• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення щодо впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних або повязаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України

Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України | Наказ, Положення від 10.02.2022 № 33
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 10.02.2022
  • Номер: 33
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 10.02.2022
  • Номер: 33
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ СТРАТЕГІЧНИХ ГАЛУЗЕЙ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.02.2022 № 33
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 березня 2022 р.
за № 292/37628
Про затвердження Положення щодо впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України
Відповідно до частини четвертої статті 53-1 Закону України "Про запобігання корупції", підпункту 1 пункту 5 Положення про Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 2020 р. № 819, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення щодо впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України, що додається.
2. Сектору з питань запобігання та виявлення корупції забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

П. Рябікін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
стратегічних галузей
промисловості України
10 лютого 2022 року № 33
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 березня 2022 р.
за № 292/37628
ПОЛОЖЕННЯ
щодо впровадження механізмів заохочення викривачів та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено з метою впровадження в Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон).
2. Мінстратегпром заохочує викривачів та сприяє їм у повідомленні про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону (далі - корупційні правопорушення).
3. Це Положення поширюється на всіх працівників Мінстратегпрому.
4. Це Положення відповідно до Закону регламентує:
1) мету заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень;
2) правову основу механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень;
3) форми заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень;
4) організаційні засади щодо функціонування механізму заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень;
5) права та гарантії захисту працівників Мінстратегпрому як викривачів;
6) здійснення моніторингу успішності заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних правопорушень.
II. Мета, форми та правова основа механізмів заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень
1. Метою заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень є сприяння працівникам Мінстратегпрому виявляти та повідомляти про можливі факти корупційних правопорушень, вчинені іншими працівниками Мінстратегпрому, що має призвести до формування поваги до викривачів як сталої норми та частини корпоративної культури Мінстратегпрому.
2. Механізми заохочення повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень реалізуються у таких формах:
1) надання методичної допомоги та консультацій щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних правопорушень;
2) впровадження морального та матеріального заохочення працівників Мінстратегпрому, які є викривачами.
3. Механізми формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень реалізуються у таких формах:
1) проведення внутрішніх навчань з питань формування культури повідомлення про можливі факти корупційних правопорушень;
2) проведення комунікаційної кампанії та систематичне здійснення просвітницьких заходів.
4. Правову основу формування та функціонування механізму заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень складають Конвенція Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Кримінальна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією, Цивільна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією та Закон.
III. Організаційні засади щодо функціонування механізму заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень
1. Працівник Мінстратегпрому, якому стала відома інформація про можливі факти корупційних правопорушень, вчинених іншим працівником Мінстратегпрому, зобов’язаний в одноденний термін повідомити про це Міністра з питань стратегічних галузей промисловості України (далі - Міністр) та завідувача Сектору з питань запобігання та виявлення корупції Мінстратегпрому (далі - керівник уповноваженого підрозділу).
2. Працівник Мінстратегпрому не є викривачем, якщо повідомить інформацію, яка є загальновідомою, або відомості, зазначені у документі, що містить інформацію про можливі факти корупційних правопорушень (далі - повідомлення), не містять фактичних даних.
3. Міністр організовує та контролює роботу щодо формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень та забезпечення функціонування механізму заохочення працівників Мінстратегпрому, які є викривачами.
4. Організаційне забезпечення функціонування механізму заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень здійснює уповноважений підрозділ.
5. Уповноважений підрозділ здійснює заходи заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень в Мінстратегпромі шляхом:
1) ефективної організації роботи внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних правопорушень в Мінстратегпромі;
2) якісного та своєчасного розгляду повідомлень, що надійшли через внутрішні і зовнішні канали, працівниками Мінстратегпрому;
