• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Звернення Ради суддів адміністративних судів України, президії Вищого адміністративного суду України до Президента України, Голови Верховної Ради України, Премєр-міністра України, Голови Верховного Суду України та в.о. Голови Вищої ради юстиції України

Рада суддів адміністративних судів | Звернення від 26.12.2006
Реквізити
  • Видавник: Рада суддів адміністративних судів
  • Тип: Звернення
  • Дата: 26.12.2006
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Рада суддів адміністративних судів
  • Тип: Звернення
  • Дата: 26.12.2006
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
РАДА СУДДІВ АДМІНІСТРАТИВНИХ СУДІВ УКРАЇНИ
ПРЕЗИДІЯ ВИЩОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ УКРАЇНИ
З В Е Р Н Е Н Н Я
26.12.2006
ЗВЕРНЕННЯ Ради суддів адміністративних судів України, президії Вищого адміністративного суду України до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, Голови Верховного Суду України та в.о. Голови Вищої ради юстиції України
Рада суддів адміністративних судів України, президія Вищого адміністративного суду та судді адміністративних судів України висловлюють стурбованість з приводу заяв, що супроводжують останнім часом формування системи адміністративних судів в Україні.
Загальновідомо, що адміністративні суди є однією з важливих передумов верховенства права, ефективного захисту прав і свобод людини і громадянина, юридичних осіб, інтересів суспільства і держави. Сутність сучасного адміністративного судочинства потребує кардинальної зміни психології судді. Воно здатне поставити суб'єкт владних повноважень на один щабель з громадянином і зобов'язати його довести у суді правомірність своїх діянь. Підтвердженням цього є досвід як країн з усталеною демократією (Німеччина, Франція, Швейцарія та інші), так і тих, що лише недавно звільнились від тоталітаризму (Болгарія, Естонія, Литва, Латвія, Польща). Саме тому розбудова системи адміністративних судів є одним із пріоритетних завдань держави Україна. На ці обставини вказують положення пункту 13.1 Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи від 5 жовтня 2005 р. N 1466 (2005), де йдеться про необхідність надати "судовій системі усі необхідні ресурси, особливо для функціонування адміністративних судів".
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод гарантує право поширювати власні погляди і переконання. Звичайно, кожна людина має право на власну думку щодо розбудови судоустрою, зокрема адміністративного судочинства в Україні. У той же час висловлювання з цього приводу, на наше глибоке переконання, повинні бути об'єктивними, відповідати положенням Конституції та законів України.
Зважаючи на положення статті 125 Конституції України, створення системи адміністративних судів є не тільки велінням часу і об'єктивною потребою держави, яка прагне стати правовою, а й конституційною вимогою. Згідно із частиною третьою статті 125 Конституції України вищі суди, до яких, зрозуміло, належить Вищий адміністративний суд України, є вищими судовими органами спеціалізованих судів. Отже, в Конституції України йдеться про системи спеціалізованих судів, їх певну автономію.
Цілком зрозуміло, що непослідовні, не узгоджені з Конституцією України заяви проти розбудови адміністративної юстиції в Україні не покращують імідж нашої держави у світі. Такі висловлювання негативно впливають на процес завершення формування системи адміністративних судів. Йдеться про питання добору кадрів, матеріально-технічного, фінансового забезпечення цих судів. У такий спосіб може бути нівельована готовність міжнародних та іноземних інституцій надавати допомогу у розбудові системи адміністративного судочинства і таким чином завдати шкоди довірі до української держави. Адже громадяни та юридичні особи чекають на виконання державою своїх зобов'язань щодо захисту їх прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин. Про це йдеться в результатах соціологічного дослідження, проведеного Центром соціальних експертиз Інституту соціології НАН України за сприяння Програми розвитку ООН в Україні.
Судова практика свідчить, що система адміністративного судочинства є найбільш доступною для громадян і юридичних осіб. Мережа адміністративних судів в Україні може зупинити бюрократичну корупцію, що у свою чергу створить усі необхідні передумови для розвитку бізнес-середовища і зміцнення конкурентоспроможності України на міжнародній арені.
Сьогодні система адміністративного судочинства в Україні перебуває на етапі свого становлення та розбудови. Тому, зрозуміло, вона потребує розуміння та підтримки з боку всіх гілок державної влади, громадян України.
Немає сумнівів у тому, що лише за умови розбудови системи адміністративної юстиції можливе забезпечення якісно нового рівня судового захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян і юридичних осіб. У зв'язку з наведеним судді адміністративних судів України звертаються до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, Голови Верховного Суду України, в.о. Голови Вищої ради юстиції України з проханням вжити негайних заходів щодо забезпечення конституційних засад адміністративного судочинства, унеможливлення впливу окремих осіб на процес розбудови системи адміністративних судів в Україні.