КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 1918 від 27.11.1997 м.Київ
Про комплексну програму заходів щодо захисту
прав споживачів м. Києва "Споживач"
З метою комплексного вирішення питань по захисту правспоживачів, реалізації Закону України "Про захист правспоживачів" ( 1023-12 ):
1. Затвердити комплексну програму заходів щодо захисту правспоживачів м. Києва "Споживач" (додаток 1).
2. Управлінню у справах захисту прав споживачів м. Києва,державній податковій адміністрації м. Києва, державній інспекціїпо контролю за цінами у м. Києві, Головному управлінню МВС Україниу м. Києві, міській санітарно-епідеміологічній станції,Українському науково-виробничому центру стандартизації, метрологіїта сертифікації, Головному управлінню з питань торгівлі тапобутового обслуговування населення Київської міської державноїадміністрації, районним у м. Києві державним адміністраціям:
2.1. Забезпечити виконання заходів у встановлені строки;
2.2. Проаналізувати стан виконання законодавства про захистправ споживачів та вжити заходи щодо поліпшення роботи побезумовному виконанню програми;
2.3. Про хід виконання комплексної програми інформуватиКиївську міську державну адміністрацію до 1 лютого 1999 року.
3. У зв'язку із зміною місця роботи більшості членів"Міжвідомчої комісії по координації дій органів, що здійснюютьдержавний контроль (нагляд) за додержанням вимог законодавства усфері торгівлі і громадського харчування, а також контролю завиробництвом і реалізацією спирту, алкогольних напоїв та тютюновихвиробів" внести зміни та доповнення до додатку до розпорядженняКиївської міської державної адміністрації від 26.07.1996 N 1191"Про заходи щодо посилення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі та громадського харчування", виклавши його в новій редакції згідно з додатком 2.
4. Районним у м. Києві державним адміністраціям:
4.1. Розробити та затвердити районні комплексні програмизахисту прав споживачів;
4.2. Вжити заходи щодо посилення підрозділів торговихвідділів, на які покладено питання інспектування торговельноїдіяльності суб'єктів підприємницької діяльності.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти назаступника голови Київської міської державної адміністраціїРоссаду Ю.І.
Голова О.Омельченко
Додаток 1
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 27.11.1997 N 1918
Комплексна програма заходів
щодо захисту прав споживачів м. Києва "Споживач"
Розбудова правової держави та здійснення докоріннихекономічних перетворень в Україні об'єктивно обумовилинеобхідність вирішення на міському рівні проблем цивілізованогозахисту прав споживачів.
У 1996 році та I півріччі 1997 року у місті тривала робота зреформування торгівлі, громадського харчування, сфери послуг, урезультаті чого забезпечено насичення споживчого ринку тазадоволення попиту населення на продовольчі і непродовольчітовари.
Торговельне обслуговування населення міста станом на01.01.1997 здійснювали 5047 підприємств торгівлі та громадськогохарчування, у порівнянні з 1990 роком ця мережа збільшилася на 203підприємства або на 4,2% (у 1990 р. функціонувало 4844підприємства).
Відбулися структурні зрушення у мережі підприємств торгівлі: 1990 р. - 2974 магазини на 410,6 тис. кв. м,
1997 р. - 3818 магазинів на 569,9 тис. кв. м,
тобто мережа магазинів зросла на 28,4% у кількісномувідношенні і на 38% по торгових площах. У той же час значнозменшилася мережа підприємств громадського харчування:
1990 р. - 1870 підприємств на 269,9 тис. п/м,
1997 р. - 1229 підприємств на 142,8 тис. п/м.
Їх кількість зменшилася на 34,3, а по кількості посадковихмісць на 47,1%.
Це відповідно призвело до зменшення питомої ваги громадськогохарчування у загальному товарообігу:
1990 р. - 6,5%,
1997 р. - 5,4%.
За 1991-1994 роки загальний обсяг роздрібного товарообігу успівставних цінах постійно зменшувався. У 1992 році він склав дорівня 1991 року 65,4%, у 1993 році відповідно до 1992 р. - 67,5%.А вже починаючи з 1994 року загальний обсяг роздрібноготоварообігу у порівняльних цінах до попереднього періоду почавзростати і складав:
1994 р. - 109,7%
1995 р. - 101,0%
1996 р. - 105,4%
1997 р. (7 місяців) - 130,9%
Товарообіг на душу населення склав у 1996 р. 850 грн.порівняно із 458 грн. у 1995 році.
