ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 11 квітня 2008 року N 321 "Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 року N 313" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію абзаців другого та третього підпункту 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 року N 313 "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названих положень постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 року N 313 "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності".
Зазначеною постановою, зокрема, встановлено, що центральні органи виконавчої влади, інші суб'єкти управління об'єктами державної власності, у тому числі Національна та галузеві академії наук, можуть приймати рішення щодо передачі державного майна до статутних фондів господарських товариств, укладення нових договорів оренди цілісних майнових комплексів підприємств виключно на підставі окремих актів Кабінету Міністрів України (абзаци перший - третій підпункту 3 пункту 1) .
Таке рішення прийнято Кабінетом Міністрів України всупереч вимозі пункту 5 статті 116 Конституції України, що зобов'язує Кабінет Міністрів України здійснювати управління об'єктами державної власності відповідно до закону.
Законом, що визначає правові основи управління об'єктами державної власності, є Закон України "Про управління об'єктами державної власності".
За цим Законом вирішення питань про передачу об'єктів державної власності до статутних фондів господарських організацій здійснюється Фондом державного майна України за згодою центральних органів виконавчої влади, що здійснюють управління відповідними об'єктами державної власності (пункт 17 частини першої статті 6, підпункт "г" пункту 2 частини першої статті 7) . Водночас зазначеним Законом встановлено, що орендодавцем цілісних майнових комплексів державних підприємств також виступає Фонд державного майна України (підпункт "а" пункту 1 частини першої статті 7) . Аналогічно вирішено це питання і Законом України "Про оренду державного та комунального майна" (абзац другий статті 5) . Що ж до цілісних майнових комплексів, переданих державою у безстрокове користування Національній академії наук України, галузевим академіям наук, то за Законом України "Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу" їх орендодавцями виступають відповідно Національна академія наук України, галузеві академії наук (абзац дев'ятий частини другої статті 3, абзац дев'ятий частини другої статті 4) .
У зв'язку з цим зазначені положення постанови Кабінету Міністрів України не відповідають також частині другій статті 8 Конституції України, якою встановлено, що нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, частині другій статті 6, частини другій статті 19 та частині третій статті 113, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватись у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності абзаців другого та третього підпункту 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 року N 313 "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М.Ставнійчук.
Президент України | В.ЮЩЕНКО |
м. Київ, 11 квітня 2008 року |
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)