ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
19.01.2010 N 27 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 1561 від 30.12.2010 )
Про внесення змін до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності
Відповідно до статті 312 Митного кодексу України (в частині розроблення пояснень та рекомендацій з метою забезпечення однакового тлумачення та застосування УКТЗЕД) і Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 N 1863,
НАКАЗУЮ:
1. Унести такі зміни до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Держмитслужби від 31.01.2004 N 68 (зі змінами):
1.1. Доповнити Пояснення до товарної позиції 7308 групи 73 розділу XV після Додаткових пояснень до товарних категорій фрагментом такого змісту:
"Пояснення України до товарної позиції
За способом складання металочерепиця поділяється на класичну та модульну. Листи класичної металочерепиці мають підвищення та зниження по краям для з'єднання нахлистом за допомогою спеціальних кріпильних болтів. Листи модульної металочерепиці мають Z-подібний замок для прихованого з'єднання. Зазначені типи з'єднання листів металочерепиці вважаються кріпильними пристосуваннями, спеціально призначеними для складання металевих конструктивних елементів покриття даху".
1.2. Пояснення до товарної позиції 8703 групи 87 розділу XVII викласти в такій редакції:
"До цієї товарної позиції включаються моторні транспортні засоби різних видів (включаючи автомобілі-амфібії), призначені для перевезення людей; проте до неї не включаються моторні транспортні засоби товарної позиції 8702. У транспортних засобів цієї товарної позиції можуть бути двигуни будь-якого типу (двигуни внутрішнього згоряння, електродвигуни, газотурбінні двигуни і т.п.).
До цієї товарної позиції також включаються полегшені триколісні транспортні засоби спрощеної конструкції, такі як:
- обладнані мотоциклетним двигуном і колесами і т.п. і які, через свою механічну конструкцію, мають ознаки звичайних автомобілів, тобто системою керування автомобільного типу чи передачею заднього ходу і диференціалом;
- змонтовані на Т-подібному шасі, в якому два задніх колеса мають незалежні приводи від окремих електродвигунів з живленням від акумуляторів. Керування такими транспортними засобами, як правило, здійснюється від одного центрального важеля керування, за допомогою якого водій може почати рух транспортного засобу, робити розгін, гальмування, зупинятися і рухатися заднім ходом, а також здійснювати повороти праворуч або ліворуч шляхом зміни крутильного моменту, переданого на ведучі колеса, чи повороту переднього колеса.
Транспортні засоби цієї товарної позиції можуть бути як колісними, так і гусеничними.
До цієї товарної позиції також включаються:
(1) Легкові автомобілі (наприклад, лімузини, таксі, спортивні та гоночні автомобілі).
(2) Спеціалізовані транспортні засоби, такі як автомобілі швидкої допомоги, тюремні фургони та катафалки.
(3) Автомобілі, обладнані для проживання (туристські автофургони і т.п.), транспортні засоби для перевезення людей, спеціально обладнані під житло (зі спальними місцями, кухнями, туалетом і т.п.).
(4) Транспортні засоби, спеціально призначені для пересування по снігу (наприклад, снігомобілі).
(5) Спеціальні автомобілі для перевезення гравців у гольф та інші аналогічні транспортні засоби.
(6) Чотириколісні автомобілі з трубчастим шасі, що мають систему керування як у автомобіля (наприклад систему керування на основі принципу Акермана).
У цій товарній позиції термін "вантажопасажирський автомобіль-фургон", означає транспортний засіб, що має максимально 9 місць для сидіння (включаючи водія), внутрішній простір якого може без конструктивних змін використовуватися для перевезення як людей, так і вантажів.
Деякі моторні транспортні засоби цієї товарної позиції характеризуються певними ознаками, які свідчать про те, що дані транспортні засоби сконструйовані для перевезення пасажирів, а не для перевезення вантажів (товарна позиція 8704). Такі ознаки враховуються у випадку, якщо моторний транспортний засіб, зазвичай, має повну масу не більш як 5 т і має єдиний замкнутий внутрішній простір, який включає одну зону для водія і пасажирів і другу зону, яка може бути використана для перевезення як пасажирів так і вантажів. До цієї групи моторних транспортних засобів відносяться автомобілі, відомі як багатоцільові транспортні засоби, (наприклад, транспортні засоби типу фургон, автомобілі для активного відпочинку (sport utility vehicle - SUV), деякі автомобілі з кузовом типу "пікап"). Характерними ознаками конструкції цих транспортних засобів, як правило, є:
(а) наявність постійно встановлених сидінь із пристроями безпеки (наприклад, з ременями безпеки або із місцями для кріплення та/або пристосуваннями для встановлення ременів безпеки) для кожного пасажира, або наявність стаціонарних місць для кріплення та/або пристосувань для встановлення сидінь і пристроїв безпеки у задній зоні салону позаду зони для водія і передніх пасажирів, такі сидіння можуть бути фіксованими, такими, що складаються, такими, що знімаються, на анкерному кріпленні, або виносними;
(b) наявність вікон у двох бокових панелях задньої частини кузова;
(с) наявність дверей з вікнами, що ковзають, відкриваються назовні або піднімаються вгору, розташованих на бокових панелях або у задній частині кузова;
(d) відсутність стаціонарної панелі або перегородки між зоною для водія з передніми пасажирами і задньою зоною, яка може бути використана для перевезення як пасажирів, так і вантажів;
(е) наявність ознак комфорту і оздоблення внутрішнього простору, а також пристосувань (аксесуарів) у внутрішньому просторі всього салону транспортного засобу, які властиві пасажирським салонам транспортних засобів (наприклад, килимове покриття, вентиляція, внутрішнє освітлення, попільнички).
Спеціалізовані транспортні засоби для використання на атракціонах, наприклад, ігрові автомобілі атракціонів типу "автодром", включаються до товарної позиції 9508.
Додаткові пояснення до товарної позиції:
Ця товарна позиція включає багатоцільові транспортні засоби, такі як транспортні засоби, призначені для перевезення як людей, так і вантажів.
1. Типу "пікап":
Транспортні засоби цього типу, зазвичай, обладнані більше, ніж одним рядом сидінь та мають дві окремі частини, а саме, кабіну закритого типу для перевезення пасажирів та відкриту або закриту платформу для перевезення вантажів.
Однак, такі транспортні засоби повинні класифікуватися у товарній позиції 8704, якщо максимальна внутрішня довжина підлоги тієї частини, що призначена для перевезення вантажів, становить більш ніж 50 % довжини колісної бази транспортного засобу, або, якщо транспортні засоби мають більше двох осей.
2. Типу "фургон":
Транспортні засоби типу "фургон", обладнані більше, ніж одним рядом сидінь, повинні відповідати критеріям, наведеним вище у поясненнях до ГС до товарної позиції 8703.
Однак, транспортні засоби типу "фургон", обладнані одним рядом сидінь, які не мають стаціонарних місць для кріплення та спеціальних пристосувань для встановлення сидінь та засобів безпеки (паси безпеки тощо) у задній зоні транспортного засобу, незалежно від того, чи обладнані вони стаціонарною перегородкою між зоною для перевезення пасажирів та зоною для перевезення вантажів чи ні, а також незалежно від того, чи мають вони вікна в задній панелі, повинні класифікуватися у товарній позиції 8704.
Додаткові пояснення до товарних категорій:
8703 21 10 - 8703 24 90
Щодо визначення поняття робочого об'єму циліндрів двигуна дивись Пояснення до товарних підпозицій 8407 31, 8407 32, 8407 33 і 8407 34.
Ці товарні категорії включають невеликі гоночні автомобілі (які називають "картами") без кузовів, оснащені поршневим двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням і здатні розвивати відносно високі швидкості".