Проте збільшення обсягів реалізації пов'язано із збільшеннямзавезення і продажу імпортних товарів.
Суттєві зміни відбулися і у структурі товарообігу. Так,питома вага продажу продовольчих і непродовольчих товарів у1990 р. складала відповідно 42,9% і 57,1%,
у 1992 році - 48,2% і 51,8%
у 1993 році - 55,9% і 44,1%
у 1994 році - 57,6% і 42,4%
у 1995 році - 67,6% і 32,4%
у 1996 році - 56,4% і 43,6%
у 1997 р. (6 місяців) - 60,0% і 40,0%.
Спираючись на вищезазначене, зрозуміло, що питома ваганепродовольчих товарів у загальному обсязі товарообігу знизиласяза цей період більше, ніж на 15%.
Структура товарообігу по формах власності за I півріччя1997 року становить:
тис. грн %
загальний товарообіг 1169820,1 100
в т.ч.
- приватної власності 75873,4 6,5
- колективної власності 983385,8 84,0
- державної власності 30180,9 4,6
- комунальної власності 80380,0 6,8
Темпи зростання продажу продовольчих товарів склали за1996 рік у порівнянні з попереднім роком майже 186%. Збільшенняпродажу спостерігалося по всіх товарах без винятку, у т.ч. порибі - 264,9%, кондитерських виробах - 205%, вину - 206%,коньяку - 250%, шампанському - 202,8%, безалкогольних напоях -218%, хлібу і хлібобулочних виробах - 192,7%. Досить високітемпи росту продажу ковбасних виробів - 176%, м'яса і птиці -162%. Найнижчий ріст показників продажу цукру - 102,4%, олії -118%, плодоовочевої продукції - 127,7%.
При загальному зниженні обсягів виробництва непродовольчихтоварів продаж деяких з них зростає. Так, по тканинах ріст складає180,0%, одягу і білизні - на 267,3%, трикотажних виробах на142,1%. Зовсім інша ситуація з товарами культурно-побутовогопризначення.
В останні 2-3 роки характерним для товарного ринку сталонасичення його товарами імпортного виробництва, які не завждивідповідають вимогам якості товарів і поступово витісняютьвітчизняного товаровиробника. Пов'язано це, в основному, іззагальною економічною кризою у державі.
За оперативними розрахунками питома вага імпортних товарівнепродовольчої групи вже перевищує 65% загального обсягу їхреалізації, а продовольчої групи складає 30-32%. Така ситуаціяведе до занепаду вітчизняної переробної та легкої промисловості,витісненню з ринку вітчизняних виробників.
На сьогодні у місті функціонує 65 ринків різної формивласності і підпорядкування, з них 17 речових, 8 дрібнооптових, 27продовольчих, решта - змішаної форми торгівлі.
Забезпечення прав споживачів буде гарантованим лише тоді,коли закладені у відповідних нормативних актах принципи візьмутьдо уваги і місцеві органи влади. Саме вони покликані представлятиінтереси споживачів перед суб'єктами господарювання.
На жаль, діяльність виробників та торговельної сфериформується на жорсткому нав'язуванні споживачам договірних умоввідносно якості товарів і ціни. Розвиток ринкових відносинсупроводжується різким зростанням комерційного ризику споживачащодо дійсних якостей товарів та послуг, їх безпеки для здоров'я,гарантійного та післягарантійного обслуговування.
Одним із злободенних питань, над яким працює Київська міськадержавна адміністрація, є підвищення якості вітчизняної продукціїта отримання інтервенції неякісних і небезпечних товарів та послугіноземного виробництва.
За 8 місяців 1997 р. відповідними міськими органами контролюміста здійснено 42214 перевірок підприємств торгівлі тагромадського харчування, у 18177 випадках виявлено 25059 порушень,що становить 43% від загальної кількості перевірених.
Основні види порушень:
- ошукування споживачів - 889;
- відсутність дозволів на право здійснення торговельноїдіяльності - 2411;
- продаж товарів з вичерпаним терміном придатності - 552;
- порушення правил торгівлі алкогольними напоями - 975;
- продаж товарів без відповідних супровідних документів -2989;
- інші порушення - 14746.
