• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження протиепідемічних заходів при роботі аеропортів та авіакомпаній України на період карантину у звязку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)

Головний державний санітарний лікар України  | Постанова, Заходи від 18.11.2021 № 19 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Головний державний санітарний лікар України
  • Тип: Постанова, Заходи
  • Дата: 18.11.2021
  • Номер: 19
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головний державний санітарний лікар України
  • Тип: Постанова, Заходи
  • Дата: 18.11.2021
  • Номер: 19
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ГОЛОВНИЙ ДЕРЖАВНИЙ САНІТАРНИЙ ЛІКАР УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
18.11.2021  № 19
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Головного державного санітарного лікаря № 25 від 31.12.2021 )
Про затвердження протиепідемічних заходів при роботі аеропортів та авіакомпаній України на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
Відповідно до статті 40 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та на виконання пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (із змінами) ПОСТАНОВЛЯЮ:
1. Затвердити протиепідемічні заходи при роботі аеропортів на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) та протиепідемічні заходи для авіакомпаній України на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що додаються.
2. Директорату громадського здоров'я та профілактики захворюваності Міністерства охорони здоров'я України (Руденко І.С.) довести цю постанову до відома зацікавлених центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської міської державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Заступник Міністра -
головний державний
санітарний лікар України



І. Кузін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова головного державного
санітарного лікаря України
18 листопада 2021 року № 19
ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ЗАХОДИ
при роботі аеропортів на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
Діяльність аеропортів на території України в умовах адаптивного карантину здійснюється з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" та даних протиепідемічних заходів.
Загальні рекомендації
Перед початком роботи проводиться температурний скринінг усім працівникам аеропорту. Працівники з наявними ознаками респіраторного захворювання або підвищення температури тіла понад 37,2° C не допускаються до роботи.
Тимчасово відсторонюються від роботи в зонах масового скупчення пасажирів (за можливості переводяться на інші види роботи) особи з груп ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги "Коронавірусна хвороба (COVID-19)", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 28 березня 2020 р. № 722.
Адміністрація аеропорту забезпечує:
наявність не менше п'ятиденного запасу засобів індивідуального захисту для працівників аеропорту, мийних, мийно-дезінфікуючих і дезінфікуючих засобів;
можливість дотримання правил гігієни рук, респіраторної гігієни і етикету кашлю та дотримання фізичного дистанціювання;
обмеження масових зібрань працівників у закритих приміщеннях;
використання спецодягу працівниками лише під час виконання службових обов'язків та його прання після кожної зміни;
виключно візуальний контакт пасажирів з друкованою продукцією (наприклад, рекламні буклети, флаєри);
дезінфекцію ручок візків для багажу дезінфекційним розчином (рекомендовано використовувати експрес-дезінфекцію) та розміщення їх окремо від не оброблених із нанесенням відповідного маркування;
можливість придбання масок і спиртовмісних антисептиків для рук в терміналі аеропорту та інформування щодо такої можливості пасажирів;
обмеження входу до терміналу супроводжуючих осіб (окрім тих, хто супроводжує осіб з інвалідністю та осіб до 18 років);
наявність у працівників аеропорту, які мають безпосередній контакт з пасажирами, кишенькових диспенсерів із спиртовмісним антисептиком для рук;
обладнання місць для централізованого збору та утилізації засобів індивідуального захисту і візуальне позначення таких місць;
вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних засобів в приміщеннях аеропорту не менше трьох разів на добу;
дезінфекцію поверхонь, до яких часто доторкуються (дверні ручки, поручні, сидіння тощо) на території аеропорту спиртовмісними або іншими дезінфікуючими засобами для експрес-дезінфекції протягом доби;
постійну наявність проточної води, рідкого мила та одноразових паперових рушників в санвузлах для співробітників та санвузлах для пасажирів на території аеропорту;
дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра при утворенні черги до туалету, яка може утворюватись лише за межами туалетної кімнати, про що необхідно інформувати пасажирів та інших відвідувачів (рекомендовано нанести тимчасове маркування);
прибирання санітарних кімнат із застосуванням мийно-дезінфікуючих засобів не менше чотирьох разів на добу;
прибирання виключно миючими засобами поверхонь в кімнатах матері і дитини (використання мийно-дезінфекційних і дезінфекційних засобів заборонено);
належне функціонування вентиляційних систем в усіх приміщеннях аеропорту;
окремий службовий вхід до терміналу для членів екіпажів (за можливості);
розмежування рейсів за часом та терміналами для зменшення потоку пасажирів;
нанесення тимчасового маркування в місцях потенційного скупчення людей з метою дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра;
заборону роботи ігрових та розважальних зон;
інформування пасажирів шляхом оголошень та розміщення інформаційних матеріалів з питань вакцинації від COVID-19, існуючих обмежень та правил авіаперевезень та заходів з профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19): дотримання правил гігієни рук, респіраторної гігієни і етикету кашлю, дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра (пасажири повинні ознайомитись з інформацією про те, що дані протиепідемічні заходи не можуть бути гарантією профілактики поширення коронавірусної хвороби (COVID-19);
інформування працівників з питань вакцинації від COVID-19;
наявність відповідального працівника за проведення протиепідемічних заходів на території аеропорту, проведення роз'яснювальної роботи з питань вакцинації від COVID-19, існуючих обмежень та правил авіаперевезень та заходів з профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19).
Працівники аеропорту зобов'язані:
дотримуватись протиепідемічних вимог та заходів у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
регулярно та ретельно (не менше 20 секунд) мити руки з рідким милом та водою, а саме: перед прийомом їжі, після відвідування туалету, після приходу з вулиці та коли руки забруднені, в тому числі після чхання та кашлю (за неможливості миття рук використовувати спиртовмісний антисептик);
дотримуватись респіраторної гігієни і етикету кашлю;
намагатися уникати контактів із особами, які мають симптоми респіраторних захворювань;
у разі виникнення респіраторних симптомів утриматись від відвідування робочого місця, звернутись до сімейного лікаря та дотримуватись самоізоляції.
Робота працівників аеропорту має бути організована із дотриманням вимог фізичного дистанціювання (підтримання дистанції не менше одного метра) або із застосуванням фізичних бар'єрів (наприклад, прозорі екрани), а у випадках, коли це неможливо, - працівники повинні надягати засоби індивідуального захисту (маска, в тому числі виготовлена самостійно, так щоб були покриті рот і ніс).
Не рекомендовано використовувати пилососи на всіх етапах прибирання до проведення дезінфекції.
Обслуговування пасажирів в бізнес-залах та VIP-залах аеропортів має відбуватись із дотриманням даних протиепідемічних заходів.
Вхід до терміналу
Перед входами в термінали слід забезпечити дотримання фізичного дистанціювання (не менше одного метра), в тому числі шляхом нанесення тимчасового маркування.
Дозволити вхід пасажирам лише за наявності проїзного документа.
Пасажири та супроводжуючі не допускаються до терміналу без респіраторів або масок, в тому числі виготовлених самостійно, надягнених так, щоб вони покривали рот та ніс.
У приміщенні терміналу маску дозволено знімати лише під час огляду співробітниками аеропорту та проходження процедури ідентифікації, а також у випадках прийому їжі та/або напоїв.
Слід інформувати пасажирів про введені обмеження в роботі аеропорту, можливість придбання масок і спиртовмісних антисептиків для рук, про необхідність дотримуватись фізичного дистанціювання, правил гігієни рук, респіраторної гігієни і етикету кашлю.
Необхідно забезпечити пакування багажу.
Авіаційна безпека
Працівники забезпечуються спецодягом або разовим одягом, спиртовмісними антисептиками для рук, медичними масками. При огляді пасажира необхідно використовувати одноразові рукавички та захисний щиток, рукавички необхідно змінювати після кожного пасажира. Обробляти рукавички антисептиком заборонено.
Вологе прибирання приміщень із застосуванням мийно-дезінфікуючих розчинів слід проводити не менше трьох разів на добу та протирання поверхонь, до яких часто доторкуються пасажири і співробітники (в тому числі інтроскопи, ящики, металошукачі, дверні ручки, поручні тощо), а також захисних екранів спиртовмісними або іншими дезінфікуючими засобами для експрес-дезінфекції протягом доби.
Реєстрація
Слід забезпечити тимчасове маркування для дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра перед стійками реєстрації.
Обробку стійок реєстрації дезінфекційними засобами необхідно проводити після кожного рейсу.
Слід забезпечити наявність стійок для самостійної електронної реєстрації пасажирів та їх обробку дезінфекційними засобами мінімум кожні три години.
Рекомендувати авіакомпаніям максимально впровадити електронну реєстрацію пасажирів для зменшення контактів та часу перебування в аеропорту.
Забезпечити екранування робочих місць реєстраторів.
Відстань між робочими місцями за стійками реєстрації необхідно організувати з дотриманням вимог фізичного дистанціювання не менше одного метра.
Кімната матері та дитини
Дозволити одночасне перебування в кімнаті лише членів однієї родини.
Забезпечити кімнату диспенсером з спиртовмісним антисептиком для рук.
Перед входом в кімнату розмістити нагадування щодо необхідності дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра та відповідне маркування для запобігання скупчення людей.
Проводити провітрювання приміщення та прибирання з використанням мийних розчинів не рідше одного разу на 4 години або в разі забруднення.