1.3. Пояснення до товарної позиції 8704 групи 87 розділу XVII викласти у редакції:
"До цієї товарної позиції включаються, зокрема:
звичайні вантажні автомобілі та автофургони (відкриті, з брезентовим верхом, закриті і т.п.); автомобілі для доставляння товарів та автофургони усіх видів, автофургони для перевезення домашніх речей; вантажні автомобілі з автоматичними розвантажувальними пристроями (з перекидним кузовом і т.п.); автомобілі-цистерни (незалежно від того, обладнані вони насосами чи ні); авторефрижератори або автомобілі з ізотермічними кузовами; багатоярусні вантажні автомобілі для перевезення кислоти в суліях, балонів з бутаном і т.п.; важкі вантажні автомобілі з низькорозташованими рамами і навантажувальними похилими трапами для перевезення танків, підіймачів або екскаваторів, електричних трансформаторів і т.п.; вантажні автомобілі, спеціально призначені для перевезення свіжого бетону, крім бетономішалок товарної позиції 8705; машини для вивезення сміття, незалежно від того, обладнані вони навантажувальними, трамбувальними, демпфірувальними та іншими пристроями чи ні.
Класифікація деяких транспортних засобів у цій товарній позиції визначається певними ознаками, які вказують на те, що дані транспортні засоби, головним чином, призначені для перевезення вантажів, а не для перевезення людей (товарна позиція 8703). Ці ознаки застосовуються при класифікації моторних транспортних засобів, які, зазвичай, мають повну масу транспортного засобу менш як 5 тонн і які мають або окрему закриту задню зону, або відкриту задню платформу, звичайно, використовувану для перевезення вантажів, але можуть мати задні сидіння вздовж бортів типу лавки, без ременів безпеки, місць для кріплення ременів безпеки або зручностей для пасажирів, і які складаються, з метою повного використання задньої платформи для перевезення вантажів. До цієї групи моторних транспортних засобів можуть відноситись транспортні засоби, відомі як багатоцільові транспортні засоби (наприклад, транспортні засоби типу фургон, автомобілі з кузовом типу "пікап", деякі автомобілі для активного відпочинку (sport utility vehicle - SUV). Ознаки транспортних засобів, які включаються до цієї товарної позиції:
(a) наявність сидінь типу лавок, які не мають пристроїв безпеки (наприклад, ременів безпеки або місць для кріплення і пристосувань для встановлення ременів безпеки) або зручностей для пасажирів в задній зоні позаду зони для водія і передніх пасажирів. Такі сидіння, зазвичай, бувають складаними або виносними для можливості повного використання підлоги задньої зони (транспортні засоби типу "фургон") або окремої платформи (транспортні засоби типу "пікап") для транспортування вантажів;
(b) наявність окремої кабіни для водія і пасажирів та окремої платформи з боковими бортами і відкидним заднім бортом (транспортні засоби типу "пікап");
(c) відсутність вікон в двох бокових панелях задньої частини кузова; наявність дверей без вікон, що ковзають, відкриваються назовні або піднімаються вгору для вивантаження або завантаження вантажів, розташованих на бокових панелях або у задній частині кузова (транспортні засоби типу "фургон");
(d) наявність стаціонарної панелі або бар'єру між зоною для водія і передніх пасажирів і задньою зоною;
(e) відсутність в зоні вантажного відділення ознак комфорту і внутрішнього оздоблення, а також пристосувань, які притаманні пасажирським салонам моторних транспортних засобів (наприклад, килимове покриття, вентиляція, внутрішнє освітлення, попільнички).
До цієї товарної позиції також включаються:
(1) Самоскиди, тобто транспортні засоби міцної конструкції з перекидним кузовом або днищем, яке відкривається вниз, призначені для перевезення ґрунту чи інших матеріалів. Ці автомобілі, які можуть мати жорстке шасі або шасі з шарнірно-зчленованою рамою, як правило, обладнані колесами для руху по бездоріжжю і можуть пересуватися по м'якому ґрунту. До цієї товарної позиції входять як важкі, так і легкі самоскиди; останні іноді відрізняються наявністю сидіння з регулюванням на два положення, двома сидіннями, спрямованими в протилежні боки або двома рульовими колесами для того, щоб цими транспортними засобами можна було б керувати водію, який сидить обличчям у бік кузова під час розвантажувальних операцій.
(2) Човникові автомобілі. Ці транспортні засоби застосовуються на шахтах для перевезення вугілля або руди від врубових машин до конвеєрів. Являють собою важкі транспортні засоби з низькою підвіскою, обладнані шинами і з двигунами внутрішнього згоряння або з електродвигунами; розвантажуються автоматично за допомогою транспортера, який утворює підлогу транспортного засобу.
(3) Самозавантажні транспортні засоби, обладнані лебідками, підіймальними пристроями і т.п., але призначені переважно для транспортних цілей.
(4) Дорожньо-рейкові вантажні транспортні засоби, спеціально обладнані для руху як по автомобільних дорогах, так і по рейках. Ці транспортні засоби, колеса яких установлюються на залізничних рейках, мають спереду і ззаду пристрої типу вагонних візків, які можна підіймати за допомогою підіймального пристосування для того, щоб транспортний засіб міг пересуватися і по дорозі.
Автомобільні шасі, обладнані двигуном і кабіною, також включаються до цієї товарної позиції.
До цієї товарної позиції також не включаються:
(а) портальні транспортери, застосовувані на заводах, складах, у портах або аеропортах і т.п. для перевезення довгомірних вантажів або контейнерів (товарна позиція 8426);
(b) транспортери-навантажувачі, застосовувані на шахтах (товарна позиція 8429);
(c) мотоцикли, моторолери чи мотовелосипеди, призначені для перевезення вантажів (товарна позиція 8711).
Пояснення до товарних підпозицій:
8704 10
Як правило, ці самоскиди можна відрізнити від інших вантажних транспортних засобів (зокрема, вантажних автомобілів з перекидними кузовами) за такими параметрами:
- кузов самоскида, виконаний з дуже міцного сталевого листа; передня його частина висунута над кабіною водія для захисту кабіни; все дно, чи його частина, нахилене вверх;
- у деяких випадках, кабіна водія завширшки складає лише половину ширини самоскида;
- відсутня залежна підвіска осей;
- потужні гальма;
- обмежені швидкість руху та зона дії;
- спеціальні шини, використовувані для руху по ґрунту;
- завдяки міцній конструкції, співвідношення власної маси (без врахування маси вантажу) до корисного навантаження не перевищує 1:1,6;
- кузов може нагріватися вихлопними газами для запобігання налипанню чи заморожуванню перевезеного матеріалу.
Слід зазначити, проте, що деякі типи самоскидів спеціально розраховані для роботи на рудниках або в тунелях, наприклад, такі, що мають кузови з нижнім розвантаженням. Вони мають деякі з вищевказаних властивостей, але в них немає кабіни чи висунутої вперед захисної частини кузова.
8704 21, 8704 22, 8704 23, 8704 31 та 8704 32
Повна маса транспортного засобу - це дорожня маса, зазначена виробником як максимальна проектна маса транспортного засобу. Вона дорівнює сумі власної маси автомобіля і максимальної маси вантажу, водія і повного паливного бака.
Додаткові пояснення до товарної позиції:
Застосовуються Пояснення до товарної позиції 8703 з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
Щодо визначення поняття робочого об'єму циліндрів двигуна дивись Пояснення до товарних підпозицій 8407 31, 8407 32, 8407 33 і 8407 34.
Ця товарна позиція включає всюдихідні транспортні засоби з чотириколісним приводом, шарнірно-зчепленим шасі, в яких передня секція, призначена для розміщення дизельного двигуна і кабіни з органами керування. Задня секція складається з двоколісного шасі, без обладнання, але розрахована на встановлення різноманітного обладнання.
