РАДА АДВОКАТІВ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.12.2013 № 266 |
Про затвердження Положення про Ревізійну комісію адвокатів регіону
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Ради адвокатів № 252 від 16.11.2017 № 70 від 15.11.2024 )
Відповідно до статі 55 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", Положення про Раду адвокатів України, Рада адвокатів України ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про Ревізійну комісію адвокатів регіону, що додається.
2. Секретарю Ради адвокатів України про прийняте рішення повідомити ради адвокатів регіонів та кваліфікаційно-дисциплінарні комісії адвокатури (Автономної Республіки Крим, областей, міста Києва, міста Севастополя та Вищу кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури).
3. Це рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Голова Ради адвокатів України | Л.П. Ізовітова |
Голова Ради адвокатів України | П.М. Гречківський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Ради адвокатів України
17.12.2013 № 266
із змінами і доповненнями,
внесеними рішенням
Ради адвокатів України
від 16 листопада 2017 року № 252
ПОЛОЖЕННЯ
про ревізійну комісію адвокатів регіону
Положення визначає повноваження, склад та порядок формування ревізійної комісії адвокатів регіону, а також порядок проведення перевірок та організацію роботи ревізійної комісії адвокатів регіону.
Терміни вживаються у цьому Положенні в тому значенні, яке їм надається в Законі України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012 № 5076-VI.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ревізійна комісія адвокатів регіону (далі - РКАР) утворюється і діє для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю ради адвокатів регіону (далі - РАР) та кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури (КДКА).
1.2. У своїй діяльності РКАР керується Законом України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012 № 5076-VI, цим Положенням, а також рішеннями з'їзду адвокатів України, Ради адвокатів України (далі - РАУ) та Вищої ревізійної комісії адвокатури.
1.3. РКАР підконтрольна і підзвітна конференції адвокатів регіону (далі - КАР).
КОМПЕТЕНЦІЯ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ
2.1. До компетенції РКАР належить:
2.1.1. контроль за виконанням кошторису РАР та КДКА;
2.1.2. контроль за використанням коштів та майна РАР та КДКА;
2.1.3. перевірка правомірності використання грошових надходжень від щорічних внесків адвокатів;
2.1.4. перевірка відповідності укладених правочинів РАР та КДКА чинному законодавству, розрахунків з контрагентами;
2.1.5. перевірка фінансової звітності РАР та КДКА, співставлення її з даними первинного бухгалтерського обліку;
2.1.6. підготовка висновків щодо щорічного бухгалтерського звіту та балансу РАР та КДКА за відсутності зовнішнього аудиту;
2.1.7. аналіз відповідності ведення бухгалтерського та статистичного обліку РАР та КДКА чинним нормативним положенням;
2.1.8. аналіз фінансового стану РАР та КДКА, їх платоспроможності, ліквідності активів, виявлення можливостей для покращення їх фінансового стану та розробка відповідних рекомендацій;
2.1.9. інші дії, які необхідні для виконання РКАР, покладених на неї Законом завдань.
СКЛАД ТА ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ
3.1. Голова та члени РКАР обираються КАР з числа адвокатів, стаж адвокатської діяльності яких становить не менше п'яти років та адреса робочого місця яких знаходиться в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і відомості про яких включено до Єдиного реєстру адвокатів України строком на п'ять років. Кількість членів РКАР визначається КАР
3.2. Голова, член РКАР не можуть одночасно входити до складу Вищої ревізійної комісії адвокатури (далі - ВРКА), КДКА, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури (далі - ВКДКА), РАР, РАУ, комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги.
3.3. Член РКАР не має права передавати свої повноваження іншій особі і має виконувати свої обов'язки особисто.