Вихід на телетрап
Нанести перед трапом маркування для дотримання фізичного дистанціювання не менше одного метра.
Трапи по можливості розділити на "приліт" і "виліт" та після кожного рейсу забезпечити протирання поручнів трапу спиртовмісним або іншим дезінфікуючим засобом для експрес-дезінфекції.
Експлуатація автобусів
За можливості, слід використовувати ближні стоянки для літаків, щоб пасажири мали можливість дістатись до (з) літака пішки.
При використанні автобусів забезпечити заповнення в межах кількості місць, передбачених технічною характеристикою транспортного засобу.
Дозволити вхід до автобусу лише пасажирам в респіраторах або масках, в тому числі виготовлених самостійно, надягнених так, щоб були покриті ніс та рот.
Необхідно відкривати вікна в автобусі під час транспортування пасажирів за сприятливих погодних умов.
Після кожного рейсу слід проводити вологе прибирання транспортного засобу із застосуванням мийно-дезінфікуючих засобів, приділяючи особливу увагу поверхням, до яких часто торкаються (поручні, сидіння тощо).
Магазини безмитної торгівлі
Робота магазинів на території аеропорту має відбуватись відповідно до Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів при торгівлі продовольчими (окрім ринків) та непродовольчими товарами на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 09 травня 2020 року № 17.
Громадське харчування
Робота закладів громадського харчування на території аеропорту має відбуватись з дотриманням протиепідемічних заходів в закладах громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 06 жовтня 2021 року № 13.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова головного державного
санітарного лікаря України
18 листопада 2021 року № 19
ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ЗАХОДИ
для авіакомпаній України на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
1. Рекомендовано розмістити на інтернет-ресурсах авіакомпаній наступну інформацію для пасажирів щодо:
вимог до стану здоров'я;
допуску в термінал лише при наявності проїзного документа;
заборони входу до терміналу супроводжуючих осіб, за винятком супроводу неповнолітніх дітей та осіб з інвалідністю;
заборони перебування на території аеропорту без одягненого респіратора або маски, в тому числі виготовленої самостійно, таким чином, щоб були покриті рот і ніс;
вакцинації від COVID-19, існуючих обмежень та правил авіаперевезень та заходів з профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19);
заборони здійснення перевезень пасажирів без наявності у них відповідних документів щодо тестування на COVID-19, вакцинації від COVID-19 чи одужання особи від COVID-19 згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (із змінами);
правил використання та утилізації засобів індивідуального захисту в аеропорту та на борту пасажирського судна;
необхідності дотримання фізичного дистанціювання (перебування на відстані не менше одного метра один від одного) в приміщеннях аеропорту та терміналах;
процедур пакування, здачі/отримання багажу;
реєстрації на рейс: пріоритетні - електронний варіант з дому, електронний варіант в терміналі та виключення - на стійці реєстрації;
проходження паспортного контролю і посадки на борт (посадка/висадка за умов уникнення скупчення пасажирів, піднімання на трап з дотриманням фізичного дистанціювання не менше одного метра).
2. Члени екіпажу при появі респіраторних симптомів та/або підвищенні температури тіла повинні звернутись до лікаря та повідомити авіакомпанію.
3. Рекомендовано організувати перевезення екіпажів (з дому до аеропорту та з брифінгу до повітряного судна і в зворотному напрямку) окремим транспортом на виліт та приліт, або забезпечити дезінфекцію поверхонь транспортного засобу після кожного рейсу. Водій та пасажири під час транспортування мають перебувати в респіраторах або захисних масках, в тому числі виготовлених самостійно, так, щоб вони покривали ніс та рот. Прибирати та дезінфікувати транспортні засоби слід згідно визначеного порядку.
Члени екіпажу повинні проходити на брифінг через службовий вхід аеропорту.
Медичний огляд членів екіпажів рекомендовано проводити в приміщені брифінгу.
Рекомендовано мінімізувати перемішування екіпажів при виконанні міжнародних рейсів.
За можливості слід дотримуватись фізичного дистанціювання (не менше метра) в приміщені брифінгу та зменшити кількість членів екіпажу на борту.
В приміщеннях брифінгу слід забезпечити наявність диспенсерів з спиртовмісними антисептиками для рук, регулярне провітрювання, вологе прибирання із застосуванням мийно-дезінфікуючих розчинів не менше трьох разів на добу та дезінфекцію поверхонь, до яких часто доторкуються, протягом доби.
Необхідно систематично проводити освітню роботу з формування гігієнічних навичок у працівників щодо правил гігієни рук, респіраторної гігієни і етикету кашлю, дотримання фізичного дистанціювання.