3) постійної взаємодії з працівником Мінстратегпрому, який є викривачем, та інформування його про стан і результати розгляду повідомлення;
4) надання методичної допомоги, консультацій, проведення внутрішніх навчань щодо здійснення повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень та захисту викривачів;
5) розміщення на офіційному вебсайті Мінстратегпрому інформації про внутрішні канали повідомлення.
6. Уповноважений підрозділ вживає в межах своїх повноважень заходів щодо захисту працівників Мінстратегпрому, які є викривачами.
7. Мінстратегпром організовує заходи заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень у таких напрямах:
1) послідовної та систематичної роботи щодо запобігання корупції в Мінстратегпромі;
2) неприпустимості вчинення корупційних правопорушень;
3) об’єктивного та неупередженого реагування на кожне обґрунтоване повідомлення;
4) невідворотності відповідальності у випадку виявлення корупційних правопорушень;
5) забезпечення конфіденційності при взаємодії із викривачами;
6) прийняття найбільш сприятливого для викривача рішення;
7) негайного реагування на всі негативні заходи впливу або загрозу їх застосування щодо викривачів.
8. Уповноважений підрозділ не менше ніж один раз на рік проводить навчальні заходи щодо формування культури викривання та поваги до викривачів.
9. Матеріальне стимулювання (в межах фонду оплати праці та чинного законодавства) працівника Мінстратегпрому, який є викривачем, можливе за дотримання таких умов:
1) повідомлення скеровано працівником добровільно, тобто без впливу зовнішніх факторів, таких як проведення стосовно заявника службової перевірки чи службового розслідування;
2) виплата заохочення не спричинить розкриття особи викривача.
Матеріальне стимулювання може здійснюватися в межах і спосіб, передбачених Законом України "Про державну службу" або Кодексом законів про працю України.
10. З метою заохочення і формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень уповноважений підрозділ розробляє:
1) пам’ятку щодо етичної поведінки в Мінстратегпромі;
2) пам’ятку щодо правового статусу, прав та гарантій захисту викривача;
3) пам’ятку щодо порядку отримання викривачем безоплатної вторинної правової допомоги;
4) пам’ятку щодо розгляду повідомлень;
5) пам’ятку щодо внутрішніх каналів повідомлень в Мінстратегпромі.
IV. Права та гарантії захисту працівників Мінстратегпрому як викривачів
1. Працівник Мінстратегпрому, який є викривачем, має такі права та гарантії захисту:
1) бути повідомленим про свої права та обов’язки, передбачені Законом;
2) подавати докази на підтвердження своєї заяви (повідомлення);
3) отримувати від керівника уповноваженого підрозділу підтвердження прийняття і реєстрації повідомлення;
4) давати пояснення, свідчення або відмовитися їх давати;
5) на безоплатну правову допомогу у зв’язку із захистом прав викривача;
6) на конфіденційність;
7) на повідомлення без зазначення відомостей про себе (анонімно);
8) у разі загрози життю і здоров’ю на забезпечення безпеки щодо себе та близьких осіб, майна та житла або на відмову від таких заходів;
9) на відшкодування витрат у зв’язку із захистом прав викривачів, витрат на адвоката у зв’язку із захистом прав особи як викривача, витрат на судовий збір;
10) на винагороду у визначених законом випадках;
11) на отримання психологічної допомоги;
12) на звільнення від юридичної відповідальності у визначених законом випадках;
13) отримувати інформацію про стан та результати розгляду, перевірки та/або розслідування за фактом повідомлення ним інформації;
14) на захист трудових прав.
Права та гарантії захисту викривачів поширюються на близьких осіб викривача.
2. Крім передбачених законом гарантій захисту викривача, у зв’язку із здійсненим повідомленням та з метою захисту викривача Мінстратегпром додатково вживає заходів для попередження дискримінації викривача, порівняно з іншими працівниками Мінстратегпрому, недопущення зміни посадових обов’язків, залякування чи будь-яких інших форм психологічного впливу.
3. Будь-яке повідомлення є конфіденційним, навіть якщо особа не є викривачем в розумінні Закону.
4. Розкриття (розголошення) інформації про викривача заборонено, крім випадків, встановлених законом.
5. Мінстратегпром зобов’язаний перевіряти кожен факт розкриття (розголошення) конфіденційної інформації про працівника Мінстратегпрому, що здійснив повідомлення, та вжити заходів щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
V. Здійснення моніторингу успішності заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень
1. Мінстратегпром здійснює моніторинг впровадження системних заходів, спрямованих на заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень у своїй діяльності.
2. Моніторинг здійснює уповноважений підрозділ, а його результати затверджує Міністр.
3. При проведенні моніторингу успішності заохочення та формування культури повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень застосовуються такі індикатори:
1) кількість просвітницьких заходів, спрямованих на формування поваги до викривачів;
2) кількість працівників, що пройшли навчання;
3) кількість методичних та просвітницьких матеріалів;
4) кількість звернень щодо порушення прав викривачів через здійснене повідомлення про можливі факти корупційних правопорушень;
5) кількість повідомлень про можливі факти корупційних правопорушень від викривачів;
6) кількість та види застосованих заохочень.

Завідувач Сектору з питань
запобігання та виявлення
корупції



В. Голуб