Проте ця товарна позиція не включає ці транспортні засоби, коли вони оснащені устаткуванням сільськогосподарського або іншого спеціального призначення (товарна позиція 8705).
Додаткові пояснення до товарних категорій:
8704 10 10 і 8704 10 90
1. Ці товарні категорії включають, переважно, транспортні засоби, оснащені перекидним уперед чи назад кузовом або кузовом, що має у днищі виріз для скидання вантажу, який спеціально сконструйований для перевезення піску, гравію, ґрунту, каменів тощо. Ці транспортні засоби призначені для використання в кар'єрах, рудниках або на будівельних майданчиках, для дорожніх робіт або будівництва доріг, аеропортів чи портів. Приклади, що ілюструють різні типи самоскидів, наведені наприкінці цих пояснень.
2. Ці товарні категорії також включають транспортні засоби меншого розміру, що використовуються на будівельних майданчиках для перевезення ґрунту, щебеню, цементу і бетонного розчину тощо. Вони мають жорстке шасі або шасі з шарнірно-зчленованою рамою та привод на два або чотири колеса, при цьому кузов розташований над одним з мостів, а сидіння водія - над іншим мостом. Сидіння водія розташовано не обов'язково у кабіні.
8704 21 10
Застосовуються пояснення до товарної категорії 8606 91 10, з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
8704 21 31 - 8704 21 99
Ці товарні категорії включають "багатоцільові транспортні засоби", які згадуються у поясненнях до товарної позиції 8704, другий абзац.
8704 22 10
Застосовуються пояснення до товарної категорії 8606 91 10, з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
8704 23 10
Застосовуються пояснення до товарної категорії 8606 91 10, з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
8704 31 10
Застосовуються пояснення до товарної категорії 8606 91 10, з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
8704 31 31 - 8704 31 99
Ці товарні категорії включають "багатоцільові транспортні засоби", які згадуються у поясненнях до товарної позиції 8704, другий абзац.
8704 32 10
Застосовуються пояснення до товарної категорії 8606 91 10, з внесенням відповідних змін (mutatis mutandis).
Додаткові пояснення України до товарних категорій:
8704 10 10 і 8704 10 90
Автомобілі-самоскиди, в залежності від компоновки шасі, прохідності, за параметрами осьового навантаження, та зовнішнім габаритам поділяються на дорожні, тобто які можуть рухатись по дорогам загального користування, підвищеної прохідності, рух яких допускається дорогами загального користування та у кар'єрах, та позашляхові (так звані "кар'єрні"), які можуть рухатись лише поза межами доріг загального користування, тобто призначені для використання на бездоріжжі.
Позашляхові кар'єрні самоскиди призначені для вивезення породи з місць відкритого розроблення корисних копалин, перевезення будівельних матеріалів - піску, гравію та інших матеріалів, для будівництва доріг тощо. Рух таких самоскидів дорогами загального користування заборонений, внаслідок масово-габаритних обмежень. Позашляхові самоскиди використовують для транспортування вантажу на невелику відстань. Вони оснащені кузовами ковшового типу і не мають бортів, що відкриваються. Роль заднього борта виконує піднята задня частина кузова. У конструкції, зазвичай, не використовують листові ресори для амортизації. Ці самоскиди мають жорстке шасі-раму або шасі з шарнірно-зчленованою рамою, гідромеханічну трансмісію, потужні багатодискові гальма".
2. Митним органам застосовувати зміни та доповнення до Пояснень до УКТЗЕД та використовувати їх як допоміжний робочий матеріал при здійсненні класифікації товарів згідно з УКТЗЕД.
3. Установити, що цей наказ набирає чинності через 10 днів з моменту підписання.
4. Прес-службі (Судак С.Д.) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному сайті Держмитслужби України в мережі Інтернет.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Дериволкова С.Д.
Голова Служби | А.В.Макаренко |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua