• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо методики визначення маси транзитних нафтопродуктів, що переміщуються залізничним транспортом

Державна митна служба України  | Лист від 28.01.1999 № 09/1-227-ЕП
Редакції
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.01.1999
  • Номер: 09/1-227-ЕП
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.01.1999
  • Номер: 09/1-227-ЕП
  • Статус: Документ діє
Редакції
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
N 09/1-227-ЕП від 28.01.99
м.Київ
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
Щодо методики визначення маси транзитних нафтопродуктів, що переміщуються залізничним транспортом
У відповідь на численні запити митниць стосовно визначення маси нафтопродуктів, що переміщуються залізничним транспортом у митному режимі транзиту, особливо під час переміщення танкерних партій нафтопродуктів, інформуємо про таке.
За повідомленням Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації (лист від 19.02.98 N 560/5-3) згідно з чинними в Україні правилами вимірювання нафтопродуктів, що перевозяться наливом у залізничних цистернах, здійснюються відповідно до ГОСТ 26976-86 "Нефть и нефтепродукты. Методы измерения массы".
Як правило, на практиці вимірювання нафтопродуктів здійснюється об'ємно-масовим методом (п. 2.3.1 ГОСТ 26976-86), при якому вимірюється рівень і щільність продукту з застосуванням градуювальних таблиць за однакових або приведених до однакових умов (температура і тиск).
У свою чергу об'ємно-масовий метод залежно від способу вимірювань поділяють на динамічний і статичний методи.
Динамічним методом вимірюються нафтопродукти безпосередньо на потоці у нафтопродуктопроводах, як правило, за допомогою лічильників.
Статичним методом вимірюється маса нафтопродуктів у градуйованих місткостях (вертикальних і горизонтальних резервуарах, транспортних ємностях тощо). Об'єм продукту визначається за градуювальними таблицями резервуарів, погодженими в установленому порядку, по значенням рівня заповнення, які вимірюються рівнеміром, метроштоком або металевою вимірювальною рулеткою з лотом.
Відповідно до ГОСТ 26976-86 гранична відносна похибка при вимірюванні маси об'ємно-масовим статичним методом становить:
1) +- 0,5 % - при вимірюванні маси нетто нафти, нафтопродуктів і відпрацьованих нафтопродуктів від 100 тонн і більше;
2) +- 0,8 % - при вимірюванні маси нетто нафтопродуктів до 100 тонн.
При двократному вимірюванні кількості транзитних нафтопродуктів (наприклад, під час ввезення їх на митну територію України або завантаження у залізничні цистерни з нафтотерміналу та під час вивезення за межі митної території України або зливання у нафтотермінал) допускаються такі граничні розходження у результатах визначення маси нетто нафтопродуктів:
1) при масі нетто нафтопродуктів від 100 тонн і більше:
v 0,51 + 0,51 = 0,7 %;
2) при масі нетто нафтопродуктів до 100 тонн:
v 0,81 + 0,81 = 1,13 %.
За інформацією, наявною у Держмитслужбі, Державна адміністрація залізничного транспорту України (Укрзалізниця) під час визначення нестачі нафтопродуктів у залізничних цистернах використовує саме цей метод розрахунку.
Згідно з чинними правилами, визначення маси нафтопродуктів повинно проводитися за методиками виконання вимірювань, атестованими згідно з порядком, встановленим Держстандартом України. При здійсненні обліково-розрахункових операцій заборонено використовувати засоби вимірювальної техніки, які не пройшли повірку або метрологічну атестацію у порядку, встановленому Держстандартом України.
На практиці при здійсненні поставок великих партій нафтопродуктів (та інших однорідних наливних товарів), що перевозяться за різними накладними від одного відправника до одного одержувача та знеособлюються під час їх перевантаження у дорозі або перевалки (наприклад, із залізничних цистерн у нафтопродуктосховища), нестача або надлишок визначається за результатами видачі усієї партії (стаття 112 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.98 N 457 "Про затвердження Статуту залізниць України"), тобто контролюється фактична загальна маса повного обсягу всієї контрактної поставки або танкерної партії, без розділення на окремі частини, що були завантажені в окремі цистерни.
Таким чином, якщо митницею призначення після надходження всього обсягу контрактної поставки або танкерної партії транзитних нафтопродуктів, що переміщувалися залізничним транспортом, на підставі отриманих відомостей встановлено нестачу у кількості, що підпадає під визначені у цьому листі нормативи розходження маси цих продуктів та норми природних втрат, така нестача не може бути підставою для застосування до перевізника чи гаранта санкцій, передбачених чинними митними правилами.
Якщо ж за умови недоторканості накладеного забезпечення перевізника або митного забезпечення нестача транзитних нафтопродуктів перевищуватиме гранично допустимий розмір, митниця призначення повинна вважати нафтопродукти, яких не вистачає, такими, що не доставлені перевізником у митницю призначення та вживати до нього заходів, передбачених статтями 109 і 114 Митного кодексу України.
Голова Служби Ю.Соловков