• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку організації роботи територіальних органів і структурних підрозділів Міндоходів при проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи

Міністерство доходів і зборів України | Наказ, Порядок від 16.01.2014 № 22 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство доходів і зборів України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 16.01.2014
  • Номер: 22
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство доходів і зборів України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 16.01.2014
  • Номер: 22
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.01.2014 № 22
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства доходів і зборів № 217 від 31.03.2014 )
Про затвердження Порядку організації роботи територіальних органів і структурних підрозділів Міндоходів при проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи
Вiдповiдно до пiдпункту 2 пункту 4 Положення про Мiнiстерство доходiв i зборiв України , затвердженого Указом Президента України вiд 18 березня 2013 року № 141/2013, та з метою належної органiзацiї роботи з проведення документальних перевiрок щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок органiзацiї роботи територiальних органiв i структурних пiдроздiлiв Мiндоходiв при проведеннi та реалiзацiї матерiалiв документальних перевiрок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи (далi - Порядок), що додається.
2. Начальникам головних управлiнь Мiндоходiв в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, Мiжрегiонального головного управлiння Мiндоходiв - Центрального офiсу з обслуговування великих платникiв, митниць Мiндоходiв забезпечити доведення наказу до пiдпорядкованих структурних пiдроздiлiв та неухильне дотримання вимог Порядку в роботi.
3. Начальникам митниць Мiндоходiв забезпечувати у разi отримання вiд головних управлiнь Мiндоходiв, Мiжрегiонального головного управлiння Мiндоходiв - Центрального офiсу з обслуговування великих платникiв обґрунтованого звернення з перелiком питань, якi потребують участi посадових осiб митницi Мiндоходiв у якостi спецiалiстiв, включення пiдпорядкованих працiвникiв до складу координацiйних робочих груп, надання необхiдних документiв, iнформацiї, висновкiв.
4. Координацiйно - монiторинговому департаменту (Санжаревська I.С.) внести змiни до Репозиторiя звiтної i статистичної iнформацiї Мiнiстерства доходiв i зборiв України, затвердженого наказом Мiндоходiв вiд 06.09.2013 № 448 "Про затвердження Порядку супроводження Репозиторiя звiтної i статистичної iнформацiї Мiнiстерства доходiв i зборiв України".
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
МiнiстрО.В. Клименко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiндоходiв
16.01.2014 № 22
ПОРЯДОК
організації роботи територіальних органів і структурних підрозділів Міндоходів при проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи
1. Загальні положення
1.1. Порядок органiзацiї роботи територiальних органiв i структурних пiдроздiлiв Мiндоходiв при проведеннi та реалiзацiї матерiалiв документальних перевiрок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи (далi - Порядок) розроблено вiдповiдно до вимог Митного кодексу України, Податкового кодексу України для застосування посадовими (службовими) особами головних управлiнь Мiндоходiв в АР Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi, Мiжрегiонального головного управлiння Мiндоходiв - Центрального офiсу з обслуговування великих платникiв (далi - Центральний офiс), митниць, iнших територiальних органiв Мiндоходiв та структурних пiдроздiлiв Мiндоходiв.
1.2. У розумiннi цього Порядку пiдприємством вважається будь-яка юридична особа або фiзична особа-пiдприємець, який при перемiщеннi товарiв через митний кордон України подавав митну декларацiю, передбачену законодавством України для пiдприємств.
Порядок роботи територiальних органiв i структурних пiдроздiлiв Мiндоходiв при органiзацiї, проведеннi та реалiзацiї матерiалiв документальних перевiрок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи громадянами - фiзичними особами визначається окремим порядком, який затверджується вiдповiдним наказом Мiндоходiв.
1.3. Документальнi перевiрки щодо дотримання законодавства з питань державної митної справи (далi - документальнi перевiрки) проводяться посадовими особами головних управлiнь Мiндоходiв та Центрального офiсу (далi - уповноваженi органи доходiв i зборiв).
Документальнi перевiрки пiдприємств, крiм великих платникiв податкiв, проводяться головними управлiннями Мiндоходiв, яким пiдпорядкованi державнi податковi iнспекцiї, в яких пiдприємство, що пiдлягає перевiрцi, перебуває за основним мiсцем облiку.
Документальнi перевiрки великих платникiв податкiв, якi перебувають на облiку безпосередньо в Центральному офiсi, проводяться посадовими особами Центрального офiсу.
Документальнi перевiрки великих платникiв податкiв, якi перебувають на облiку у спецiалiзованих державних податкових iнспекцiях з обслуговування великих платникiв податкiв Мiжрегiонального головного управлiння (далi - спецiалiзованi державнi податковi iнспекцiї), проводяться посадовими особами головних управлiнь Мiндоходiв, зона дiяльностi яких збiгається iз зоною дiяльностi таких спецiалiзованих державних податкових iнспекцiй. У разi коли зона дiяльностi спецiалiзованої державної податкової iнспекцiї збiгається iз зоною дiяльностi декiлькох головних управлiнь Мiндоходiв, документальнi перевiрки проводяться працiвниками головних управлiнь Мiндоходiв, що вiдповiдають зареєстрованому мiсцезнаходженню таких великих платникiв податкiв.
