Про звернення до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336. Конституційне подання від 16.10.2006 №

Президент України Конституційне подання від 16.10.2006
Остання редакція від Текст документа
Реквізити

Видавник: Президент України

Тип Конституційне подання

Дата 16.10.2006

Номер

Статус Діє

Документ підготовлено в системі iplex
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 16 жовтня 2006 року N 880 згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247".
Постановою Кабінету Міністрів України N 1336 внесено зміни до Статуту Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення "Укрспецекспорт", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 1996 року N 1247. Відповідно до цих змін:
Компанія підпорядкована Кабінету Міністрів України (за попередньою редакцією пункту 3 розділу I Статуту Компанія функціонально підпорядковувалась Раді національної безпеки і оборони України);
призначення генерального директора Компанії відбувається за поданням Прем'єр-міністра України (за раніш чинною редакцією абзацу першого пункту 1 розділу IX Статуту генерального директора призначав Президент України за спільним поданням Прем'єр-міністра України і Секретаря Ради національної безпеки і оборони України);
генеральний директор звітує перед Кабінетом Міністрів України та надає інформацію Раді національної безпеки і оборони України про діяльність Компанії (за попередньою редакцією абзацу другого пункту 2 розділу IX Статуту звіт подавався як Президентові України, Раді національної безпеки і оборони України, так і Кабінету Міністрів України);
прийняття генеральним директором рішення про створення дочірніх підприємств, філій, представництв Компанії здійснюється за погодженням з Першим віце-прем'єр-міністром України (за раніш чинною редакцією абзацу шостого пункту 2 розділу IX Статуту рішення приймалось за погодженням із Секретарем Ради національної безпеки і оборони України);
Раду національної безпеки і оборони України усунуто від вирішення питань про ліквідацію, реорганізацію Компанії.
Постановою N 1336 також внесено зміну до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року N 944 "Про створення Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 1999 року N 1782, за якою Секретаря Ради національної безпеки і оборони України відсторонено від участі у вирішенні питання про призначення генерального директора Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення.
Таким чином, постановою Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 Президента України, Раду національної безпеки і оборони України, Секретаря Ради фактично усунуто від вирішення питань діяльності Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення.
При цьому залишено поза увагою специфічність діяльності Компанії, що створена для здійснення операцій з експорту та імпорту озброєння, боєприпасів, військової техніки, вибухових речовин, робіт і послуг військового та спеціального призначення (пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року N 944), тобто, для діяльності, яка безпосередньо стосується сфер національної безпеки і оборони.
Таке усунення Президента України, який за Конституцією України забезпечує національну безпеку України, здійснює керівництво у сферах національної безпеки та оборони (пункти 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України, і Ради національної безпеки і оборони України, яка за Основним Законом України є координаційним органом з питань національної безпеки і оборони при Президентові України (частина перша статті 107, від участі у вирішенні питань діяльності Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення, її дочірніх підприємств, філій, представництв є нічим іншим, як позбавленням глави держави та Ради національної безпеки і оборони України - конституційного органу у сфері національної безпеки і оборони - можливості виконання відповідних конституційних обов'язків у повному обсязі.
Цим порушено вищезазначені норми Конституції України та частину другу статті 8 Конституції України, згідно з якою нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, а відтак - і частину другу статті 6 та частину другу статті 19 Конституції України, які зобов'язують органи державної влади здійснювати свої повноваження в установлених Конституцією межах та на підставі Основного Закону України.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено Представника Президента України у Конституційному Суді України В. Шаповала та Радника Президента України В. Горбуліна.
Додаток: 1) постанова Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247";
2) постанова Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 1996 року N 1247 "Питання Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення";
3) постанова Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року N 944 "Про створення Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення";
4) постанова Кабінету Міністрів України від 25 вересня 1999 року N 1782 "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України";
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 16 жовтня 2006 року
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 16 жовтня 2006 року N 880 згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2006 року N 1336 "Внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247".
Постановою Кабінету Міністрів України N 1336 внесено зміни до Статуту Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення "Укрспецекспорт", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 1996 року N 1247. Відповідно до цих змін:
Компанія підпорядкована Кабінету Міністрів України (за попередньою редакцією пункту 3 розділу I Статуту Компанія функціонально підпорядковувалась Раді національної безпеки і оборони України);
призначення генерального директора Компанії відбувається за поданням Прем'єр-міністра України (за раніш чинною редакцією абзацу першого пункту 1 розділу IX Статуту генерального директора призначав Президент України за спільним поданням Прем'єр-міністра України і Секретаря Ради національної безпеки і оборони України);

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!