• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про хід виконання Програми дій Федерації профспілок України (2002-2007 рр.)

Федерація професійних спілок України  | Постанова, Положення, Опис, Звернення від 21.04.2004 № Р-2-4
Реквізити
  • Видавник: Федерація професійних спілок України
  • Тип: Постанова, Положення, Опис, Звернення
  • Дата: 21.04.2004
  • Номер: Р-2-4
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Федерація професійних спілок України
  • Тип: Постанова, Положення, Опис, Звернення
  • Дата: 21.04.2004
  • Номер: Р-2-4
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
РАДА ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
21.04.2004 N Р-2-4
Про хід виконання Програми дій Федерації профспілок України (2002-2007 рр.)
Заслухавши й обговоривши доповідь Голови Федерації профспілок України Стояна О. М., Рада ФПУ відмічає, що президією ФПУ, постійними комісіями Ради Федерації, членськими організаціями за час, що минув після IV з'їзду, проведена робота щодо забезпечення виконання Програми дій ФПУ (2002-2007 рр.).
Шляхи реалізації Програми конкретизовані в затверджених Радою ФПУ заходах щодо виконання рішень IV з'їзду Федерації та аналогічних заходах членських організацій.
В ході виконання Програми дій ФПУ профспілки стали більш жорстко відстоювати права працівників при проведенні соціально-економічних трансформацій.
Відбулися позитивні зрушення у сфері зайнятості - знизився рівень безробіття, збільшилася кількість зайнятих, зменшилися обсяги вимушеної неповної зайнятості, створено 600 тис. нових робочих місць, підвищено розмір допомоги по безробіттю.
Реальна заробітна плата зростала випереджальними темпами порівняно із зростанням валового внутрішнього продукту. Ліквідовано бюджетну заборгованість із заробітної плати та зменшено розмір боргів із соціальних виплат, зросла частка соціальних видатків з бюджетів усіх рівнів.
Відбулися позитивні зміни в оподаткуванні, зокрема знижено ставку податку на доход фізичних осіб, збільшено фактичний розмір неоподатковуваного мінімуму доходів та передбачено поетапне його наближення до розміру мінімальної заробітної плати у 2007 році. Знижено також ставку податку на прибуток підприємств, законодавчо визнано неприбутковий статус профспілок, звільнено від оподаткування їх доходи від основної діяльності та подання звітності по цих доходах.
Досягнуто більш ефективного здійснення низки прав і повноважень профспілок, визначених законодавством, з питань охорони праці і здоров'я.
Вдалося домогтися певних позитивних зрушень у вирішенні таких нагальних соціальних проблем, як подолання бідності серед працюючих та підвищення життєвого рівня населення, збільшення розмірів пенсій, соціальних допомог.
Значна увага приділялася здійсненню заходів щодо створення умов для ефективного функціонування системи соціального забезпечення та соціального страхування, що є одним із важливих чинників підвищення добробуту трудящих.
Проведено роботу, спрямовану на відстоювання духовних, соціально-культурних прав та інтересів членів профспілок, їхніх сімей. Профспілкові організації взяли активну участь у реалізації національних та державних програм з питань освіти, культури і спорту, відпочинку та оздоровлення, соціального становлення молоді. В основному збережена матеріально-технічна база фізичної культури і спорту.
Продовжувалась робота з організаційного зміцнення профоб'єднання і всіх його ланок, подальшого удосконалення профспілкової роботи.
У післяз'їздівський період до складу Федерації профспілок України прийнято 2 членські організації. За станом на 1 квітня 2004 року до Федерації входить 68 членських організацій, які об'єднують 111 тис. первинних організацій із загальною чисельністю 11,8 млн. членів профспілок.
Здійснено заходи щодо розширення і вдосконалення нормативної бази діяльності ФПУ та її членських організацій.
Подальшого розвитку набула система профспілкового навчання, підвищення кваліфікації профкадрів та активу. Постійною комісією Ради ФПУ та президією ФПУ проаналізована робота навчальних закладів профспілок та членських організацій, намічено ряд комплексних заходів щодо покращення єдиної системи Навчання, які поступово втілюються в життя. Проведено навчальні семінари членів майже всіх постійних комісій Ради ФПУ.
Разом з тим, не вдалося в повній мірі вирішити всі завдання, що витікають з Програми дій ФПУ на цей період.