1.4. З метою забезпечення належної взаємодiї мiж працiвниками уповноважених органiв доходiв i зборiв та iнших органiв доходiв i зборiв вiдповiдно до цього Порядку створюються постiйно дiючi координацiйнi робочi групи, що беруть участь в органiзацiї, проведеннi та реалiзацiї матерiалiв документальних перевiрок пiдприємств.
Координацiйнi робочi групи включають групу митного аудиту та iнформацiйно-аналiтичну групу. Координують дiяльнiсть таких груп та визначають прiоритетнi напрями роботи вiдповiднi пiдроздiли уповноважених органiв доходiв i зборiв, посадовi особи яких безпосередньо здiйснюють (очолюють) проведення документальних перевiрок.
До складу групи митного аудиту входять:
у головних управлiннях Мiндоходiв - посадовi особи:
пiдроздiлiв податкового та митного аудиту (при проведеннi перевiрок юридичних осiб очолюють таку перевiрку (координатор перевiрки));
пiдроздiлiв доходiв i зборiв з фiзичних осiб (при проведеннi перевiрок фiзичних осiб - пiдприємцiв очолюють таку перевiрку (координатор перевiрки));
у Центральному офiсi - посадовi особи вiдповiдного пiдроздiлу Центрального офiсу (залежно вiд галузi, у якiй провадить дiяльнiсть великий платник податкiв) - координатор перевiрки;
До складу iнформацiйно-аналiтичної групи входять фахiвцi пiдроздiлiв уповноваженого органу доходiв i зборiв:
правової роботи;
оподаткування об'єктiв та операцiй;
контролю митної вартостi та митних платежiв;
координацiйно-монiторингових пiдроздiлiв;
IT, електронних сервiсiв та облiку платникiв;
оперативних пiдроздiлiв.
До складу iнформацiйно-аналiтичної групи входять посадовi особи пiдроздiлiв митниць Мiндоходiв, до повноважень яких належить здiйснення контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД, визначення країни походження, у тому числi пiсля завершення процедур митного контролю та митного оформлення.
До складу iнформацiйно-аналiтичної групи входять також фахiвцi Спецiалiзованої лабораторiї з питань експертизи та дослiджень Мiндоходiв (далi - Лабораторiя Мiндоходiв).
2. Порядок організації роботи при виявленні та опрацюванні митних ризиків у діяльності підприємств та проведенні доперевірочного аналізу
2.1. Вiдбiр пiдприємств до проведення перевiрок здiйснюється вiдповiдними пiдроздiлами уповноваженого органу доходiв i зборiв на пiдставi попереднього ґрунтовного доперевірочного аналiзу iнформацiї та документiв щодо їх зовнiшньоекономiчної дiяльностi шляхом:
застосування критерiїв ризику (при проведеннi планових документальних перевiрок);
виявлення або отримання певної iнформацiї, яка свiдчить про порушення пiдприємством вимог чинного законодавства (при проведеннi позапланових виїзних та невиїзних документальних перевiрок).
2.2. Вiдповiдними структурними пiдроздiлами уповноважених органiв доходiв i зборiв, що здiйснюють вiдбiр платникiв для перевiрки, до вжиття органiзацiйних заходiв з її проведення здiйснюється ґрунтовний аналiз зовнiшньоекономiчної дiяльностi пiдприємства на предмет встановлення можливих ризикiв порушень законодавства України з питань державної митної справи (доперевiрочний аналiз).
2.3. Пiд час вiдбору потенцiйних об'єктiв контролю та проведення доперевірочного аналiзу дiяльностi вiдiбраних для перевiрок пiдприємств уповноваженi органи доходiв i зборiв аналiзують:
iнформацiю про обсяги експортно-iмпортних операцiй, джерела придбання товарiв;
класифiкацiйнi рiшення, прийнятi всiма митницями Мiндоходiв;
рiшення щодо коригування митної вартостi, прийнятi всiма митницями Мiндоходiв;
данi монiторингу електронних копiй митних декларацiй;
iнформацiю щодо дотримання строкiв подання митних декларацiй;
iнформацiю, що стосується товарiв, митне оформлення яких завершено, отриману вiд суб'єктiв ЗЕД та виробникiв таких товарiв;
iнформацiю щодо пов'язаних осiб з пiдприємством;
iнформацiю, отриману з висновкiв акредитованих вiдповiдно до законодавства експертiв;
наявну в базах даних Мiндоходiв iнформацiю щодо залучення пiдприємства до схем ухилення вiд оподаткування шляхом формування податкового кредиту з ПДВ третiм особам за рахунок безтоварного постачання iмпортованого податкового кредиту (наявнiсть ризикiв середнього ступеня);
наявну в базах даних Мiндоходiв iнформацiю щодо взаємодiї пiдприємства iз суб'єктами господарювання високого ступеня ризику;
отриманi вiд уповноважених органiв iноземних держав вiдповiдi на запити щодо пiдтвердження автентичностi документiв, наданих при митному оформленнi, щодо вiдомостей про вартiснi, кiлькiснi або якiснi характеристики, країни походження, складу товару та iнших вiдомостей;
наявнiсть фактiв завищення (заниження) митної вартостi товарiв при їх ввезеннi (вивезеннi) на митну територiю України, наявнiсть фактiв (рiшень) коригування митної вартостi, класифiкацiї таких товарiв тощо;
наявнiсть фактiв безпiдставного застосування пiльг зi сплати митних платежiв при iмпортi та експортi товарiв;
особливостi товарiв (наприклад, товари "групи прикриття"), якi перемiщує через митний кордон України таке пiдприємство;
