КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
23.06.2011 року N 242/5629 |
Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради N 103/103 від 11.02.2016 )( Із змінами, внесеними Рішеннями Київської міської радивід 01.12.2011 N 722/6958 ,від 24.05.2012 N 577/7914 ,від 01.11.2012 N 217/8501 ,від 17.04.2013 N 105/9162 ,від 22.05.2013 N 325/9382 ,від 02.10.2013 N 16/9604 ,від 13.11.2013 N 427/9915 ,від 03.07.2014 N 17/17 ,від 28.01.2015 N 58/923 ( рішенням Київської міської ради від 28.01.2015 N 58/923 це рішення викладено у новій редакції ),від 02.07.2015 N 667/1531 ,від 22.12.2015 N 57/57 ,від 11.2016 N 103/103 ,від 03.03.2016 N 126/126 ,від 26.05.2016 N 348/348 ,від 28.07.2016 N 855/855 ,від 22.12.2016 N 791/1795 ,від 23.02.2017 N 1005/2009 ,від 01.06.2017 N 423/2645 ,від 22.06.2017 N 604/2766 ,від 14.09.2017 N 15/3022 ,від 21.11.2017 N 505/3512 ,від 21.11.2017 N 506/3513 ,від 21.11.2017 N 507/3514 ,від 21.11.2017 N 508/3515 ,від 21.12.2017 N 1048/4055 ,від 08.02.2018 N 18/4082 ,від 17.04.2018 N 406/4470 ,від 19.04.2018 N 515/4579 ,від 19.07.2018 N 1349/5413 ,від 09.10.2018 N 1740/5804 ,від 18.10.2018 N 1910/5974 (яке застосовується з 1 січня 2019 року)від 29 листопада 2018 року N 222/6273 ,від 20.12.2018 N 490/6541 (яке вводиться в дію з 1 січня 2019 року)від 31.01.2019 N 2/6658 ( Зміни, внесені підпунктом 1.3 пункту 1 Рішення Київської міської ради N 2/6658 від 31.01.2019, застосовуються з 1 січня 2019 року )від 16 травня 2019 року N 902/7558 ( ra0902023-19),від 19 грудня 2019 року N 466/8039 ,від 28 липня 2020 року N 109/9188 ,від 30 липня 2020 року N 254/9333 (яке застосовується з 18 серпня 2020 року і діє до закінченняперіоду дії карантину, встановленого з метою запобігання поширеннюна території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненоїкоронавірусом SARS-CoV-2, але не раніше 31 грудня 2020 року )від 30 липня 2020 року N 420/9499 (яке застосовується з 20 серпня 2020 року і дієдо закінчення дії карантину, встановленого з метоюзапобігання поширенню на території України гострої респіраторноїхвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2),від 3 вересня 2020 року N 448/9527 ,від 24 грудня 2020 року N 22/22 )(Додатково див. Постанови Окружного адміністративного суду міста Києвавід 18 червня 2015 року,від 2 березня 2016 року,від 27 квітня 2017 року,рішення Окружного адміністративного суду міста Києвавід 6 липня 2020 року )
Відповідно до Податкового кодексу України Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Установити в м. Києві місцеві податки та збори:
1.1. Податок на майно, який складається з:
1.1.1. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
1.1.2. транспортного податку;
1.1.3. плати за землю.
1.2. Єдиний податок для суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та віднесені до першої та другої групи платників єдиного податку, визначених у підпунктах 1 і 2 пункту 293.2 статті 293 Податкового кодексу України, у такому розмірі:
для першої групи платників єдиного податку - 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої законом на 1
січня податкового (звітного) року;
( Абзац другий підпункту 1.2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київської міської ради N 791/1795 від 22.12.2016 )
для другої групи платників єдиного податку - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
1.3. Туристичний збір.
1.4. Збір за місця для паркування транспортних засобів.
2. Пункт 2 виключено
( Згідно з Рішенням Київської міської ради N 103/103 від 11.02.2016 , у зв'язку з цим пункти 3 – 6 вважати відповідно пунктами 2 – 5 )
2. Затвердити:
положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (додаток 1);
положення про транспортний податок (додаток 2);
положення про плату за землю (додаток 3);
положення про туристичний збір (додаток 4);
положення про збір за місця для паркування транспортних засобів (додаток 5).
3. Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надавати органам державної фіскальної служби інформацію (дані) з міського земельного кадастру про земельні ділянки для адміністрування плати за землю в м. Києві.
4. Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надати органам державної фіскальної служби у місті Києві право безкоштовного доступу до інформації, що міститься в інформаційній системі "Реєстр територіальної громади міста Києва", у зв'язку з виконанням службових обов'язків відповідно до вимог Податкового кодексу України".
( Рішення доповнено новим пунктом 4 згідно з Рішенням Київської міської ради N 1910/5974 від 18.10.2018 , яке застосовується з 01.01.2019 р.,у зв'язку з цим пункти 4 - 6 вважати пунктами 5 – 7 )
5. Рекомендувати органам державної фіскальної служби:
при адмініструванні плати за землю в м. Києві використовувати інформацію (дані) з міського земельного кадастру;
інформувати виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію) про сплату земельного податку та орендну плату за землю в м. Києві в розрізі земельних ділянок та землекористувачів.
6. Суб'єкти подання (розробники) проектів рішень, якими вносяться зміни до цього рішення, додають до проекту рішення висновок органів Державної фіскальної служби України на відповідність таких рішень податковому законодавству України.
( Рішення доповнено новим пунктом 6 згідно з Рішенням Київської міської ради N 791/1795 від 22.12.2016 , у зв'язку з цим пункт 6 вважати пунктом 7 )
7. Контроль за виконанням рішення покласти на комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Київський міський голова | Л. Черновецький |
Додаток 1
до рішення Київської міської ради
23.06.2011 N 242/5629
(у редакції рішення Київської міської ради
від 18.10.2018 N 1910/5974)
ПОЛОЖЕННЯ
про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в м. Києві
1. Платники податку
1.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
1.1.2. Визначення платників податку в разі перебування об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
а) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
б) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
в) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
2. Об'єкт оподаткування
2.1. Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
2.2. Не є об'єктом оподаткування:
а) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
в) гуртожитки;
г) житлова нерухомість, непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням Київської міської ради;
ґ) об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;
д) об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність у тимчасових спорудах для здійснення підприємницької діяльності та/або в малих архітектурних формах та на ринках;
( підпункт "д" пункту 2.2 у редакції рішення Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
е) будівлі промисловості, віднесені до групи "Будівлі промислові та склади" (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб'єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B - F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку;
( підпункт "е" пункту 2.2 у редакції рішення Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
є) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку;
( Підпункт "є" пункту 2.2 у редакції Рішення Київської міської ради N 2/6658 від 31.01.2019 )
ж) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій осіб з інвалідністю та їх підприємств;
з) об'єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об'єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
и) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;
і) об'єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів і закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів і закладів оздоровлення і відпочинку дітей, що знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
ї) об'єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров'я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими і включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ і організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
й) об'єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджує Кабінет Міністрів України;
к) об'єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім'ям, у яких виховується п'ять та більше дітей.
3. База оподаткування
3.1. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
3.2. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема, документів на право власності.
3.3. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно, виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт.
4. Пільги із сплати податку
4.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
4.2. Пільги з податку, що сплачується на території м. Києва з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не застосовуються до:
об'єкта/об'єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої пунктом 4.1 цього пункту;
об'єкта/об'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
4.3. Пункт 4.3 виключено
( згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
5. Ставка податку
5.1. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
5.2. Ставки податку для об'єктів житлової та /або нежитлової нерухомості встановлюються:
5.2.1. Відповідно до таблиці N 1 до цього Положення.
5.2.2. До 31 грудня 2033 року для усіх місць розташування (зональності) технологічних парків, утворених з урахуванням вимог Закону України "Про спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків", та кодів Класифікатора будівель і споруд у розмірі 0 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
6. Податковий період
6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
7. Порядок обчислення суми податку
7.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:
а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" пункту 4.1 цього Положення та відповідної ставки податку;
б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється, виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" пункту 4.1 цього Положення, та відповідної ставки податку;
в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється, виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" пункту 4.1 цього Положення, та відповідної ставки податку;
г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів "б" і "в" цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості;
ґ) підпункт "ґ" пункту 7.1 виключено
( згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості, виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
7.2. За наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а" - "г" пункту 7.1 цього Положення збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).
( розділ 7 доповнено новим пунктом 7.2 згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 , у зв'язку з цим пункти 7.2 - 7.5 вважати пунктами 7.3 - 7.6 )
7.3. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пунктом 7.1 цього Положення, та відповідні платіжні реквізити, для обліку доходів бюджету міста Києва за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
( абзац перший пункту 7.3 у редакції рішення Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою - платником, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.
Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.
7.4. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
( абзац перший пункту 7.4 із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
( абзац сьомий пункту 7.4 із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
7.5. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об'єкт оподаткування.
( пункт 7.5 доповнено абзацом другим згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
7.6. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
( абзац перший пункту 7.6 із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради від 24.12.2020 р. N 22/22 )
Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.
8. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об'єкта оподаткування податком
8.1. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
8.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
9. Порядок сплати податку
9.1. Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до бюджету міста Києва згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.
10. Строки сплати податку
10.1. Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:
а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
10.2. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені пунктом 7.2 цього Положення, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання.
10.3. Податкове зобов'язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України.
Київський міський голова | В. Кличко |
Таблиця N 1 до додатка 1
до рішення Київської міської ради 23.06.2011 N 242/5629
(у редакції рішення Київської міської ради
від 18.10.2018 N 1910/5974)
СТАВКИ
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Код міста | Код району | Код згідно з КОАТУУ | Найменування адміністративно-територіальної одиниці, або населеного пункту, або території об'єднаної територіальної громади |
26 | 26000000000 | м. Київ |