3.4. Повноваження члена РКАР достроково припиняються у разі:
3.4.1. добровільного складення з себе повноважень;
3.4.2. неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров'я;
3.4.3. набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3.4.4. смерті, визнання його недієздатним, обмежено дієздатним, безвісно відсутнім, померлим;
3.4.5. виникнення обставин, які відповідно до чинного законодавства України перешкоджають виконанню обов'язків члена РКАР;
3.4.6. прийняття КАР рішення про дострокове відкликання з посади за невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків;
3.4.7. в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
Голова та члени РКАР можуть скласти свої повноваження за власним бажанням, подавши таку заяву до ради адвокатів регіону. На підставі такої заяви повноваження Голови РКАР, члена РКАР припиняються з дня прийняття рішення радою адвокатів регіону про припинення їх повноважень. Рада адвокатів регіону, за умови прийняття рішення про припинення повноважень Голови РКАР, приймає рішення про тимчасове покладення обов'язків Голови РКАР на одного із членів РКАР.
( Пункт 3.4 статті 3 доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Ради адвокатів № 70 від 15.11.2024 )
3.5. У разі дострокового вибуття одного з членів зі складу РКАР, якщо внаслідок цього кількість членів РКАР становить менше 2/3 складу, визначеного КАР, КАР обирає нового члена РКАР. Повноваження новообраного члена РКАР припиняються по закінченні строку повноважень складу РКАР, до якого його було обрано.
3.6. У разі визнання роботи РКАР незадовільною, КАР може прийняти рішення про дострокове припинення повноважень як персонального складу РКАР в цілому, так і окремих осіб, що входять до її складу.
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ
4.1. РКАР має право:
4.1.1. отримувати від РАР та КДКА повну, достовірну та своєчасну інформацію про їх фінансово-господарську діяльність, матеріали, бухгалтерську або іншу документацію, необхідну для виконання нею своїх контролюючих функцій. Зазначені документи мають бути надані РКАР не пізніше ніж через 5 (п'ять) робочих днів після отримання письмового запиту;
4.1.2. вносити до РАР пропозицію про позачергове скликання КАР для вирішення питань, що знаходяться у її виключній компетенції, у разі виявлення порушень у фінансово-господарській діяльності РАР та КДКА або виникнення загрози їх суттєвим інтересам;
4.1.3. вимагати надання пояснень від посадових осіб та працівників РАР та КДКА з питань, що належать до компетенції РКАР;
4.1.4. пред'являти посадовим особам та працівникам РАР та КДКА вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження та використання майна, що знаходиться у власності РАР та КДКА;
4.1.5. виносити на розгляд КАР питання про здійснення заходів по усуненню виявлених недоліків та порушень в фінансово-господарській діяльності РАР та КДКА;
4.1.6. ініціювати розгляд перед КАР питання про відповідальність працівників РАР та КДКА у разі виявлення недоліків та зловживань у їх роботі, про дострокове відкликання членів РАР та КДКА;
4.1.7. вносити пропозиції до порядку денного КАР.
4.2. РКАР зобов'язана:
4.2.1. діяти добросовісно, розумно та не перевищувати своїх повноважень;
4.2.2. своєчасно - протягом 20 (двадцяти) робочих днів складати висновки за підсумками проведених перевірок;
4.2.3. надавати на розгляд та затвердження КАР результати проведених перевірок у формі висновків;
4.2.4. здійснювати контроль за виконанням рекомендацій РКАР щодо усунення виявлених під час перевірок недоліків і порушень;
4.2.5. не розголошувати інформацію, що є конфіденційною і стала відома членам РКАР у зв'язку з виконанням ними посадових обов'язків.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ
5.1. Рішення РКАР приймаються колегіально на засіданнях РКАР. На засіданнях РКАР ведеться протокол та може вестись аудіозапис засідання, про що члени повідомляються Секретарем.
5.2. Засідання РКАР скликаються перед початком перевірки або за її результатами, а також у випадку необхідності. Член РКАР може вимагати скликання позачергового засідання РКАР у випадку виявлення порушень, що вимагають невідкладного рішення РКАР.