матерiали попереднiх перевiрок такого пiдприємства у частинi ранiше виявлених порушень вимог законодавства при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних операцiй, у тому числi фактiв порушеннь митних правил, iнформацiю про визначенi суми грошових зобов'язань (у тому числi застосованих штрафних (фiнансових) санкцiй);
матерiали про дiяльнiсть пiдприємства, отриманi вiд правоохоронних та iнших органiв державної влади;
iнформацiю, отриману вiд митниць Мiндоходiв, iнших головних управлiнь Мiндоходiв або структурних пiдроздiлiв Мiндоходiв щодо дiяльностi пiдприємства, у тому числi зовнiшньоекономiчної, проведеної претензiйно-позовної роботи тощо;
iншу iнформацiю щодо пiдприємства, яка може бути використана пiд час вiдбору потенцiйних об'єктiв контролю та проведеннi доперевiрочного аналiзу дiяльностi, з метою визначення можливих ризикiв порушень пiдприємством чинного законодавства та питань, що пiдлягають першочерговiй перевiрцi.
2.4. Для забезпечення належної органiзацiї роботи з вiдбору потенцiйних об'єктiв контролю та проведення доперевiрочного аналiзу пiдроздiли групи митного аудиту, якi органiзовують (очолюють) перевiрку, за потреби направляють вiдповiдним пiдроздiлам групи митного аудиту та iнформацiйно-аналiтичної групи запити щодо надання необхiдної (наявної) iнформацiї. Вказанi пiдроздiли зобов'язанi у зазначенi в запитi термiни надати всю наявну в них iнформацiю щодо дiяльностi такого пiдприємства, данi щодо аналiзу ризикiв у його дiяльностi, а також зазначену в запитi iнформацiю та необхiднi документи.
2.5. У разi самостiйного виявлення митницею Мiндоходiв або iншими територiальними органами Мiндоходiв фактiв порушень пiдприємством законодавства з питань державної митної справи (заниження митної вартостi, неавтентичнiсть документiв, якi подавалися пiд час митного оформлення, неправильнiсть класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД, незаконнiсть надання пiльг i звiльнення вiд оподаткування, невiдповiднiсть фактичного використання метi перемiщення товарiв, митне оформлення яких завершено тощо) iнформацiя про це протягом п'яти робочих днiв направляється до уповноваженого органу доходiв i зборiв для вжиття вiдповiдних заходiв.
2.6. При проведеннi доперевiрочного аналiзу та формуваннi доказової бази в ходi проведення документальної перевiрки у разi потреби отримання, пiдтвердження або спростування вiд уповноважених органiв iноземних держав даних, зазначених у наявних документах про товари (їх кiлькiсть, вартiсть, походження тощо), з метою направлення запитiв до уповноважених органiв iноземних держав пiдроздiл групи митного аудиту, що органiзовує (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), звертається до митниць Мiндоходiв iз запитом про надання завiрених копiй документiв, якi надавалися при митному оформленнi товарiв.
На виконання запиту митницями Мiндоходiв у строк, визначений у запитi, але не бiльше п'яти робочих днiв з дня їх отримання, надається вiдповiдна iнформацiя або iнформується уповноважений орган доходiв i зборiв про причини неможливостi її надання або необхiднiсть продовження строку для опрацювання такого запиту.
2.7. З метою направлення запитiв до компетентних органiв iноземних держав уповноважений орган доходiв i зборiв направляє до Департаменту податкового та митного аудиту (Департаменту доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб) обґрунтоване звернення з проектом запиту (та його перекладом), пiдготовленими вiдповiдно до вимог мiжнародних угод про надання адмiнiстративної допомоги у митнiй справi, та з вiдповiдним пакетом документiв, якi та/або вiдомостi зазначенi в яких потребують пiдтвердження на автентичнiсть. Проект запиту пiдписується начальником або заступником начальника уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює аналiз (очолює) перевiрку та надсилається до Департаменту податкового та митного аудиту (Департаменту доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб).
Кiлькiсть направлених проектiв запитiв фiксується для оцiнки роботи пiдроздiлiв, що здiйснюють митний аудит.
Департамент податкового та митного аудиту (Департамент доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб) аналiзує та направляє такий запит до Департаменту мiжнародних зв'язкiв (у разi коли предмет запиту стосується обмiну податковою iнформацiєю), або до Головного оперативного управлiння (у разi направлення запитiв до митних та iнших уповноважених органiв iноземних держав про взаємну адмiнiстративну допомогу у проведеннi перевiрок законностi зовнiшньоекономiчних операцiй та розслiдуваннi справ про порушення митних правил), або до Департаменту митної справи (у разi направлення запитiв до митних та iнших уповноважених органiв iноземних держав про взаємну адмiнiстративну допомогу в рамках визначення митної вартостi товарiв, класифiкацiї товарiв, або країни походження товарiв).
Головне оперативне управлiння (Департамент митної справи) протягом 30 календарних днiв з дня отримання звернення готує обґрунтований запит до уповноважених органiв iноземних держав, про що протягом трьох робочих днiв з дня направлення запиту повiдомляє Департамент податкового та митного аудиту (Департамент доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб) або надає обґрунтованi пропозицiї щодо необхiдностi доопрацювання проекту запиту, надання додаткових документiв або недоцiльностi направлення запиту.
Департамент податкового та митного аудиту (Департамент доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб) пiсля отримання вiдповiдної iнформацiї вiд пiдроздiлу Мiндоходiв, який направляв запит до компетентних органiв iноземних держав (або опрацьовував матерiали для направлення запиту), iнформує уповноважений орган доходiв i зборiв - iнiцiатора запиту.
2.8. При проведеннi доперевiрочного аналiзу та формуваннi доказової бази для проведення документальної перевiрки пiдроздiл групи митного аудиту, що органiзовує (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), у разi необхiдностi звертається до митниць Мiндоходiв з листом щодо вiдбору зразкiв товарiв при митному оформленнi. Результати таких експертиз направляються до пiдроздiлу групи митного аудиту не пiзнiше трьох робочих днiв з дня отримання висновку.
2.9. За результатами проведеного доперевiрочного аналiзу пiдроздiлом групи митного аудиту складаться аналiтична довiдка, в якiй зазначаються:
виявленi ризики у дiяльностi такого пiдприємства;
виявленi можливi порушення законодавства з питань державної митної справи та iншого чинного законодавства iз обов'язковим їх обґрунтуванням нормами нормативно-правових актiв, визначенням обсягiв можливих втрат бюджету, наведенням заходiв, якi вжитi або потребують вжиття для забезпечення збору належної доказової бази щодо зазначених порушень;
До аналiтичної довiдки додається схема ухилення вiд оподаткування (мiнiмiзацiї розмiру оподаткування).
Зазначена аналiтична довiдка пiдписується заступником начальника уповноваженого органу доходiв i зборiв, якiй координує роботу пiдроздiлiв, що здiйснюють митний аудит, та разом iз пропозицiями щодо порядку вжиття контрольно-перевiрочних заходiв (включення до плану-графiка, проведення позапланової виїзної або невиїзної документальної перевiрки) не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня її складання надсилається для розгляду та погодження до Департаменту податкового та митного аудиту (Департаменту доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб). Кiлькiсть та якiсть складених аналiтичних довiдок фiксується для оцiнки роботи пiдроздiлiв, що здiйснюють митний аудит.
У разi якщо за результатами аналiзу встановлено ознаки правопорушення та ухилення вiд оподаткування, додатково до аналiтичної довiдки складається квалiфiкацiйний висновок у порядку, визначеному наказом Мiндоходiв вiд 05.07.2013 № 245/ДСК "Про базову систему оперативного реагування та подолання проявiв тiньової економiки".
3. Дії посадових осіб при організації проведення документальних перевірок підприємств
3.1. З метою забезпечення якiсного та оперативного вiдпрацювання питань, що виникають пiд час органiзацiї, проведення та оформлення матерiалiв планових документальних перевiрок, орган доходiв i зборiв (у тому числi спецiалiзована державна податкова iнспекцiя) за основним мiсцем облiку в якому як платник податкiв перебуває пiдприємство, за 20 календарних днiв до початку таких перевiрок (при здiйсненнi перевiрок у першому мiсяцi кварталу згiдно iз затвердженим планом-графiком - протягом двох робочих днiв вiд дня його отримання) iнформує вiдповiдне головне управлiння, уповноважене на проведення перевiрки з питань державної митної справи, про орiєнтовну дату початку та закiнчення перевiрки.
Уповноважений орган доходiв i зборiв протягом з трьох робочих днiв з дня отримання такої iнформацiї забезпечує аналiз ризикiв дiяльностi такого пiдприємства та повiдомляє орган доходiв i зборiв за основним мiсцем облiку про необхiднiсть (або вiдсутнiсть необхiдностi) проведення планової перевiрки такого пiдприємства з питань державної митної справи.
У разi проведення планової документальної перевiрки пiдприємства з питань державної митної справи, пiдроздiл групи митного аудиту уповноваженого органу доходiв i зборiв, який здiйснює (очолює) перевiрку згiдно з планом-графiком в частинi дотримання законодавства з питань Державної митної справи (координатор перевiрки), за 15 календарних днiв до початку таких перевiрок iнформує вiдповiднi пiдроздiли групи митного аудиту та iнформацiйно-аналiтичної групи про проведення перевiрки пiдприємства.
З метою одночасної органiзацiї i проведення планової документальної перевiрки такого пiдприємства з питань державної митної справи, а також дотримання вимог податкового, валютного та iншого законодавства органи доходiв i зборiв за основним мiсцем облiку пiдприємства та уповноваженi на проведення митного аудиту забезпечують своєчасне взаємне iнформування про змiни (продовження, зупинення, перенесення) термiнiв проведення планової перевiрки, а також координацiю дiй в ходi проведення перевiрки.
При органiзацiї документальної виїзної позапланової та невиїзної перевiрки пiдприємства, щодо якого необхiдно отримати додаткову iнформацiю або залучити до перевiрки спецiалiстiв групи митного аудиту та iнформацiйно-аналiтичної групи (у тому числi iнших органiв доходiв i зборiв), пiдроздiл групи митного аудиту уповноваженого органу доходiв i зборiв, який здiйснює (очолює) перевiрку та є координатором перевiрки, готує вiдповiдний запит та iнформує про проведення вiдповiднi пiдроздiли (органи доходiв i зборiв) протягом двох робочих днiв з дня прийняття рiшення про проведення перевiрки, але не пiзнiше п'яти робочих днiв до дня запланованого початку перевiрки.
Зазначенi у цьому пунктi повiдомлення (запити) направляються за пiдписом керiвника структурного пiдроздiлу уповноваженого органу доходiв i зборiв, який здiйснює (очолює) перевiрку, до iнших структурних пiдроздiлiв цього уповноваженого органу доходiв i зборiв, а за пiдписом керiвника або заступника керiвника уповноваженого органу доходiв i зборiв - до вiдповiдного iншого органу доходiв i зборiв.
3.2. При надходженнi вiд пiдроздiлу групи митного аудиту, який здiйснює (очолює) перевiрку, повiдомлення (запиту) про призначення перевiрки пiдприємства керiвники структурних пiдроздiлiв (органiв Мiндоходiв), посадовi особи яких входять до iнформацiйно-аналiтичної групи та групи митного аудиту, призначають вiдповiдальних посадових осiб за її супроводження, а за необхiдностi - визначають посадову особу для участi у перевiрцi (у межах компетенцiї), про що не пiзнiше двох робочих днiв з дня отримання повiдомлення повiдомляють пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) перевiрку - координатора перевiрки.
У разi виникнення необхiдностi в замiнi вiдповiдальних посадових осiб з об'єктивних причин керiвники вiдповiдних структурних пiдроздiлiв (органiв доходiв i зборiв) групи митного аудиту та iнформацiйно-аналiтичної групи призначають iнших вiдповiдальних посадових осiб.
3.3. Визначенi вiдповiдно до п. 3.2 Порядку вiдповiдальнi посадовi особи:
беруть участь у проведеннi перевiрки (за необхiдностi) у межах компетенцiї;
беруть участь у спiльних нарадах (за необхiдностi);
вживають заходiв для виявлення ризикiв у дiяльностi пiдприємства (у межах компетенцiї);
вживають заходiв для забезпечення пiдроздiлiв групи митного аудиту, якi здiйснюють (очолюють) перевiрку, доперевiрочними матерiалами, письмовими висновками, iнформацiєю (документальним пiдтвердженням) з питань, якi виникають у ходi проведення перевiрки, роз'ясненнями та консультацiями, iнформацiєю щодо судової практики та iншою iнформацiєю, що може бути використана пiд час проведення перевiрки та оформлення її результатiв.
3.4. Для забезпечення оперативного вирiшення питань зазначена у п. 3.3. Порядку iнформацiя надається пiдроздiлу групи митного аудиту, який здiйснює (очолює) перевiрку, у визначенi в повiдомленнi про проведення перевiрки (або iншiй службовiй записцi, що надана у ходi проведення перевiрки) термiни.
Листування здiйснюється засобами системи "Управлiння документами" в електронному виглядi. За необхiдностi надання вiдповiдних документiв у паперовому виглядi такi документи надаються додатково.
3.5. У разi виникнення спiрних питань щодо взаємодiї пiдроздiлiв групи митного аудиту з iнформацiйно-аналiтичною групою керiвник вiдповiдного уповноваженого органу доходiв i зборiв здiйснює координацiю такої взаємодiї та несе вiдповiдальнiсть за її належну органiзацiю.
3.6. Вiдповiдальнiсть за якiсть наданих iнформацiйних матерiалiв та вжитих контрольно-перевiрочних заходiв несуть керiвники уповноважених органiв доходiв i зборiв (iнших органiв доходiв i зборiв) i працiвники цих органiв, якi готували вiдповiднi матерiали (проводили перевiрку).
3.7. При органiзацiї документальних виїзних планових та позапланових, а також невиїзних документальних перевiрок з метою дотримання вимог абзацу першого п. 50.2 ст. 50 Податкового кодексу України та запобiгання внесенню пiдприємством змiн до митних декларацiй, що перевiряються, пiд час проведення документальної перевiрки пiдроздiли групи митного аудиту уповноважених органiв доходiв i зборiв, посадовi особи яких безпосередньо здiйснюють (очолюють) її проведення (координатор перевiрки), не пiзнiше трьох робочих днiв до дня її початку iнформують про початок, термiн проведення перевiрки та перiод, що буде охоплений такою перевiркою, вiдповiднi митницi Мiндоходiв, якими здiйснювалось митне оформлення товарiв пiдприємства, що перевiряється.
