ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
19.01.2004 N 11/3-20-449-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць та митниць
( Лист відкликано на підставі Листа Державної митної служби N 11/2-20/7695-ЕП від 01.07.2005 )
Про надання роз'яснень
Держмитслужбою розглядаються та аналізуються питання, викладені у запитах митниць щодо шляхів вирішення проблем, які можуть виникати при застосуванні положень Митного кодексу України від 11.07.02 N 92-IV (далі - Кодекс).
Надаємо роз'яснення з окремих питань.
1. Щодо передбаченої статтею 120 Кодексу можливості визнання товарів помилково ввезеними, за умови, що у таких випадках можуть мати місце факти переміщення товарів через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві дані.
Ввезеними на митну територію України є товари, переміщені через митний кордон.
Переміщення через митний кордон товарів на підставі документів, що містять неправдиві дані, є порушенням митних правил, у разі виявлення якого складається протокол про порушення митних правил.
За цих обставин, положення статті 120 Кодексу можуть бути застосовані виключно за результатами провадження в справі про порушення митних правил при прийнятті у ній рішення.
2. Щодо передбаченої статтею 355 Кодексу "Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати податків і зборів або зменшення їх розміру" відповідальності, яка настає за відсутності ознак злочину, за умови, що митні органи не є органами дізнання в кримінальних справах про ухилення від сплати податків і зборів, інших обов'язкових платежів (ст. 212 КК України.
З метою забезпечення виконання вимог Кодексу у разі виявлення правопорушення, передбаченого статтею 355, пропонуємо:
- відповідно до вимог Кодексу складати протокол про порушення митних правил, про що в порядку статті 97 КПК України інформувати органи податкової міліції, які відповідно до статей 101, 112 та 425 КПК України є органами дізнання та досудового слідства у кримінальних справах про злочини, передбачені статтею 212 КК України;
- у разі відсутності інформації органу податкової міліції про порушення кримінальної справи за статтею 212 КК України приймати рішення у справі про порушення митних правил відповідно до вимог Кодексу.
3. Щодо віднесення порушень митних правил до категорії триваючих, адміністративні стягнення за вчинення яких відповідно до статті 328 Кодексу можуть накладатись через два місяці з дня їх виявлення.
Триваючими слід визнавати такі порушення митних правил, що характеризуються безперервністю їх вчинення протягом певного часу. Такі порушення митних правил тривають доти, доки їх не буде виявлено митним або іншим органом.
Вважаємо за можливе розглядати питання про визнання триваючими порушення митних правил, передбачені статтями 329, 336, 346, 350, 353, 354 та 355 Кодексу.
4. Щодо відсутності в Кодексі аналогу статті 146 Митного кодексу України від 12.12.91 N 1970-XII, яка передбачала внесення митним органом пропозицій про вжиття заходів щодо усунення підприємством причин і умов, що сприяли вчиненню порушень митних правил.
У разі необхідності внесення пропозицій про вжиття заходів щодо усунення підприємством причин і умов, що сприяли вчиненню порушень митних правил, пропонуємо керуватись статтею 282 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Пропонуємо довести викладені вище роз'яснення до особового складу підпорядкованих митниць.
Перший заступник Голови Служби | В.Я.Лозко |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua