• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з біології у 9-х та 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році

Міністерство освіти і науки України | Лист, Рекомендації, Зразок від 11.03.2004 № 1/9-112
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Рекомендації, Зразок
  • Дата: 11.03.2004
  • Номер: 1/9-112
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Рекомендації, Зразок
  • Дата: 11.03.2004
  • Номер: 1/9-112
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.03.2004 N 1/9-112
Міністерству освіти
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з біології у 9-х та 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році
Інформуємо про те, що листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах у 2003/2004 навчальному році" від 29.01.2004 N 1/9-39 передбачено проведення державної підсумкової атестації з біології у двох формах: або в усній за білетами, затвердженими Міністерством освіти і науки України ("Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України", 2004, NN 3-4, 5), або у письмовій формі за збірниками завдань, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.
Форму проведення державної підсумкової атестації з біології за основну та старшу школу обирають школярі.
На державну підсумкову атестацію з біології у письмовій формі відводиться 1,5 астрономічної години. Відлік часу розпочинається після оголошення номерів завдань.
В основній школі державна підсумкова атестація у письмовій формі проводиться за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс основної школи" (Матяш Н.Ю., Костильов О.В., Вихренко А.С., Вихренко Т.О. - К.: Генеза, 2002, 2004).
Зміст завдань для атестації та кількість їх варіантів визначають за вказаними посібниками вчителі біології, комплектуючі кожний варіант із 32 завдань за такою схемою (приклади у додатку 1):
12 завдань початкового рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). За своїм характером вони є завданнями з альтернативною відповіддю "так" чи "ні"; тестові завдання на знаходження правильної відповіді з 1-3 варіантів відповідей, 1 з яких правильний; завдання на доповнення (закінчіть речення, вставте пропущені слова);
12 завдань середнього рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). Це можуть бути тестові завдання на знаходження правильної відповіді з трьох і більше варіантів відповідей, декілька з яких правильні; завдання на встановлення відповідностей у вигляді таблиці, схеми; завдання з "німими" малюнками;
6 завдань достатнього рівня складності (рослинний світ - 2 завдання; тваринний світ - 2; людина - 2). Це можуть бути тестові завдання на знаходження правильної відповіді з трьох і більше варіантів відповідей, декілька з яких правильні; завдання на встановлення відповідностей у вигляді таблиці, схеми; розв'язування біологічних задач;
2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності (людина - 1 завдання, рослинний або тваринний світ - 1). Це завдання узагальнюючого, систематизуючого, порівняльного характеру.
У старшій школі державна підсумкова атестація проводитиметься у письмовій формі за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс старшої школи" (Данилова О.В., Данилов С.А. - К.: Генеза, 2002, 2004). Кількість варіантів завдань та їх зміст визначають вчителі за вказаними посібниками. Рекомендуємо комплектувати кожний варіант із 32 завдань за схемою (приклади у додатку 2): по 12 завдань початкового та середнього рівня складності; 6 завдань достатнього рівня складності та 2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності.
Завдання перших двох рівнів складності орієнтовані на визначення рівня навчальних досягнень репродуктивного характеру. Через завдання достатнього рівня складності перевіряються уміння школярів характеризувати, порівнювати біологічні явища і процеси, розв'язувати типові біологічні вправи та задачі. Завдання високого рівня складності мають узагальнюючий характер і вимагають уміння встановлювати та обґрунтовувати причинно-наслідкові зв'язки.
Оцінювання завдань різного рівня складності здійснюється за поданою нижче схемою.
Максимальна кількість балів за правильно виконані завдання кожного рівня складності становить 3 бали. Тобто загальна сума складає 12 балів.
Правильне розв'язання кожного завдання початкового та середнього рівня складності оцінюється в 0,25 бала (0,25 х 12 = 3).
Правильне розв'язання кожного завдання достатнього рівня складності оцінюється в 0,5 бала (0,5 х 6 = 3).
Правильне розв'язання кожного завдання високого рівня складності з "відкритою" відповіддю оцінюється в 1,5 бала (1,5 х 2 = 3).
Загальний бал за державну підсумкову атестацію у письмовій формі визначається на підставі суми балів, набраних учнем за виконання відповідної кількості завдань. Якщо сумою є неціле число, необхідно користуватися звичайним правилом округлення (наприклад, 7,25 = 7; 7,5 = 8; 7,75 = 8 тощо).
Методичні рекомендації щодо написання та оцінювання атестаційної роботи з біології в 9-х та 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів будуть опубліковані в науково-методичному журналі "Біологія і хімія у школі", 2004, N 2 та "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України", 2004, N 7.
Заступник Міністра В.О.Огнев'юк
Додаток 1
ЗРАЗОК
завдань для державної підсумкової атестації з біології за основну школу
I варіант
Рівні складності2002 рік видання2004 рік видання
Початковий рівень:
NN
38, 164, 413, 985є,
1244е, 1750, 1972,
2312, 2388, 2464,
2700, 2914
47, 253, 433, 1708,
1894, 2053, 2198,
2207, 2403, 3197,
3369, 3509
Середній рівень: NN16, 233, 723, 993,
1057, 1617, 1995,
2066, 2142, 2316,
2476, 2539
119, 369, 484, 1117,
1259, 1330, 2225,
2430, 2549, 2784,
3088, 3465
Рівні складності2002 рік видання2004 рік видання
Достатній рівень: NN687, 816, 1573,
1946, 2368, 2676
394, 814, 1134, 1852,
2371, 2905
Високий рівень: NN969, 2302151, 2640
II варіант
Рівні складності2002 рік видання2004 рік видання
Початковий рівень:
NN
46, 416, 770, 1044г,
1304е, 1835, 2201,
2381, 2391, 2703,
2824, 2904
105, 160, 450, 1794,
1966, 2130, 2214,
2305, 2653, 2739,
3377, 3525
Середній рівень: NN18, 603, 702, 1130,
1254, 1452, 2007,
2078, 2148, 2397,
2622, 2930
177, 649, 792, 1187,
1475, 2077, 2333,
2436, 2574, 2868,
3256, 3539
Достатній рівень: NN25, 652, 1660, 1947,
2098, 2677
89, 657, 1758, 2106,
2612, 3559
Високий рівень: NN1907, 25921137, 2501
Додаток 2
ЗРАЗОК
завдань для державної підсумкової атестації з біології за старшу школу
I варіант
Рівні складності2002 рік видання2004 рік видання
Початковий рівень:
NN
130, 241, 297, 706,
765, 1104, 1238,
1358, 1695, 2008,
2217, 2555
214, 439, 669, 730,
858, 1079, 1393, 1455,
1646, 1859, 1922, 2187
Середній рівень: NN15, 80, 246, 316,
440, 848, 1171,
1701, 2095, 2244,
2350, 2573
113, 263, 402, 749 957,
1656, 1894, 1996, 2144,
2195, 2246, 2393
Достатній рівень:
NN
45, 162, 384, 502,
936, 1430
32, 299, 569, 904,
1239, 1974
Високий рівень: NN69, 114398, 989
II варіант
Рівні складності2002 рік видання2004 рік видання
Початковий рівень:
NN
70, 131, 295, 535,
630, 763, 1624,
1697, 1900, 2218,
2507
52, 209, 258, 522, 615,
947, 1004, 1389, 1457,
1531, 1644, 1921
Середній рівень: NN78, 148, 248, 323,
541, 918, 1166,
2016, 2188, 2245,
2442, 2740
183, 277, 403, 672,
862, 952, 1754, 1945,
1998, 2194, 2239, 2392
Достатній рівень:
NN
176, 511, 1021,
1308, 1437, 2639
310, 324, 571, 757,
1245, 2088
Високий рівень: NN2547, 2649659, 1163