3.8. З метою визначення перiоду, який пiдлягатиме документальнiй плановiй/позаплановiй перевiрцi, а також забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України щодо застосування штрафних санкцiй до пiдприємства, пiдроздiл групи митного аудиту уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), звертається до митниць Мiндоходiв iз запитом за пiдписом начальника або заступника начальника уповноваженого органу доходiв i зборiв про надання iнформацiї про всi проведенi митними органами документальнi перевiрки протягом останнiх 1095 днiв, про визначенi суми податкових зобов'язань та застосованi штрафнi (фiнансовi) санкцiї до цього пiдприємства (у разi вiдсутностi такої iнформацiї та матерiалiв в уповноваженого органу доходiв i зборiв).
Митницi Мiндоходiв надають уповноваженому органу доходiв i зборiв зазначену iнформацiю у строк, вказаний у запитi, але не пiзнiше трьох робочих днiв з дня його отримання.
4. Порядок організації роботи посадових осіб органів доходів і зборів при проведенні перевірок
4.1. Вжиття заходiв щодо органiзацiї та проведення документальних позапланових виїзних та документальних невиїзних перевiрок пiдприємств здiйснюється за попереднiм узгодженням з Департаментом податкового та митного аудиту (Департаментом доходiв i зборiв з фiзичних осiб - стосовно фiзичних осiб).
4.2. У разi встановлення факту вiдсутностi пiдприємства за мiсцезнаходженням, вiдповiдними пiдроздiлами уповноваженого органу доходiв i зборiв вживаються заходи щодо встановлення його мiсцезнаходження, передбаченi Порядком облiку платникiв податкiв i зборiв, затвердженим наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 29.12.2011 за № 1562/20300, та Порядком взаємодiї мiж структурними пiдроздiлами органiв ДПС з питань реєстрацiї та облiку платникiв податкiв, затвердженим наказом Державної податкової служби України вiд 01.08.2012 № 671.
4.3. У разi виникнення в ходi проведення документальної перевiрки потреби у взяттi проб та зразкiв товарiв для проведення експертизи, накладеннi митного забезпечення вiдповiдний структурний пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), звертається до керiвника вiдповiдної митницi Мiндоходiв iз запитом за пiдписом начальника або заступника начальника уповноваженого органу доходiв i зборiв про направлення вiдповiдних посадових осiб митницi Мiндоходiв для вжиття зазначених заходiв.
Вiдповiдний структурний пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), вживає органiзацiйних заходiв з метою створення умов для взяття проб та зразкiв товарiв для проведення експертизи, накладення митного забезпечення посадовими особами митницi Мiндоходiв (повiдомлення пiдприємства про факт прибуття посадових осiб митницi Мiндоходiв для вжиття вiдповiдних заходiв, визначення дати та часу тощо).
Вiдповiдна митниця Мiндоходiв у строк, визначений у такому запитi, здiйснює взяття проб та зразкiв товарiв посадовими особами митницi Мiндоходiв, накладення митного забезпечення. У разi необхiдностi до взяття проб та зразкiв товарiв залучаються спецiалiсти-експерти Лабораторiї Мiндоходiв.
Про залучення посадових осiб митницi Мiндоходiв та Лабораторiї Мiндоходiв до здiйснення таких дiй робиться вiдповiдна вiдмiтка в актi перевiрки iз зазначенням опису вжитих ними заходiв та складених при цьому документiв.
4.4. У разi виникнення при проведеннi перевiрки питань, з'ясування яких потребує спецiальних знань з окремих галузей науки, технiки тощо або використання спецiального обладнання i технiки, координатор перевiрки направляє до Лабораторiї Мiндоходiв запит про проведення експертизи (дослiджень) за пiдписом керiвника або заступника керiвника уповноваженого органу доходiв i зборiв. Поставленi питання не повиннi виходити за межi компетенцiї та повноважень спецiалiстiв-експертiв Лабораторiї Мiндоходiв.
Спецiалiсти-експерти Лабораторiї Мiндоходiв у межах компетенцiї можуть залучатися до проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв у порядку, визначеному постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року № 429 "Про затвердження Порядку проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв".
Експертиза (дослiдження) проводиться у строк, визначений Митним кодексом України, з урахуванням вимог щодо контролю за показниками якостi товарiв згiдно з чинною в Українi нормативно-технiчною документацiєю.
4.5. За необхiдностi пiд час документальної перевiрки або розгляду заперечень до акта документальної перевiрки отримання роз'яснення митницi Мiндоходiв щодо складних питань, пов'язаних iз визначенням митної вартостi товарiв, класифiкацiї, країни походження тощо, структурний пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) документальну перевiрку (координатор перевiрки), звертається iз вiдповiдним запитом до митницi Мiндоходiв. Такий запит пiдписується начальником або заступником начальника уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) перевiрку. До запиту у разi необхiдностi додаються документи, якi стосуються питання, що пiдлягає аналiзу.