Ще недостатнім є рівень колективно-договірної роботи. Понад 2 млн. працівників (18%) залишаються поза сферою колективного договірного регулювання, а рівень виконання колективних договорів не перевищує 85 відсотків.
Незважаючи на позитивні зрушення, що відбуваються у реальному секторі економіки, у зв'язку із наближенням завершення Україною переговорного процесу щодо вступу до Світової організації торгівлі, актуальним є збереження і розвиток вітчизняного виробництва як основи для розширення продуктивної зайнятості та забезпечення належної оплати праці.
Напруженою залишається ситуація на ринку праці, високим є навантаження на одне вільне робоче місце. Недостатня увага приділяється розвитку трудового потенціалу, зокрема навчанню кадрів.
До цього часу законодавчо не врегульовано віднесення на валові витрати підприємств коштів, відрахованих первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу. Все ще не забезпечено бюджетним фінансуванням державні соціальні гарантії в розмірах, визначених законодавством, існує заборгованість із соціальних виплат, з відшкодування ПДВ, за роботи, виконані на замовлення держави, законом про бюджет зупинено соціально орієнтовані пільги.
Не досягнуто належного впливу профспілок на умови праці, її безпеку, на захист потерпілих та членів сімей загиблих на виробництві працівників. Профспілкові організації, їх представники у складі комісій з розслідування нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань недостатньо ефективно виконують захисну функцію.
Незважаючи на певні зрушення у вирішенні соціальних питань, ряд невідкладних проблем потребують особливої уваги профспілок. Значна частина з них передбачена Генеральною угодою на 2004 - 2005 роки. Важлива роль в цьому процесі належить узгодженості дій профспілок і органів законодавчої та виконавчої влади по виконанню Послання Президента України до Верховної Ради України та Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Послідовність. Ефективність. Відповідальність".
Не в повній мірі відповідає вимогам часу організаційна робота, що ведеться членськими організаціями. Перш за все це стосується питань зміцнення профспілкової дисципліни, забезпечення результативності рішень виборних профспілкових органів, посилення персональної відповідальності керівників профорганів усіх рівнів за виконання прийнятих рішень.
Незадовільними є результати роботи щодо залучення до профспілкового членства працівників підприємств та організацій, про що свідчить зниження профспілкового членства майже в усіх профспілках.
Потребують подальшого вдосконалення система профспілкового навчання, робота з кадрами та підготовка реального резерву.
Не відбулося позитивних змін у системі фінансового забезпечення діяльності профспілок та їх об'єднань.
Рада Федерації професійних спілок України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Взяти до відома доповідь Голови ФПУ "Про хід виконання Програми дій Федерації профспілок України (2002-2007 рр.)".
2. Рекомендувати президії ФПУ, членським організаціям активізувати свої дії щодо забезпечення повної реалізації Програми дій ФПУ, зосередивши основні зусилля на посиленні захисту трудових і соціально-економічних прав та інтересів працівників.
З цією метою здійснити такі заходи:
у сфері захисту трудових і економічних прав та інтересів:
Виборним органам, керівництву Федерації профспілок України, апарату ФПУ:
- звернутися до Верховної Ради України з пропозицією провести всебічне обговорення результатів переговорного процесу щодо вступу України до СОТ;
- продовжити роботу по вдосконаленню законодавства у сфері зайнятості населення з метою забезпечення сталого зростання попиту на продуктивну працю, вирішення проблем безробіття в сільській місцевості, молодіжного безробіття, а також посилення соціального захисту громадян, які працюють за межами України;
- провести в поточному році разом з соціальними партнерами роботу по законодавчому визначенню етапності наближення мінімальної заробітної плати до прожиткового мінімуму, першочерговості виплати заробітної плати, захисту заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця, введенню в дію Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери з обов'язковим відповідним коригуванням при черговому перегляді розміру мінімальної заробітної плати;
- до кінця поточного року розглянути на засіданні президії ФПУ спільно з роботодавцями хід виконання резолюції IV з'їзду Федерації профспілок України "Про захист вітчизняного виробництва";
- домагатися подальшого зниження податкового навантаження, зокрема зниження ставки податку на додану вартість до 15%;
- провести республіканський конкурс на кращий колективний договір;
- членам Ради Федерації профспілок України - народним депутатам України Стояну О.М., Харі В.Г., Турманову В.І., керівникам Членських організацій ФПУ провести роботу з народними депутатами України з метою підтримки ними пропозицій, які подані Федерацією профспілок України до проекту Трудового кодексу України;
- продовжити роботу щодо недопущення приватизації об'єктів, які працюють рентабельно, забезпечують роботою працівників, сплачують заробітну плату і податки, а також забезпечити більш ефективне використання профспілкового майна в інтересах членів профспілок.
Членським організаціям ФПУ:
- проаналізувати прогнозні соціально-економічні наслідки вступу галузі, регіону, підприємства до СОТ та розробити й запровадити застережні заходи;
- забезпечити в угодах усіх рівнів зобов'язання роботодавців щодо створення додаткових робочих місць і забезпечення продуктивної зайнятості працюючих, обов'язкового навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації працівників, визначення обсягів коштів, що спрямовуються на зазначені цілі;
- забезпечити реалізацію зобов'язань за Генеральною угодою щодо ліквідації заборгованості із заробітної плати на підприємствах у першому півріччі 2004 року, а у вугільній промисловості та галузях агропромислового комплексу - до кінця 2004 року;
- активізувати роботу, спрямовану на забезпечення динамічного зростання доходів працюючих та розширеного відтворення робочої сили, зокрема шляхом збільшення частки витрат на оплату праці в собівартості продукції;
- постійно проводити роботу з народними депутатами України щодо роз'яснення профспілкової позиції та підтримки проектів законів України, підготовлених ФПУ та внесених до Верховної Ради України Головою ФПУ, народним депутатом України Стояном О.М.;
- при формуванні показників бюджетів на 2005 та наступні роки домагатися: забезпечення фінансування державних соціальних гарантій у розмірах, визначених законодавством; погашення бюджетної заборгованості із соціальних виплат, за роботи, виконані на замовлення держави, з відшкодування ПДВ і не допускати утворення нової заборгованості; збільшення фінансування галузей освіти, охорони здоров'я, науки і культури; забезпечення реалізації ст. 44 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" для бюджетних організацій;
- узяти під контроль виконання рішень Фонду державного майна України щодо участі профспілок в реалізації заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи товариств з часткою державної власності понад 50%.
Постійній комісії Ради ФПУ з питань захисту економічних інтересів членів профспілок:
- вивчити стан виконання постанови Ради ФПУ від 17 квітня 2003 року стосовно підвищення ефективності роботи профспілок щодо укладення і виконання колективних договорів у двох - трьох областях і винести на розгляд президії ФПУ в IV кварталі 2004 року.
Членським організаціям, апарату ФПУ:
- продовжити роботу щодо реалізації настанов з охорони праці і здоров'я згідно з пунктами 1.1 і 1.2 Програми дій ФПУ, визначивши цей напрям одним з найбільш пріоритетних у діяльності профспілкових організацій усіх рівнів, ужити заходів щодо зміцнення відповідного кадрового потенціалу, поліпшення підготовки штатних спеціалістів і профспілкового активу з охорони праці;
у сфері соціального захисту членів профспілок та їхніх сімей пріоритетними завданнями вважати:
- прискорення темпів наближення основних соціальних гарантій до прожиткового мінімуму;
- підвищення рівня матеріального забезпечення трудящих у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
- посилення захисту прав членів профспілок у ході запровадження загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення;
- повне погашення заборгованості з компенсацій та допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- стабілізацію цін і тарифів на продовольчі товари, житлово-комунальні послуги, на послуги транспорту, зв'язку;
у сфері відстоювання духовних, соціально-культурних прав та інтересів членів профспілок, їхніх сімей:
- для забезпечення конституційних прав і гарантій громадян у соціально-гуманітарній сфері вимагати від Кабінету Міністрів України вжиття невідкладних заходів щодо поліпшення фінансування галузей освіти, культури, фізичної культури і спорту, оздоровлення і дозвілля, запровадити механізм їх економічного стимулювання, забезпечити дійову підтримку з боку держави суб'єктів господарської діяльності, які утримують на своєму балансі об'єкти соціальної сфери;
- співпрацювати з органами державної влади, політичними партіями, громадськими організаціями, які сприяють соціальному захисту молоді та жінок, реалізації їх прав на працю, освіту, охорону здоров'я, духовний, культурний, фізичний і творчий розвиток;
- здійснити необхідні заходи, спрямовані на посилення державної підтримки оздоровчої роботи з дітьми, відновлення пільг для дитячих оздоровчих закладів в оплаті землі та оподаткуванні дитячих путівок податком на додану вартість.