За виявлені правопорушення накладено адміністративні штрафина посадових осіб на суму 1667,0 тис. грн, накладено стягнень насуб'єкти господарювання - 5486,6 тис. грн., тимчасово припиненодіяльність 342 торговельних точок, передано 530 справ доправоохоронних органів, знято з реалізації товарів на1105,8 тис. грн.
Зважаючи на важливість захисту споживача та необхідністьпідвищення ефективної роботи всіх органів виконавчої влади містата громадських організацій постало питання з розробки тазатвердження міської програми захисту прав споживачів.
Обгрунтування необхідності розробки регіональної програмизахисту прав споживачів та її основна мета і завдання.
Радикальне реформування економіки, її вихід на рейкибагатоукладності, приєднання України до всесвітніх демократичнихінститутів не можливе без підняття на необхідний рівень рішенняпроблем споживчого ринку, державного захисту прав споживачів віднеякісних товарів і послуг.
Здійснення політики захисту прав споживачів - необхідна умовауспіху реформ, запорука розвитку конкуренції і поліпшення якостітоварів, робіт, послуг.
З метою проведення єдиної політики на споживчому ринку міста,підвищення її дієвості необхідно впровадити нові організаційніпідходи, передбачивши прийняття комплексу практичних заходів,направлених на реалізацію завдань захисту прав споживачів ізврахуванням місцевих умов, на підставі погоджених зусильзаінтересованих структур, мобілізації фінансових і матеріальнихресурсів.
Характерною рисою теперішнього періоду є протиріччя міжзростанням потреб і умовами насичення товарного ринку та зниженнямплатоспроможності населення.
Відчувається гостра потреба в наведенні порядку в частинідостовірного і повного інформування споживачів про товари, роботи,послуги та їх виробників.
Міська програма захисту прав споживачів є частиною програмизабезпечення реалізації Закону України "Про захист правспоживачів" ( 1023-12 ), яка спрямована на досягнення головноїмети: створення ефективного механізму захисту прав споживачів вумовах ринкових відносин.
Метою цієї програми є забезпечення у м. Києві реалізаціїЗакону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) напідставі об'єднання зусиль органів виконавчої влади, щоздійснюють контроль за дотриманням чинного законодавства, ігромадських організацій споживачів.
Основні завдання програми:
- забезпечення реалізації права споживачів на вільний вибіртовару, робіт, послуг;
- забезпечення однакової доступності до товарів, робіт,послуг для різних категорій споживачів;
- розробка і реалізація комплексу заходів щодо запобіганнядоступу на регіональний ринок шкідливих для здоров'я людейнеякісних товарів, робіт, послуг;
- організація висвітлення в засобах масової інформаціїзаконних прав споживачів, а також обов'язків продавців(виробників, виконавців) товарів (робіт, послуг) і наслідківроботи з виконання цієї програми;
- створення системи правового навчання населеннязаконодавству про захист прав споживачів, в тому числі в учбовихзакладах.
I. Соціальний захист прав споживачів
1. Забезпечувати постійно Регіональне відділення
збереження існуючої Фонду державного майна
спеціалізації послуг при України у м. Києві та
здійсненні їх приватизації представництва Фонду
на максимальний строк державного майна України
відповідно до Закону України в районах м. Києва,
"Про приватизацію державного районні у м. Києві
майна" ( 2163-12 ). державні адміністрації
2. Вивчити питання та протягом Управління з питань
підготувати пропозиції в II кв. цінової політики,
установленому порядку щодо 1998 року Державна інспекція по
обмеження рівня торговельної контролю за цінами
націнки на соціально важливі
групи продовольчих товарів,
лікарських засобів та
медичних препаратів.
3. Для утримання на постійно Районні у м. Києвісоціально-доступному рівні державні адміністраціїцін на продукціюгромадського харчування ушколах та інших учбовихзакладах надавати фінансовудопомогу підприємствам, якізаймаються цією роботою.
4. Проводити роботу з постійно Районні у м. Києвісуб'єктами підприємницької державні адміністрації,діяльності, які здійснюють Головне управління зроздрібну торгівлю питань торгівлі тапродуктами харчування щодо побутового обслуговуваннязабезпечення наявності у населенняпродажу 22 найменуваньнайважливіших продуктівхарчування, які входять доспоживчого кошика.
