Про надання податкової консультації

Державна податкова служба України Податкова консультація від 10.01.2020 №50/6/99-00-05-04-01-06/ІПК
Последняя редакция от 10.01.2020. Прийняття
Реквизиты

Издатель: Державна податкова служба України

Тип Податкова консультація

Дата 10.01.2020

Номер 50/6/99-00-05-04-01-06/ІПК

Статус Действует

Документ подготовлен в системе iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.01.2020 N 50/6/99-00-05-04-01-06/ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо надання податкової консультації, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Чи зобов'язанні суб'єкти господарювання зберігати фіскальні звітні чеки "Z-звіти" в електронній формі протягом строку визначеного п. 44.3 ст. 44 Кодексу, уразі прийняття рішення про скасування реєстрації Книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) та припинення її застосування? Чи стосується вимога зберігання фіскальних звітних чеків "Z-звітів" в електронній формі суб'єктів господарювання, які продовжують ведення КОРО?
Чи стосується вимога щодо зберігання використаних КОРО уразі прийняття рішення про скасування її реєстрації та зберігання фіскальних звітних чеків "Z-звітів" в електронній формі?
Чи може суб'єкт господарювання не роздруковувати та не зберігати контрольну стрічку і фіскальні звітні чеки "Z-звіти" у паперовій формі, у разі зберігання їх в електронній формі?
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265).
Статтею 2 Закону N 265 визначено, що терміни вживаються у такому значенні, зокрема:
програмно-технічний комплекс самообслуговування - у значенні, наведеному в Законі України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні";
автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
Статтею 3 Закону N 265 встановлено обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зокрема:
забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення (п. 6);
щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (п. 9);
друкувати або створювати в електронній формі на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років (п. 10).
Відповідно до ст. 7 та 8 Закону N 265 розроблено, зокрема, порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі - Порядок РРО), порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій (далі - Порядок КОРО), які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. N 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за N 918/29048 (далі - Наказ N 547).
З метою спрощення процедури реєстрації та застосування РРО та КОРО наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2018 р. N 773, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 р. за N 1106/32558 (далі - Наказ N 773), внесено зміни, зокрема, до Порядку РРО та Порядку КОРО.
Змінами, передбаченими Наказом N 773, суб'єкту господарювання надано право не реєструвати та не зберігати КОРО та розрахункові книжки у разі прийняття рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії (абзац п'ятий п. 2 розділу III Порядку РРО).
Наказом N 773 також внесено зміни до Порядку КОРО, зокрема, до п. 6 глави 4 розділу II, згідно з якими скасовано обов'язок суб'єкта господарювання, що використовує КОРО на РРО, підклеювати фіскальні звітні чеки до відповідних сторінок КОРО та щоденно виконувати записи (у разі здійснення розрахункових операцій) про рух готівки та суми розрахунків.
Зберігання роздрукованих фіскальних звітних чеків у разі здійснення розрахункових операцій забезпечується суб'єктом господарювання у зручний для нього спосіб.
Крім того, п. 6 глави 4 розділу II Порядку КОРО встановлено, що суб'єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних "Z-звітів") в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Кодексу.
Враховуючи викладене, суб'єкти господарювання, які здійснюють переказ коштів із застосуванням ПТКС, не залежно від прийняття рішення щодо ведення КОРО, зобов'язані щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій та зберігати в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Кодексу.
Крім того, такі суб'єкти господарювання зобов'язані забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.01.2020 N 50/6/99-00-05-04-01-06/ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо надання податкової консультації, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Чи зобов'язанні суб'єкти господарювання зберігати фіскальні звітні чеки "Z-звіти" в електронній формі протягом строку визначеного п. 44.3 ст. 44 Кодексу, уразі прийняття рішення про скасування реєстрації Книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) та припинення її застосування? Чи стосується вимога зберігання фіскальних звітних чеків "Z-звітів" в електронній формі суб'єктів господарювання, які продовжують ведення КОРО?
Чи стосується вимога щодо зберігання використаних КОРО уразі прийняття рішення про скасування її реєстрації та зберігання фіскальних звітних чеків "Z-звітів" в електронній формі?
Чи може суб'єкт господарювання не роздруковувати та не зберігати контрольну стрічку і фіскальні звітні чеки "Z-звіти" у паперовій формі, у разі зберігання їх в електронній формі?
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265).
Статтею 2 Закону N 265 визначено, що терміни вживаються у такому значенні, зокрема:
програмно-технічний комплекс самообслуговування - у значенні, наведеному в Законі України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні";
автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.