5.3. Засідання РКАР скликаються Головою за власною ініціативою або на вимогу члена РКАР.
5.4. Засідання РКАР повинно бути скликано Головою РКАР не пізніше як через 5 робочих днів після отримання відповідної вимоги від ініціатора проведення засідання РКАР. Вимога про проведення засідання має містити перелік питань для включення їх до порядку денного.
5.5. На засідання РКАР Головою РКАР можуть бути запрошені особи, яких стосуються питання, включені до порядку денного.
5.6. Повідомлення про засідання РКАР та його порядок денний доводиться до відома членів РКАР та інших осіб (за необхідності) за 5 (п'ять) робочих днів до проведення засідання одним з наступних способів:
- направлення повідомлення електронною поштою;
- врученням повідомлення особисто під розпис;
- інший, зручний для Голови/члена РКАР чи іншої особи, спосіб.
Повідомлення має містити інформацію про дату, час, місце проведення засідання та порядок денний.
5.7. Засідання РКАР вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів від обраного складу РКАР.
Рішення РКАР можуть ухвалюватися шляхом заочного опитування. Секретар РКАР забезпечує розсилку електронною поштою проекту рішення всім членам РКАР, які протягом 5 (п'яти) робочих днів зобов'язані висловитися "за" або "проти" пропонованого проекту рішення або утриматися від голосування. Якщо протягом вказаного строку член РКАР не висловився "за" або "проти" пропонованого проекту рішення або не утримався від голосування, вважатиметься, що він проголосував "за".
Рішення, ухвалене шляхом заочного опитування, оформляється у вигляді протоколу Секретарем РКАР та підписується Головою РКАР.
5.8. На засіданні РКАР можуть бути ухвалені рішення з питань, не внесених до порядку денного, якщо більшість з присутніх на засіданні членів РКАР не заперечує проти винесення цих питань на голосування.
5.9. Рішення та висновки РКАР затверджуються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів РКАР. При рівній кількості голосів вирішальним є голос Голови РКАР.
5.10. Член РКАР, який не погоджується з рішенням РКАР, має право впродовж п'яти робочих днів з моменту закінчення засідання подати свою окрему думку, яка приєднується до протоколу засідання.
5.11. Під час засідання РКАР Секретар веде протокол, в якому зазначаються:
- повне найменування комісії;
- номер протоколу та рішень;
- дата, час та місце проведення засідання РКАР;
- особи, які брали участь у засіданні;
- наявність кворуму;
- порядок денний засідання;
- основні положення виступів;
- питання, винесені на голосування, та підсумки голосування із зазначенням прізвищ членів РКАР, які голосували "за", "проти" (або утрималися від голосування) з кожного питання;
- зміст прийнятих рішень та обґрунтування їх прийняття.
5.12. Протоколи засідань РКАР підписуються Головою та Секретарем.
5.13. Протокол засідання РКАР має бути остаточно оформлений у строк не більше 5 робочих днів з дати проведення засідання.
5.14. Голова РКАР має наступні повноваження:
5.14.1. скликає та проводить засідання РКАР;
5.14.2. організовує поточну роботу РКАР;
5.14.3. представляє РКАР в державних органах, органах місцевого самоврядування, перед їх посадовими та службовими особами, перед органами адвокатського самоврядування, перед юридичними та фізичними особами;
5.14.4. підписує документи від імені РКАР;
5.14.5. розподіляє обов'язки між членами РКАР, надає їм доручення;
5.14.6. звертається із запитами, заявами, повідомленнями, скаргами тощо до органів адвокатського самоврядування, органів державної влади і місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій з питань, що випливають із повноважень Комісії, передбачених Законом, Статутом НААУ та цим Положенням;
5.14.7. вчиняє інші дії, що випливають зі змісту Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", Положення про РКАР, рішень з'їзду адвокатів України та РАУ.