3. Враховуючи соціальну напругу, яка склалася в суспільстві у ході здійснення загальнообов'язкового державного соціального страхування та реалізації пенсійної реформи, направити Звернення до Президента України стосовно доручення відповідним органам внести корективи до законодавчих актів і забезпечити рівні права громадян на пенсію, дотримуватися принципів соціального партнерства при вирішенні питань у сфері соціального страхування (додаток 1).
4. Запропонувати членським організаціям ФПУ:
- продовжити роботу щодо подальшого організаційного зміцнення всіх ланок профспілок, удосконалення їх структури, посилення виконавської дисципліни на всіх рівнях;
- до кінця третього кварталу поточного року внести в постійну комісію Ради ФПУ з питань організаційної роботи пропозиції до проекту Концепції розвитку профспілкового руху в Україні з подальшим розглядом цього питання на засіданні президії ФПУ;
- ураховуючи проведення звітів і виборів у 2005 році, звернути особливу увагу на формування резерву кадрів;
- домагатися включення до колективних договорів та угод розділу "Навчання профспілкових кадрів та активу" із залученням коштів роботодавців відповідно до можливостей, наданих статтею 13 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності";
- увести в практику обов'язкове навчання новообраних і періодичну перепідготовку виборних профспілкових працівників та активістів згідно з термінами, затвердженими постановою президії ФПУ 17.09.2003.
5. Президії Федерації профспілок України звернутися до Міністерства освіти і науки України з пропозицією про включення до навчальних програм вищих закладів освіти спецкурсу стосовно побудови громадянського суспільства та ролі в ньому профспілок.
6. З метою вдосконалення системи морального заохочення встановити нагрудний знак Федерації профспілок України "Заслужений працівник профспілок України" та почесний знак Федерації професійних спілок України "За розвиток соціального партнерства" і затвердити положення про них (додатки 2, 3).
Звернутися до Президента України з пропозицією щодо надання права ФПУ представляти профспілкових працівників на присвоєння звання "Заслужений працівник соціальної сфери України" за погодженням із відповідними органами державної влади.
7. Президії, членським організаціям ФПУ визначити позицію, тактику дій профспілок у ході виборів Президента України.
8. Президії, постійним комісіям Ради ФПУ здійснювати постійний контроль за виконанням Програми дій ФПУ, при необхідності вносити пропозиції щодо уточнення, коригування тактики дій.
Голова ФПУ О.Стоян
Додаток 1
до постанови Ради Федерації
професійних спілок України
21.04.2004 N Р-2-4
ЗВЕРНЕННЯ
Ради Федерації профспілок України до Президента України Л.Д.Кучми щодо проведення пенсійної реформи та питань загальнообов'язкового державного соціального страхування
Шановний Леоніде Даниловичу!
З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який мав би започаткувати реальне становлення нової пенсійної системи на засадах соціальної справедливості, рівності прав та обов'язків усіх громадян і суб'єктів підприємницької діяльності щодо сплати внесків та адекватного отримання пенсійних виплат, а також забезпечення переходу до управління пенсійним страхуванням на основі самоврядності й паритетності представників сторін - застрахованих осіб, роботодавців і держави. Певні позитивні зрушення є: розпочато підвищення розмірів пенсій та забезпечено їх диференціацію залежно від стажу та заробітку, збільшилися надходження до Пенсійного фонду, демократизується управління пенсійною системою. Проте, на жаль, основні принципи та завдання пенсійної реформи, визначені Указом Президента України "Про Основні напрями реформування пенсійного забезпечення в Україні", іншими програмними документами Уряду та Верховної Ради України на даному етапі пенсійної реформи здебільшого не реалізуються, що викликає цілком справедливе невдоволення пенсіонерів, працівників і роботодавців.
У ході пенсійної реформи не реалізовано головного конституційного принципу щодо рівності прав громадян на пенсійне забезпечення: 90 % громадян пенсія призначається за загальними правилами на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в розмірі 30-40 відсотків заробітку, і поряд з цим для народних депутатів, державних службовців, суддів, наукових працівників та інших трудова пенсія призначається за особливими правилами - на рівні 90 відсотків заробітку. Таким чином, розрив між мінімальним і максимальним розміром пенсій становить 1:25, тоді як соціально справедливим вважається 1:5.