4. Салон повітряного судна рекомендовано умовно розділити на зони:
чиста зона - зона для екіпажу (одягання засобів індивідуального захисту), перебування екіпажу та зберігання засобів індивідуального захисту (слід зберігати у визначеному місці);
буферна (туалет для екіпажу) - для зняття, дезінфекції та зберігання використаних членами екіпажу засобів індивідуального захисту;
зона ризику - салон для пасажирів;
зона ізоляції для пасажирів з симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), - два ряди у хвостовій частині салону, а також, якщо це можливо, окремий найближчий туалет для них.
5. Слід забезпечити наявність на борту літака засобів індивідуального захисту для кожного члена екіпажу та пасажирів в необхідній кількості в залежності від тривалості польоту.
6. Необхідно забезпечити наявність двох безконтактних термометрів на борту.
7. Необхідно укомплектувати епідемічну укладку - захисні окуляри, рукавички нітрилові, халат захисний від інфекційних агентів, медична (хірургічна) маска, спиртовмісний антисептик для рук, сміттєві мішки для медичних відходів, гігієнічні пакети та інструкція з користування.
8. Питну воду на борт завантажувати в дрібній тарі і надавати пасажирам за потреби.
9. Заборонити на борту продаж безмитних товарів, видачу преси та рекламної продукції.
10. Необхідно інформувати пасажирів про обмеження, які діють на борту (заборона знімання маски протягом всього періоду перебування на повітряному судні (окрім випадків прийому їжі та/або напоїв, а також у випадку використання кисневої маски), відведення для пасажирів окремої туалетної кімнати, необхідності дотримання респіраторної гігієни і етикету кашлю, можливості звернення до бортпровідника для отримання води тощо).
11. Для кожного члена екіпажу слід чітко визначити обов'язки, зону обслуговування, змінність. Всі робочі місця повинні бути забезпечені спиртовмісними антисептиками для рук (які, за необхідності, можна використовувати з метою експрес-дезінфекції поверхонь), промаркованим м'яким і твердим інвентарем та одноразовими паперовими рушниками.
12. При виконанні посадових обов'язків в салоні для пасажирів члени екіпажу повинні використовувати медичну маску так, щоб були покриті рот і ніс, дотримуватись правил гігієни рук. Харчування членів екіпажу не обмежується.
13. Регулярне прибирання повітряного судна з використанням дезінфікуючих засобів після кожного рейсу здійснюється клінінговими компаніями, дезінфекція повітряного судна - визначеними дезінфекційними бригадами після кожного випадку виявлення хворого на коронавірусну хворобу (COVID-19) пасажира або члена екіпажу.
14. Харчування в літаку:
на внутрішніх рейсах - без харчування;
на міжнародних рейсах - використання продуктів харчування, розфасованих в окремі порції.
15. Пасажири протягом польоту мають знаходитися в респіраторі або масці, в тому числі виготовленій самостійно, таким чином, щоб були покриті рот і ніс, а також окрім часу для приймання їжі та/або напоїв чи використання кисневої маски.
16. Пасажири повітряного судна мають бути ознайомлені з інформацією про те, що дотримання даних протиепідемічних заходів не можуть бути гарантією профілактики інфікування коронавірусною хворобою (COVID-19).
17. При виявленні пасажира з симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), під час польоту необхідно:
інформувати капітана повітряного судна;
перемістити такого пасажира, а також його супроводжуючу особу (якщо така була) у зону ізоляції навіть за відсутності симптомів у останньої;
забезпечити такому пасажиру достатню кількість медичних масок для можливості їх заміни, як тільки вона стане вологою від кашлю та чхання, або серветок, якими можна прикривати рот та ніс під час кашлю та чхання у випадку неможливості носити маску;
визначити одну особу з членів екіпажу для догляду та допомоги пасажиру з виявленими симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), з наданням переваги під час визначення такої особи тому члену екіпажу, який був у тісному контакті з вказаним пасажиром до виявлення симптомів;
користуватись епідемічною укладкою при догляді та наданні долікарської медичної допомоги вказаному пасажиру з виявленими симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), з мінімізацією тісного контакту з іншими членами екіпажу та уникненням контакту з іншими пасажирами, що забезпечується визначеним членом екіпажу;
зібрати максимальну інформацію про пасажира з виявленими симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), у тому числі історію хвороби, із внесенням даних до медико-санітарної частини генеральної декларації літака;
надати інформацію до аеропорту прибуття.
18. Авіакомпанія має забезпечити негайне інформування санітарно-карантинного підрозділу аеропорту прибуття, відповідного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України або ДУ "Лабораторний центр на повітряному транспорті МОЗ України" (в залежності від того, хто здійснює свої повноваження на території, де знаходиться аеропорт прибуття), про пасажира з симптомами, характерними для коронавірусної хвороби (COVID-19), і контактних членів екіпажу.
( Текст взято з сайту МОЗ України http://www.moz.gov.ua )