(пункт 5.14 із змінами, внесеними рішенням РАУ від 16.11.2017 р. № 252)
5.15. РКАР зі свого складу обирає Секретаря РКАР на строк її повноважень.
5.16. Секретар РКАР здійснює наступні функції:
5.16.1. організовує ведення протоколу засідань РКАР;
5.16.2. за дорученням Голови РКАР повідомляє всіх членів РКАР та інших осіб (за необхідності) про проведення чергових та позачергових засідань РКАР;
5.16.3. повідомляє КАР, РАР та КДКА про рішення та висновки РКАР;
5.16.4. під час засідань РКАР сприяє дотриманню необхідного порядку їх проведення;
5.16.5. оформлює документи, видані РКАР та Головою РКАР, та забезпечує їх надання членам РКАР та іншим особам.
5.17. Всі протоколи, рішення, висновки та інші документи РКАР зберігаються у місці та порядку, встановленому Головою РКАР.
ПРОВЕДЕННЯ ПЛАНОВИХ І ПОЗАПЛАНОВИХ ПЕРЕВІРОК
6.1. РКАР проводить планову перевірку фінансово-господарської діяльності РАР та КДКА не рідше одного разу на рік. Плани перевірок розробляються та затверджуються РКАР.
6.2. При проведенні перевірки члени РКАР зобов'язані належним чином дослідити всі документи і матеріали, що мають відношення до предмету перевірки.
6.3. За результатами перевірки фінансово-господарської діяльності РАР та КДКА РКАР складає повний, достовірний, об'єктивний висновок, який, зокрема, серед всього іншого повинен містити:
6.3.1. підтвердження достовірності даних, що містяться у звітах та інших фінансових документах РАР та КДКА;
6.3.2. інформацію про факти порушення порядку ведення бухгалтерського обліку та надання фінансової звітності, встановленого чинними нормативно-правовими актами, при здійсненні фінансово-господарської діяльності;
6.3.3. виявлені порушення чинного законодавства, установчих документів, рішень з'їзду адвокатів України, актів РАУ;
6.3.4. виявлені порушення внутрішніх документів, положень та інструкцій;
6.3.5. інформацію про відсутність первинних документів або наявність документів, що не мають юридичної сили;
6.3.6. наявність помилкових дій з боку органу, які потрібно виправити найближчим часом;
6.3.7. інформацію про інші факти, виявлені під час проведення перевірки.
6.4. Позапланова перевірка фінансового-господарської діяльності РАР та КДКА може проводитися у будь-який час на вимогу:
- з'їзду адвокатів України;
- КАР;
- Голови ВРКА;
- Голови РАУ (стосовно РАР за наявності ознак грубих порушень фінансово-господарської діяльності);
- Голови ВКДКА (стосовно КДКА за наявності ознак грубих порушень фінансово-господарської діяльності).
ВЗАЄМОВІДНОСИНИ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ З ВИЩОЮ РЕВІЗІЙНОЮ КОМІСІЄЮ АДВОКАТУРИ
7.1. ВРКА організовує, координує та здійснює інформаційно-методичне забезпечення діяльності, а також здійснює контроль за діяльністю РКАР.
7.2. ВРКА може ініціювати дострокове припинення повноважень членів РКАР у випадку наявності в їх діях порушень чинного законодавства, виявлених за результатами розгляду скарг на рішення та висновки РКАР.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЧЛЕНІВ РЕВІЗІЙНОЇ КОМІСІЇ АДВОКАТІВ РЕГІОНУ
8.1. Члени РКАР несуть відповідальність за достовірність, повноту та об'єктивність наданих ними відомостей, які покладені в основу висновків та рішень РКАР.
ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Це Положення затверджується РАУ і може бути змінено та доповнено рішенням РАУ.
9.2. Зміни та доповнення до цього Положення набувають чинності з моменту їх затвердження РАУ.
( Текст Положення зі змінами станом на 16.11.2017 року взято з сайту Національної асоціації адвокатів України http://www.unba.org.ua )