5. Розробити та вжити протягом Регіональне відділеннязаходи щодо поновлення 1998 року Фонду державного майнамережі та налагодження України у м. Києві тадіяльності підприємств сфери представництва Фондупобутових послуг, збереженню державного майна Україниїх профілю відповідно до в районах м. Києва,вимог Постанови Кабінету районні у м. КиєвіМіністрів України від державні адміністрації,11.12.96 N 1484 Головне управління з( 1184-96-п ) "Про роботу питань торгівлі таХарківської обласної побутового обслуговуваннядержавної адміністрації щодо населеннядотримання законодавстваУкраїни про захист правспоживачів"
6. У встановленому постійно Районні у м. Києвіпорядку надавати державні адміністрації,підприємствам, що Київська міська державнаобслуговують ветеранів адміністраціявійни, пільги щодо сплатиоренди приміщень,комунальних послуг та платиза землю.
7. Вживати заходи щодо постійно Районні у м. Києвівдосконалення режиму роботи державні адміністрації,мережі підприємств, що Головне управління зздійснюють торговельне та побутового обслуговуванняпобутове обслуговування населеннянаселення. Встановитипостійний контроль задотриманням господарюючимисуб'єктами режиму роботи,узгодженого з відповіднимимісцевими органамивиконавчої влади.
8. Здійснити аналіз протягом Районні у м. Києвісоціально-економічних I півріччя державні адміністрації,наслідків процесу 1998 року Головне управління зприватизації у сфері питань торгівлі тапобутового обслуговування побутового обслуговуваннянаселення та їх вплив на населенняякість послуг, культуруобслуговування, дотриманнявимог Правил побутовогообслуговування.
9. Аналізувати питання, щоквар- Районні у м. Києвіщо найчастіше ставляться тально державні адміністрації,споживачами у заявах та Головне управління зскаргах, здійснювати питань торгівлі таоперативні заходи щодо побутового обслуговуванняусунення причин, що їх населенняспричиняють.
10. Вжити рішучих I кв. Районні у м. Києві
заходів щодо прискорення 1998 року державні адміністрації,
вирішення питань щодо Головне управління МВС у
ліквідації стихійної м. Києві
торгівлі, передбачених
розпорядженням Київської
міської державної
адміністрації від 30.12.96
N 2036 "Про впорядкування
роботи ринків у м. Києві"
11. Проаналізувати стан до Головне управління зорганізації харчування учнів 01.03.98 питань торгівлі ташкіл, технічних училищ, побутового обслуговуваннястудентів вузів та населення, Головнетехнікумів. Вжити заходи управління освіти,щодо корінного його районні у м. Києвіполіпшення. Не допускати державні адміністрації,перепрофілювання зазначеної керівники навчальнихмережі для обслуговування закладівприватним комерційнимструктурам, які не маютьспеціальної підготовки.
12. Проводити постійно Головне управління з
організаційну роботу з питань торгівлі та
розширення фірмових відділів побутового обслуговування
і секцій київських населення, районні у
виробників. м. Києві державні
адміністрації,
підприємства харчової та
легкої промисловості
міста
13. Підготувати до Головне управління з
пропозиції до Кабінету 01.11.98 питань торгівлі та
Міністрів України та побутового обслуговування
Міністерства зовнішніх населення
економічних зв'язків і
торгівлі України по
створенню економічних
передумов розширення у
стаціонарній мережі
комісійної торгівлі.
II. Забезпечення належної якості товарів
1. Вживати заходи щодо постійно Управління у справахстворення регіональної бази захисту прав споживачівданих про небезпечні для м. Києва, Українськийздоров'я та життя товари науково-виробничий центр(роботи, послуги) та метрології,оперативного інформування стандартизації танаселення про них. сертифікації, міська
санітарно-епідеміологічна
станція
2. Розробити концепцію I півріччя Київське регіональнеКиївської міської програми 1998 р. відділення Українськоїстворення механізмів та умов асоціації якості,поліпшення якості продукції Український(послуг) та підвищення її науково-виробничий центрконкурентоспроможності. метрології,
стандартизації та
сертифікації
3. Забезпечити у всіх до районні у м. Києвіпідприємствах торгівлі право 25.03.98 державні адміністрації,на отримання споживачами управління у справахнеобхідної і доступної захисту прав споживачівінформації про товари, м. Києва, Головнероботи, послуги. Провести цю управління з питаньроботу у два етапи. На торгівлі та побутовогопершому - створити базові обслуговування населенняпідприємства торгівлі понаданню доступної тадостовірної інформації увсіх районах міста іпровести з усіма керівникамиторговельних підприємстврайонів семінари по вивченнюдосвіду.На другому етапі створити II півріччябазові підприємства у всіх 1998 рокумікрорайонах міста зподальшим приведенням увідповідність до вимогЗакону України "Про захистправ споживачів" ( 1023-12 )щодо інформаційногозабезпечення всіпідприємства торгівлі іпобуту.
4. Подати пропозиції до Заступники голови
щодо створення міської 01.02.98 Київської міської
технологічної лабораторії, державної адміністрації:
передбачити виділення Россада Ю.І.,
приміщення, необхідних Падалка В.М., начальники:
коштів на її створення. управління у справах
захисту прав споживачів
м. Києва, Головного
управління з питань
торгівлі та побутового
обслуговування населення,
Головного управління
житлового господарства та
майна міста, фінансового
управління, управління
праці та зайнятості
5. Забезпечувати до Український науково-
недопущення на споживчий 01.02.98 виробничий центр
ринок продукції, яка не стандартизації,
відповідає вимогам метрології та
нормативної документації, сертифікації, управління
стандартам, для чого у справах захисту прав
систематично проводити споживачів м. Києва,
спільні тематичні перевірки міська санітарно-
підприємств харчової та епідеміологічна станція
переробної промисловості по
напрямках діяльності,
підприємств-виробників
товарів народного споживання
за додержанням
технологічного процесу
виробництва, виконання
маркування продукції тощо.
Надавати пропозиції щодо
покращання якості товарів,
їх конкурентоспроможності на
споживчому ринку України та
задоволення потреб населення
продуктами першої
необхідності.
6. Спільно з двічі на Головне управління з
підприємствами харчової рік питань торгівлі та
промисловості міста побутового обслуговування
проводити виставки-продажі населення, районні у м.
за участю суб'єктів Києві державні
підприємницької діяльності, адміністрації,
які здійснюють роздрібну підприємства харчової
торгівлю. промисловості міста
7. Розробити та Головне управління з
затвердити план проведення питань торгівлі та
днів якості товарів побутового обслуговування
київських товаровиробників. населення, підприємства
м. Києва, що випускають
товари народного
споживання
8. Систематично постійно Київський науково-
інформувати споживачів про 1998 року виробничий центр
якісні характеристики стандартизації,
продукції, що метрології та
реалізується, про сертифікації, міська
виробників і торговельні санітарно-епідеміологічна
підприємства, які порушують станція, управління у
стандарти, дають справах захисту прав
недостовірну рекламу, споживачів м. Києва
допускають інші порушення,
чим завдають збитків
споживачам.
9. Організувати постійно Управління у справах
постійну діючу виставку захисту прав споживачів
неякісних товарів у м. Києва, Київський
відкритому акціонерному науково-виробничий центр
товаристві "Київський стандартизації,
центральний універмаг". метрології та
сертифікації, відкрите
акціонерне товариство
"Київський центральний
універмаг"
10. Забезпечувати постійно Управління у справах
перевірки наявності захисту прав споживачів
сертифікатів відповідності м. Києва, міська
на продовольчі та санітарно-епідеміологічна
непродовольчі товари, які станція, Київська
підлягають в Україні регіональна митниця
обов'язковій сертифікації.
11. Забезпечити постійно Управління ветеринарної
виконання на ринках міста медицини з державною
власниками та ветеринарною інспекцією,
адміністраціями ринків вимог районні у м. Києві
правил торгівлі на ринках, державні адміністрації,
не допускати торгівлю Головне управління з
забороненою продукцією, а питань торгівлі та
також тією, яка не пройшла побутового обслуговування
необхідний контроль. населення
12. Провести роботу із I півріччя Головне управління ззабезпечення у всіх 1998 року питань торгівлі тапідприємствах торгівлі побутового обслуговуванняповної інформації на кожний населення, районні у м.товар, як передбачено Києві державніЗаконом України "Про захист адміністрації, управлінняправ споживачів" у справах захисту прав( 1023-12 ), та забезпечити споживачів м. Києвадієвий контроль завиконанням суб'єктамипідприємницької діяльностівимог статті 18 ЗаконуУкраїни "Про захист правспоживачів" і постановиКабінету Міністрів Українивід 9 листопада 1996 N 1371( 1371-96-п ) "Провдосконалення контролюякості і безпеки харчовихпродуктів" щодо наданняспоживачам необхідноїдоступної та достовірноїінформації про товари.
13. Відповідно до постійно Головне управління з
нормативних актів питань торгівлі та
забезпечувати впровадження побутового обслуговування
реєстрації фірмових страв та населення
типів підприємств
громадського харчування.
14. Забезпечити постійно Головне управління з
наявність у штаті всіх питань торгівлі та
підприємств торгівлі побутового обслуговування
дипломованих населення, районні у м.
фахівців-товарознавців для Києві державні
забезпечення приймання адміністрації, керівники
товарів по якості. торговельних підприємств
незалежно від форм
власності
III. Робота з контролю за дотриманням прав
споживачів у сфері обслуговування
1. Здійснювати цільові постійно Управління у справахперевірки стану надання захисту прав споживачівпослуг суб'єктами м. Києвапідприємницької діяльностіна автостоянках, місцяхпаркування транспорту,автозаправках, станціяхтехнічного обслуговуванняавтомобілів.
2. Забезпечувати постійно Міська санітарно-
перевірку наявності епідеміологічна станція,
сертифікатів, гігієнічних управління у справах
висновків, якісних захисту прав споживачів
посвідчень відносно безпеки м. Києва, Головне
сировини та харчових управління з питань
продуктів іноземного та торгівлі та побутового
вітчизняного виробництва. обслуговування населення
3. Проводити з органами щоквар- Районні у м. Києвіконтролю спільні перевірки тально державні адміністрації,ринків міста щодо дотримання ГУ МВС України уумов та правил торговельної м. Києві, їхні підрозділидіяльності згідно з чинним у районах, державназаконодавством, а також податкова адміністрація уперевіряти стихійні ринки та м. Києві, управління умісця неорганізованої справах захисту правторгівлі з метою їх споживачів м. Києва,ліквідації з розглядом Український науково-матеріалів перевірок на виробничий центрміжвідомчих комісіях у метрології,районах. стандартизації та
сертифікації
4. Продовжувати постійно Управління у справах
перевірку дотримання захисту прав споживачів
законодавства про захист м. Києва, Головне
прав споживачів у управління з питань
ресторанах, кафе, барах, торгівлі та побутового
підприємствах громадського обслуговування населення
харчування, які розташовані
на вокзалах, в аеропортах,
місцях масового відпочинку
громадян.
5. Практикувати постійно Управління у справах
повторні перевірки захисту прав споживачів
підприємств торгівлі, м. Києва, Головне
громадського харчування та управління з питань
послуг, які допустили торгівлі та побутового
порушення Закону України обслуговування населення
"Про захист прав споживачів"
6. Організувати I півріччя Управління у справах
заслуховування на 1998 року захисту прав споживачів
Міжвідомчій комісії 2 м. Києва, Головне
районів стосовно управління з питань
забезпечення ними торгівлі та побутового
гарантованого рівня обслуговування населення
споживання населення.
7. Здійснити цільову I квартал Управління у справахперевірку стану 1998 року захисту прав споживачівскладнотехнічними товарами і м. Києварозглянути її матеріали наМіжвідомчій комісії року.
8. Створити у протягом Районні у м. Києві
встановленому порядку при 1998 року державні адміністрації
торгових відділах
райдержадміністрацій
підрозділи по здійсненню
контролю за дотриманням
правил торгівлі (торгової
інспекції).
9. Міським органам, що постійно Міжвідомча комісія
здійснюють державний Київської міської
контроль (нагляд) за роботою держадміністрації
підприємств торгівлі,
громадського харчування та
побуту, узгоджувати свою
роботу з контролю з планами
роботи Міжвідомчої комісії.
10. Міським органам, що постійно Управління у справахздійснюють державний захисту прав споживачівконтроль (нагляд) за роботою м. Києва, Українськийпідприємств торгівлі, науково-виробничий центргромадського харчування та метрології,побуту, забезпечити стандартизації тапорайонний облік перевірок сертифікації, міськапідприємств та вжитих за їх санітарно-епідеміологічнарезультатами заходів і станція, Головнещомісяця, до 5 числа управління з питаньнаступного за звітним, торгівлі та побутовогонаправляти ці матеріали до обслуговування населення,торгових відділів районних у Головне управління МВСм. Києві державних України у м. Києві,адміністрацій для управління з питаньопрацювання та вжиття цінової політики,заходів щодо усунення Державна інспекція понедоліків, а торговим контролю за цінами,відділам до 10 числа Державна податкованаступного за звітним місяця адміністрація у м. Києвінаправляти відповідні звітидо Міжвідомчої комісії дляузагальнення.
IV. Інформаційно-правове забезпечення прав споживачів
1. Підготувати до Головне управління з
пропозиції до Міністерства 15.12.97 питань торгівлі та
зовнішніх економічних побутового обслуговування
зв'язків і торгівлі України населення
для прискорення розробки
нормативних актів для
встановлення типів
підприємств громадського
харчування.
2. Здійснювати щоквар- Державна інспекція по
перевірки торговельних тально контролю за цінами в
підприємств щодо дотримання м. Києві, управління з
граничних рівнів питань цінової політики
торговельних надбавок,
затверджених розпорядженням
Київської міської державної
адміністрації від 29.01.97
N 95 "Про затвердження
граничних торговельних
надбавок" та при необхідності
підготувати пропозиції з
подальшого впорядкування
торговельних надбавок на
соціально-важливі групи
товарів в установленому
порядку.
3. Подавати у засобах щоквар- Управління у справахмасової інформації матеріали тально захисту прав споживачівпро якість та безпеку м. Києва, міськахарчових продуктів, що санітарно-епідеміологічнареалізуються, про виробників станція, Українськийі торговельні підприємства, науково-виробничий центрякі порушують стандарти та стандартизації,санітарно-гігієнічні норми, метрології тадають недостовірну рекламу, сертифікаціїдопускають інші порушення,чим завдають збиткиспоживачам.
4. Зобов'язувати постійно Український науково-
товаровиробників всіх форм виробничий центр
власності надавати повну, стандартизації,
доступну та достовірну метрології та
інформацію про товар згідно сертифікації, управління
з вимогами Закону України у справах захисту прав
"Про захист прав споживачів м. Києва
споживачів" ( 1023-12 ),
постановою Кабінету
Міністрів України від
09.11.96. N 1371
( 1371-96-п ) "Про
вдосконалення контролю
якості і безпеки харчових
продуктів" та інших
нормативних актів.
5. Створити міську базу до Управління у справахданих щодо підприємств 01.01.98 захисту прав споживачівторгівлі, які порушують м. КиєваЗакон України "Про захистправ споживачів"( 1023-12 ).
6. З метою ефективності постійно Державна податкова
виконання Закону України адміністрація у м. Києві,
"Про захист прав споживачів" управління у справах
( 1023-12 ) дозволити захисту прав споживачів
Київському міському м. Києва
управлінню у справах захисту
прав споживачів м. Києва
безкоштовно користуватися
базою даних державної
податкової адміністрації
м. Києва, щодо дислокації
суб'єктів підприємницької
діяльності роздрібної та
оптової торгівлі,
громадського харчування,
сфери побуту, платних послуг
населенню.
7. Готувати щомісячні щомісячно Управління у справахвисновки стосовно порушень захисту прав споживачіввстановлених правил торгівлі м. Києвау розрізі районів танадавати для відповідногореагування до міської тарайонних державнихадміністрацій.
8. 3 метою забезпечення постійно Головне управління
виконання вимог Закону містобудування та
України "Про рекламу" архітектури, управління у
( 270/96-ВР ) зобов'язати справах захисту прав
Головне управління споживачів м. Києва
містобудування та
архітектури надавати
управлінню у справах захисту
прав споживачів м. Києва
повну інформацію про
дислокацію суб'єктів
підприємницької діяльності у
сфері рекламної діяльності.
10. Підготувати до Районні у м. Києві
пропозиції щодо створення 01.03.98 державні адміністрації,
при районних радах Київська асоціація
територіального споживачів, управління у
самоврядування інформаційно- справах захисту прав
консультативних районних споживачів м. Києва
центрів Київської асоціації
споживачів.
11. Провести практичні протягом Головне управління зсемінари на тему року питань торгівлі та"Сертифікація продукції в побутового обслуговуванняУкраїні. Завдання, досвід, населення, Українськийпроблеми і порядок науково-виробничий центрпроведення." стандартизації,
метрології та
сертифікації, районні у
м. Києві державні
адміністрації
12. У засобах масової постійно Управління у справахінформації систематично захисту прав споживачів,публікувати роз'яснення районні у м. Києвізаконодавства з питань державні адміністраціїзахисту прав споживачів.
13. Проводити протягом Міська санітарно-
санітарно-просвітницьку року епідеміологічна станція
роботу серед населення через
засоби масової інформації з
актуальних питань
профілактики кишкових
інфекцій та харчових
отруєнь.
14. Проводити протягом Головне управління з
"місячники якості" товарів року питань торгівлі та
місцевих товаровиробників. побутового обслуговування
населення, управління у
справах захисту прав
споживачів м. Києва,
Українська асоціація
якості, керівники
підприємств
15. Організовувати протягом Управління у справах
правову підготовку кадрів, року захисту прав споживачів
діяльність яких пов'язана з м. Києва
виконанням законодавства про
захист прав споживачів.
16. Створити постійно постійно Міська санітарно-
діючі курси санітарної епідеміологічна станція,
профосвіти працівників сфери районні у м. Києві
обслуговування населення. державні адміністрації,
Головне управління з
питань торгівлі та
побутового обслуговування
населення
17. З метою протягом Районні у м. Києві
забезпечення реалізації 1998 року державні адміністрації,
населенню доброякісної керівники підприємств
продукції домогтися торгівлі, Головне
наявності у кожному управління з питань
підприємстві торгівлі та торгівлі та побутового
громадського харчування обслуговування населення
засобів вимірювань, мірного
посуду, торговельного
обладнання, санітарних норм
та правил для зазначених
підприємств, а також правил
реалізації товарів, що
швидко псуються,
затвердженого асортиментного
переліку продукції, збірника
нормативних документів.
Заступник голови В.Ромашко
Додаток 2
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 27.11.1997 N 1918
Склад
міжвідомчої комісії по координації дій органів,
що здійснюють державний контроль (нагляд) за
додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі
і громадського харчування, а також по контролю за
виробництвом і реалізацією спирту, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів
Россада - заступник голови Київської міської
Юрій Іванович державної адміністрації, голова комісії;
Казаков - начальник управління у справах захисту
Микола Михайлович прав споживачів м. Києва, заступник
голови комісії;
Кушнерчук - начальник відділу торгової інспекції
Лідія Олексіївна Головного управління з питань торгівлі
та побутового обслуговування населення,
секретар комісії;
Члени комісії:
Тищенко - начальник Головного управління з питань
Микола Іванович торгівлі та побутового обслуговування
населення;
Козлова - головний державний санітарний лікар
Ірина Антонінівна м. Києва;
Брезвін - голова Державної податкової
Анатолій Іванович адміністрації у м. Києві;
Яструбінський - начальник управління з питань ціновоїВасиль Іванович політики;
Чорноног - начальник управління податкової поліції
Іван Андрійович державної податкової адміністрації у
м. Києві;
Нагайник - начальник управління боротьби з
Іван Іванович кримінальними посяганнями в сфері
економіки Головного управління МВС
України у м. Києві;
Середюк - начальник державної інспекції по
Олександр Васильович контролю за цінами в м. Києві;
Єлізарова - начальник відділу Київського міського
Людмила Миколаївна фінансового управління;
Мухаровський - директор Українського державного
Михайло Якович науково-виробничого центру
стандартизації, метрології та
сертифікації (за згодою);
Радченко - заступник керівника юридичної служби
Надія Тимофіївна Київської міської державної
адміністрації;
Шкілевич - заступник начальника Головного
Олександр Миколайович управління з питань торгівлі та
побутового обслуговування населення;
Шастун - виконавчий директор Української
Юлія Євгенівна асоціації споживачів (за згодою);
Гончаренко - заступник голови Київської асоціації
Іван Федорович споживачів (за згодою);
Калита - президент Української асоціації якості
Петро Якович (за згодою).
Заступник голови В.Ромашко