Не забезпечено рівної відповідальності суб'єктів підприємницької діяльності за сплату внесків на пенсійне страхування. До цього часу не врегульовано питання сплати страхових внесків до Пенсійного фонду суб'єктами підприємницької діяльності та сільськогосподарськими підприємствами, які перейшли на спрощену систему оподаткування. Лише 2,1 із 4,2 млрд. грн., необхідних для розмежування фінансових зобов'язань держави і Пенсійного фонду, передбачено з Державного бюджету для виплати пенсій народним депутатам, науковим працівникам та іншим, внаслідок чого ці витрати перекладаються на низькодоходні категорії пенсіонерів. Додаткові збори до Пенсійного фонду з продажу валюти, автомобілів, нерухомості, сигарет та ін., а це понад 2 млрд. грн., які мали б надходити до Пенсійного фонду на проведення пенсійної реформи, спрямовуються до Державного бюджету.
Значно знизило можливість підвищення пенсій встановлення Кабінетом Міністрів необгрунтованих показників середньої заробітної плати для обчислення пенсій. Це стосується прийнятого рішення про штучне збільшення показників середньої заробітної плати по країні за 1958 - 1991 роки та одночасне заниження базової середньої заробітної плати за 2002 рік з 376,38 грн. до 306,45 грн.
Водночас повільно розглядаються питання стосовно зростання заробітної плати, від чого залежать обсяги надходжень до Пенсійного фонду, а від цього і поліпшення рівня пенсійного забезпечення громадян.
Не завжди досягається порозуміння між сторонами соціального партнерства і Верховною Радою України. Так, до Верховної Ради України наприкінці 2003 року було внесено узгоджений всіма соціальними партнерами проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" (реєстр. N 4434), яким передбачалося збереження на 2004 рік страхових внесків у розмірах, які діяли в попередньому періоді.
Проте за наполяганням Комітету з питань соціальної політики та праці Верховної Ради без обговорення з сторонами соціального партнерства, Верховною Радою прийнято закон, яким підвищено розмір внесків на загальнообов'язкове державне, соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності для застрахованих осіб, чим безпідставно порушено досягнуті раніше домовленості суб'єктів соціального партнерства.
Оскільки Закон про підвищення розміру внесків для застрахованих осіб вже прийнято, ми вважаємо, що додаткові надходження мають бути спрямовані в першу чергу на оздоровлення застрахованих осіб та їхніх дітей, обсяги яких за роки незалежності скоротилися більш ніж у 5 разів.
Тому звертаємося до Вас, Леоніде Даниловичу, як гаранта Конституції України, втрутитися у справу проведення пенсійної реформи, доручити відповідним органам внести корективи до законодавчих актів та забезпечити рівні права громадян на пенсію, а також вжити заходів для забезпечення розгляду питань, пов'язаних із внесенням змін до законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування, з обов'язковим залученням сторін соціального партнерства.
Додаток 2
до постанови Ради ФПУ
21.04.2004 N Р-2-4
ПОЛОЖЕННЯ
про нагрудний знак Федерації профспілок України "Заслужений працівник профспілок України"
1. Нагрудний знак ФПУ "Заслужений працівник профспілок України" встановлюється Радою Федерації профспілок України для нагородження профспілкових працівників за особливі заслуги перед профспілковим рухом у складі Федерації профспілок України, значний особистий внесок у його становлення й розвиток, багаторічну активну роботу в профспілкових організаціях, структурних підрозділах апарату Федерації профспілок України.
2. Нагрудним знаком ФПУ "Заслужений працівник профспілок України" нагороджуються особи, які пропрацювали в профспілкових організаціях не менше 15 років і яких не раніше як 2 роки тому було нагороджено нагрудним знаком ФПУ "Профспілкова відзнака".
3. Нагородження знаком "Заслужений працівник профспілок України" здійснюється президією Федерації профспілок України один раз на рік до 1 Травня за поданням постійної комісії Ради ФПУ з питань організаційної роботи на підставі клопотання членської організації ФПУ та рішення про підтримку клопотання виборного органу відповідного регіонального профоб'єднання (для всеукраїнських профспілок) або відповідної всеукраїнської профспілки (для регіональних профоб'єднань).
Клопотання подаються постійній комісії Ради ФПУ з питань організаційної роботи не пізніше 1 березня.
4. Голова ФПУ може виступати з власною ініціативою (клопотанням) щодо нагородження знаком "Заслужений працівник профспілок України".
5. Членській організації, яка не виконує своїх статутних зобов'язань перед ФПУ, може бути відмовлено в задоволенні клопотання про нагородження.
У разі відхилення клопотання про нагородження членська організація повідомляється про причини відмови.
6. До знака "Заслужений працівник профспілок України" додається Посвідчення і грошова премія за рахунок коштів ФПУ, розмір якої щорічно встановлюється президією ФПУ.
7. Профспілковим працівникам, нагородженим нагрудним знаком ФПУ "Заслужений працівник профспілок України", рішенням відповідного профспілкового органу, де він працює, може встановлюватись надбавка до посадового окладу в розмірі до 20 його відсотків або інший вид матеріального заохочення.
8. Нагрудний знак "Заслужений працівник профспілок України" разом з Посвідченням вручається нагородженим в урочистій обстановці керівництвом ФПУ.
9. З метою забезпечення впорядкованості процесу нагородження знаком "Заслужений працівник профспілок України" президія ФПУ може встановлювати щорічні квоти для членських організацій виходячи із загальної кількості нагород по ФПУ. Загальна кількість нагород по ФПУ становить до 20 знаків на рік.
10. Нагрудний знак "Заслужений працівник профспілок України" та Посвідчення до нього мають порядковий реєстраційний номер.
Повторне нагородження знаком не провадиться. Зразки Нагородного листа. Посвідчення та опис нагрудного знака додаються (додатки 1, 2, 3).
Додаток
до Положення
ОПИС
нагрудного знака Федерації профспілок України "Заслужений працівник профспілок України"
Знак ФПУ "Заслужений працівник профспілок України" має форму стилізованого кола, створеного золотавими променями. У колі розміщено логотип ФПУ, увінчаний лавровим вінком та написом "Заслужений працівник профспілок України".
Знак виготовляється з латуні з використанням кольорових емалей та лаку. Має розмір у діаметрі 32 мм.
Знак носиться на грудях справа.
Додаток 3
до постанови Ради ФПУ
21.04.2004 N Р-2-4
ПОЛОЖЕННЯ
про почесний знак Федерації профспілок України "За розвиток соціального партнерства"
1. Почесний знак Федерації профспілок України "За розвиток соціального партнерства" встановлюється Радою ФПУ для нагородження працівників профспілкових органів, працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців, громадських діячів, інших осіб, які сприяють розвитку соціального партнерства.
2. Нагородження почесним знаком "За розвиток соціального партнерства" провадиться за конкретні досягнення та особисті заслуги в сприянні здійсненню профспілками функцій щодо представництва й захисту інтересів людей найманої праці в органах державної влади та в організаціях роботодавців, плідну, результативну діяльність в організації виконання положень Генеральної, регіональних, галузевих угод і колективних договорів.
3. Рішення про нагородження знаком приймає президія ФПУ за поданням виборного органу членської організації ФПУ.
4. Подання до нагородження подається за один місяць до нагородження. В ньому вказується стисла характеристика кандидатури з обгрунтуванням мотивів щодо нагородження з обов'язковим письмовим погодженням з відповідним виборчим органом всеукраїнської профспілки або профоб'єднання (форма подання додається).
5. Голова ФПУ може виступати з власною ініціативою щодо нагородження знаком.
6. У разі відхилення клопотання про нагородження членська організація повідомляється про причини відмови.
7. Почесний знак "За розвиток соціального партнерства" та Посвідчення до нього мають порядковий реєстраційний номер.
8. Вручення знака та Посвідчення проводиться прилюдно в урочистій обстановці.
Повторне нагородження знаком не провадиться.
9. Почесний знак "За розвиток соціального партнерства" має форму стилізованої медалі. З одного боку - зображення Будинку спілок, по колу - напис "Федерація професійних спілок України". З іншого боку медалі символічно сплетені три руки, що символізують партнерство. У верхній частині кола напис: "Роботодавці, уряд, профспілки". Знизу по колу напис: "За розвиток соціального партнерства".
Медаль розміщується на підставці.