Митницi Мiндоходiв надають уповноваженому органу доходiв i зборiв обґрунтованi висновки з порушених у запитi питань у строк, визначений у запитi, але не бiльше п'яти робочих днiв з дня його отримання.
4.6. У разi потреби в ходi проведення перевiрки отримання, пiдтвердження або спростування вiд уповноважених органiв iноземних держав даних, зазначених у наявних документах про товари (їх кiлькiсть, вартiсть, походження тощо), пiдтвердження на автентичнiсть документiв тощо уповноважений орган доходiв i зборiв вживає заходiв, передбачених пунктами 2.6 та 2.7 цього Порядку.
4.7. Оперативнi пiдроздiли, слiдчi пiдроздiли фiнансових розслiдувань у разi отримання iнформацiї про порушення пiдприємством законодавства з питань державної митної справи у межах компетенцiї здiйснюють перевiрку такої iнформацiї та при пiдтвердженнi митних ризикiв передають її разом iз напрацьованими матерiалами до вiдповiдних структурних пiдроздiлiв уповноваженого органу (пiдроздiлiв податкового та митного аудиту (у разi отримання iнформацiї про порушення пiдприємствами законодавства з питань державної митної справи) або пiдроздiлу доходiв i зборiв з фiзичних осiб (у разi отримання iнформацiї про порушення фiзичними особами - пiдприємцями законодавства з питань державної митної справи) головних управлiнь Мiндоходiв та вiдповiдних пiдроздiлiв Центрального офiсу) для розгляду та опрацювання при проведеннi документальної виїзної планової (позапланової) чи невиїзної перевiрки. Данi, отриманi в ходi досудового слiдства, надаються iз дотриманням вимог ст. 222 Кримiнального процесуального кодексу України (далi - КПК).
4.8. Для вирiшення спiрних питань, якi виникають у ходi документальних перевiрок щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи, до складу дiючих при уповноважених органах доходiв i зборiв постiйних комiсiй iз розгляду спiрних питань за наказом керiвника такого органу, погодженим iз начальником митницi Мiндоходiв, включаються фахiвцi пiдроздiлiв митної вартостi, класифiкацiї товарiв та заходiв регулювання ЗЕД; боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями; органiзацiї митного контролю митницi Мiндоходiв.
5. Порядок взаємодії уповноважених органів доходів і зборів з оперативними управліннями (відділами) боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями митниць Міндоходів щодо виявлення порушень митних правил
5.1. У день складання акта про вiдмову в допуску до проведення перевiрки або акта про вiдмову у наданнi зазначених у запитi матерiалiв копiя акта та копiї документiв, якi мiстять вимогу про надання документiв, та документiв, що пiдтверджують факт вiдмови в допуску до проведення перевiрки (листи, доповiднi записки тощо), передаються до оперативного управлiння (вiддiлу) боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями митницi Мiндоходiв, в зонi дiяльностi якого виявлено правопорушення, для розгляду питання щодо наявностi пiдстав для складання протоколу про порушення митних правил. Оперативне управлiння (вiддiл) боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями митницi Мiндоходiв протягом десяти робочих днiв, наступних за днем отримання копiї такого акта, iнформує вiдповiдний уповноважений орган доходiв i зборiв про прийняте рiшення.
5.2. Не пiзнiше наступного робочого дня пiсля прийняття податкового повiдомлення-рiшення копiя акта перевiрки надсилається до оперативного управлiння (вiддiлу) боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями митницi Мiндоходiв, в зонi дiяльностi якого розташований уповноважений орган доходiв i зборiв, який склав акт, для вивчення питання щодо наявностi ознак порушення митних правил та органiзацiї роботи щодо складання протоколу про порушення митних правил у разi наявностi таких ознак. Оперативне управлiння (вiддiл) боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями митницi Мiндоходiв забезпечує розгляд матерiалiв перевiрки та протягом десяти робочих днiв з дня отримання копiї акта перевiрки iнформує уповноважений орган доходiв i зборiв про прийняте рiшення.
6. Організація роботи із взаємодії зі слідчими підрозділами
6.1. При проведеннi перевiрки пiдприємства на виконання рiшення слiдчого такий слiдчий забезпечує надання пiдроздiлу групи митного аудиту, що здiйснює (очолює) перевiрку, наявних матерiалiв, якi стосуються перевiрки (iнформацiю щодо декларацiй та документiв, якi подавались пiдприємством пiд час митного оформлення i щодо яких наявна iнформацiя про порушення вимог законодавства при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних операцiй, протоколи допитiв посадових та iнших вiдповiдальних осiб, виписки банкiв про рух коштiв на рахунках пiдприємства, реєстрацiйнi документи, iншi документи та iнформацiю, яка свiдчить про порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, тощо) iз дотриманням вимог ст. 222 КПК .
6.2 За результатами опрацювання матерiалiв, наданих слiдчим, що призначив перевiрку, та/або наданих пiдприємством до перевiрки документiв пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) перевiрку, узгоджує з iнiцiатором призначення перевiрки термiни та перелiк питань, якi можуть вплинути на результати проведення такої перевiрки та пiдлягають спiльному вiдпрацюванню (вiдпрацюванню оперативними пiдроздiлами, правової роботи, iншими структурними пiдроздiлами та територiальними органами iнформацiйно-аналiтичної групи).
У разi подовження (зупинення) строкiв проведення документальної перевiрки пiдроздiл уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснює (очолює) перевiрку, не пiзнiше наступного робочого дня з дня видання вiдповiдного наказу повiдомляє про його видання, причини i пiдстави подовження (зупинення) строкiв проведення перевiрки iнiцiатора її призначення.
6.3. Якщо за наслiдками документальної перевiрки виявлено порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, за якими сума завданої державi шкоди або замаху на заподiяння шкоди є достатньою для притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi, пiдроздiл, який здiйснював (очолював) перевiрку, зобов'язаний протягом 10 робочих днiв з дня, наступного за днем прийняття податкового повiдомлення-рiшення, письмово повiдомити про це слiдчий пiдроздiл фiнансових розслiдувань i передати матерiали перевiрки для прийняття рiшення згiдно зi ст. 214 КПК незалежно вiд того, чи оскаржувались в адмiнiстративному або судовому порядку визначенi податковi зобов'язання.
До перелiку матерiалiв, що передаються до слiдчих пiдроздiлiв фiнансових розслiдувань, включаються копiї:
акта документальної перевiрки пiдприємства, розрахункiв донарахованих сум митних платежiв;
наданих у ходi перевiрки пояснень пiдприємства (посадових осiб пiдприємства або його законних (уповноважених) представникiв) щодо виявлених порушень та/або причин ненадання первинних та iнших документiв, що пiдтверджують встановленi порушення;
вiдповiдних податкових повiдомлень-рiшень, надiсланих пiдприємству;
документiв (митних декларацiй, декларацiй митної вартостi тощо), до яких пiдприємством внесено неправдивi данi;
письмових заперечень до акта перевiрки, документiв щодо оскарження пiдприємством податкових повiдомлень-рiшень, прийнятих за результатами перевiрки (за наявностi);
документiв, iнших матерiалiв, що пiдтверджують наявнiсть фактiв порушень законодавства з питань державної митної справи.
6.4. У разi початку досудового розслiдування за ознаками злочинiв, пiдслiдних слiдчим пiдроздiлам фiнансових розслiдувань, останнi в п'ятиденний термiн повiдомляють про це пiдроздiли, якi здiйснювали (очолювали) перевiрку, та у разi необхiдностi витребовують оригiнали документiв, визначених у п. 6.3. Порядку.
6.5. У разi закриття кримiнального провадження слiдчiй вiдповiдно до ч. 5 ст. 284 КПК України не пiзнiше п'ятi робочих днiв з дня прийняття такого рiшення направляє копiю постанови вiдповiдному структурному пiдроздiлу групи митного аудиту, що здiйснював (очолював) перевiрку, для вжиття заходiв щодо притягнення платника податкiв (посадових осiб платника податкiв) до адмiнiстративної вiдповiдальностi.
7. Внесення інформації до інформаційних баз даних та облік результатів перевірок
7.1. Працiвники пiдроздiлу уповноваженого органу доходiв i зборiв, що здiйснюють (очолюють) перевiрки, вносять необхiдну iнформацiю до пiдсистеми "Податковий аудит" системи "Податковий блок" на кожному етапi органiзацiї, проведення та реалiзацiї матерiалiв документальних планових, позапланових виїзних та документальних невиїзних перевiрок та забезпечують виконання всiх передбачених п.п. 5.2 п. 5 наказу Мiндоходiв вiд 15.11.2013 № 688 "Про органiзацiю роботи щодо ведення облiку митних платежiв у перехiдний перiод" заходiв з метою належного облiку результатiв контрольно-перевiрочної роботи.
8. Порядок взаємодії уповноважених органів доходів і зборів та митниць Міндоходів у напрямі реалізації матеріалів документальних перевірок
8.1. З метою врахування результатiв документальних перевiрок пiд час митного оформлення (визначення форм та обсягу митного контролю, перелiку документiв, необхiдних для проведення митного контролю тощо) уповноважений орган доходiв i зборiв не пiзнiше дня направлення податкових повiдомлень-рiшень iнформує митницю Мiндоходiв про результати проведеної перевiрки (з обов'язковим зазначенням сутi виявлених порушень, документiв, якi стали пiдставою для прийняття рiшення про факт наявностi порушення, тощо).
8.2. Не пiзнiше наступного робочого дня з дати отримання iнформацiї про погашення пiдприємством суми узгодженого грошового зобов'язання, визначеного за результатами перевiрки, уповноважений орган доходiв i зборiв, якiй здiйснював (очолював) перевiрку, направляє до митницi Мiндоходiв, яка здiйснювала митне оформлення товарiв, iнформацiю за результатами документальної перевiрки (у тому числi в електронному виглядi), для оформлення аркушiв коригування за формою згiдно з додатком 4 до Положення про митнi декларацiї , затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року № 450 "Питання, пов'язанi iз застосуванням митних декларацiй".
Директор
Департаменту податкового
та митного аудиту


С.Б. Крухмальов
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua