• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Меморандум про співпрацю між телекомпаніями та Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, спрямовану на розбудову національного інформаційного простору

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення , інші | Меморандум від 13.06.2005
Реквізити
  • Видавник: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення , інші
  • Тип: Меморандум
  • Дата: 13.06.2005
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення , інші
  • Тип: Меморандум
  • Дата: 13.06.2005
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
АТЗТ "УКРАЇНСЬКА НЕЗАЛЕЖНА ТВ-КОРПОРАЦІЯ"
ТОВ ТРК "СТУДІЯ 1+1"
ЗАТ "НОВИЙ КАНАЛ"
ТОВ "МІЖНАРОДНА КОМЕРЦІЙНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ" (ICTV)
ЗАТ "МІЖНАРОДНИЙ МЕДІА ЦЕНТР-СТБ"
НАЦІОНАЛЬНА ТЕЛЕКОМПАНІЯ УКРАЇНИ
ЗАТ "ТЕЛЕОДИН"
ТРК "НБМ" ("5-Й КАНАЛ")
ВАТ "ТЕЛЕКАНАЛ ТОНІС"
ТОВ "ГРАВІС"
13.06.2005
МЕМОРАНДУМ ПРО СПІВПРАЦЮ
між телекомпаніями та Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, спрямовану на розбудову національного інформаційного простору
Вважаючи головним завданням телекомпаній та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі за текстом разом - Сторони) стрімкий розвиток національного телевізійного простору з якнайповнішим урахуванням інтересів та запитів глядачів, забезпечення свободи слова і масової інформації, захисту інтересів національних телевиробників та сприяння здійсненню їх діяльності згідно з міжнародними стандартами,
дбаючи про конструктивний характер взаємовідносин між усіма телевізійними мовниками і Національною радою,
усвідомлюючи, що дотримання законодавства України Сторонами є фундаментальною необхідністю розвитку національного телевізійного простору,
Сторони домовилися про таке:
1. Неодмінною умовою цілеспрямованого і послідовного формування телевізійного простору є ліцензування каналів мовлення, що проводиться Національною радою виключно на конкурсних засадах.
Телевізійні мовники сприятимуть Національній раді в утвердженні її авторитету як законодавчо визначеного спеціального контрольно-ліцензійного органу у сфері телерадіомовлення, а Національна рада, зі свого боку, забезпечуватиме прозорий характер ліцензування і враховуватиме висновки телевізійних мовників щодо обставин формування телевізійного простору, вбачаючи у телерадіоорганізаціях своїх партнерів із забезпечення інформаційних потреб громадян України.
2. Визначальним у співпраці між телекомпаніями та Національною радою має бути взаємне прагнення до порозуміння та пошук шляхів розв'язання проблем.
Сторони свої спільні зусилля підпорядковуватимуть передусім досягненню головного результату - якісного розвитку національного телевізійного простору. При цьому сторони визнають пріоритетність таких критеріїв:
прийнятними (базовими) для оцінювання програмного наповнення телеефіру є результати моніторингу, що проводиться "ГФК - Українські опитування та дослідження ринку (ЮСМ)";
оцінка діяльності телекомпаній (дотримання ними програмних концепцій мовлення) не повинна проводитися за результатами одного дня. Базовими часовими проміжками оцінювання наповнення телеефіру мають стати тиждень та місяць. Оцінка діяльності телемовників проводиться з урахуванням сезонності мовлення;
здійснюючи свої контрольні функції та застосовуючи дисциплінарні санкції, Національна рада має зважати на те, наскільки системними (а не разовими) є виявлені порушення, а також на обставини та об'єктивні причини, за яких ці порушення сталися;
Національна рада має усіляко дбати про звуження кола установ та організацій, які прагнуть проводити перевірки телекомпаній, переймаючи ці функції на себе як на спеціальний компетентний наглядовий та контрольно-регулюючий орган;
спільно з телевізійними компаніями Національна рада створюватиме робочі групи для визначення сучасного підходу до перевірок телемовників та пошуку нових критеріїв перевірок згідно із законодавством України, напрацювання засад і принципів застосування в загальнонаціональному ефірі державної та інших мов;
Національна рада всіляко заохочуватиме телевізійних мовників, які створюють належні фінансові та соціальні умови праці для своїх працівників.
Національна рада підтримуватиме:
а) ініціативи та пропозиції телевізійних мовників щодо розмежування комерційної та політичної реклами;
б) підтримувані телекомпаніями процедури затвердження та розміщення агітаційних відеоматеріалів під час виборчих кампаній тощо;
в) ініціативи та пропозиції телевізійних мовників щодо внесення змін до Закону "Про кінематографію", в т. ч. передбачені законопроектом N 7349 від 12.04.2005 р. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо національної кінематографії)".
3. Сторони визнають, що важливим критерієм оцінювання телевізійних мовників є тенденції в їх діяльності. Позитивні зрушення в реалізації програмних концепцій, врахування запитів глядачів, освоєння радіочастотного ресурсу тощо будуть визначними чинниками та аргументами для Національної ради.
4. Сторони усвідомлюють важливість україномовного наповнення національного телевізійного ефіру, що є однією з визначальних умов формування інформаційного простору України, а також те, що заходи, спрямовані на всебічне задоволення мовно-культурних запитів національних меншин, які проживають на території України, не можуть перешкоджати утвердженню української мови як державної.
5. Сторони погоджуються з тим, що не вважається порушенням україномовного режиму:
сповіщення програм і передач, аудіовізуальних творів, звукова доріжка яких вироблена іноземними мовами, за умови дублювання, озвучення, а також титрування (до 2 січня 2006 року) українською мовою;
сповіщення мовою оригіналу музичних програм і передач, аудіовізуальних творів (кліпи, мюзикли, опери);
сповіщення мовою оригіналу програм і передач, аудіовізуальних творів, мова яких прямо пов'язана з розумінням контексту, зокрема, фільмів радянського періоду, гумористичних та інших подібних програм і передач, якщо внаслідок перекладу буде втрачено гумористичний чи інший художній ефект, що є необхідною творчою/авторською складовою твору.
6. У зв'язку з вищезазначеним Національна рада відкоригує план перевірок діяльності телекомпаній і з 1 вересня 2005 року продовжить виконання своїх контрольних функцій з урахуванням названих вище критеріїв та домовленостей, а телекомпанії зобов'язуються в подальшому дотримуватись україномовного режиму відповідно до норм законодавства та умов виданих ліцензій.
Голова Національної ради
з питань телебачення
та радіомовлення
Телевізійні мовники:
Голова правління АТЗТ
"Українська незалежна
ТВ-корпорація"
Заступник генерального
директора ТОВ ТРК "Студія 1+1"
Голова правління
ЗАТ "Новий канал"
Генеральний директор
ТОВ "Міжнародна комерційна
телерадіокомпанія" (ICTV)
Голова правління
ЗАТ "Міжнародний
Медіа Центр-СТБ"
Президент Національної
телекомпанії України
Голова правління ЗАТ "ТелеОдин"
Генеральний директор ТРК "НБМ"
("5-й канал")
Голова правління
ВАТ "Телеканал ТОНІС"
Генеральний директор
ТОВ "Гравіс"


В.Шевченко



В.Ряшин

М.Варламов

І.Лисенко


О.Богуцький


В.Бородянський

Т.Стецьків
О.Асаулюк

І.Адамчук

В.Докаленко

М.Примак