• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про запровадження Порядку обслуговування державного бюджету за видатками

Державне казначейство України  | Лист від 09.11.2004 № 07-06/2268-9903
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Лист
  • Дата: 09.11.2004
  • Номер: 07-06/2268-9903
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Лист
  • Дата: 09.11.2004
  • Номер: 07-06/2268-9903
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
09.11.2004 N 07-06/2268-9903
Про запровадження Порядку обслуговування державного бюджету за видатками
З метою приведення у відповідність до Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні, документів, що регламентують виконання державного бюджету за видатками, а також вдосконалення процедур здійснення видатків Державного бюджету України Державним казначейством України розроблено Порядок обслуговування державного бюджету за видатками, який затверджено наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. N 89 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 р. за N 716/9315 (далі - Порядок). Відповідно до наказу зазначений Порядок у повному обсязі запроваджується з 01.01.2005 р.
У зв'язку з цим Державне казначейство України роз'яснює окремі положення нового Порядку.
1. З метою розділення інформаційних і грошових потоків введено нове поняття "відкриті асигнування".
Відкриті асигнування - це право, надане головним розпорядникам бюджетних коштів та розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня, щодо розподілу виділених асигнувань загального і спеціального фондів державного бюджету підвідомчим установам (одержувачам бюджетних коштів) та використання бюджетних асигнувань з урахуванням прийнятих зобов'язань.
Таким чином, відкриті асигнування - це фактично дозвіл на розподіл та використання відповідних бюджетних асигнувань. При цьому розподіл і переміщення здійснюється шляхом надання відповідної інформації, а не переміщення грошових ресурсів. Облік відкритих асигнувань ведеться на відповідних рахунках 9 класу "Позабалансовий облік" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного і місцевих бюджетів (надалі - План рахунків). Внаслідок цього головним розпорядникам та розпорядникам коштів нижчого рівня, які мають право перерозподіляти асигнування, не будуть відкриватися особові та зведені особові рахунки (рахунки 3 класу) не тільки на рівні центрального апарату Державного казначейства України, як це відбувається сьогодні, а й на рівні територіальних управлінь Державного казначейства України.
Відповідно до Порядку зберігаються процедури відкриття реєстраційних та спеціальних реєстраційних рахунків розпорядникам бюджетних коштів. Однак змінено порядок руху коштів на зазначених рахунках. На відповідні реєстраційні (спеціальні реєстраційні) рахунки, відкриті на ім'я розпорядників бюджетних коштів за балансовими рахунками 352 групи Плану рахунків, кошти на здійснення видатків будуть зараховуватися в момент оплати рахунків. Тобто залишків на рахунках 3 класу, відкритих на ім'я розпорядників та одержувачів коштів, на кінець операційного дня не буде (окрім випадків відновлення видатків).
За власними надходженнями розпорядників бюджетних коштів операції будуть здійснюватися відповідно до кошторису, без відкриття асигнувань, у межах залишків коштів на спеціальних реєстраційних рахунках розпорядників.
2. У Порядку визначена процедура оформлення документів щодо коригування відкритих асигнувань, яка не була регламентована діючими нормативними документами.
За умови прийняття головним розпорядником бюджетних коштів рішення про перерозподіл раніше виділених (невикористаних) асигнувань або у разі помилково здійснених операцій головним розпорядником до Державного казначейства України подається лист з обгрунтуванням необхідності здійснення перерозподілу виділених асигнувань та коригувальний розподіл на паперових та електронних носіях, у якому зазначаються реквізити підвідомчих установ та суми, на які проводиться коригування.
На підставі прийнятого позитивного рішення щодо коригування сум відкритих асигнувань Державне казначейство готує коригувальні реєстри та зведення реєстрів відкритих асигнувань з приміткою "коригування асигнувань". При цьому реєстр відкритих бюджетних асигнувань із приміткою "коригування асигнувань" готується у разі зміни планових показників, ліквідації установи, утворення нової установи. Реєстр відкритих бюджетних асигнувань з приміткою "без зміни зобов'язань" готується у зв'язку з проведенням організаційних заходів (зміна місця обслуговування). Цей реєстр готується із обов'язковим зазначенням причин здійснення відповідних заходів.
3. З метою врахування особливостей формування мережі та доведення асигнувань по силових структурах (Міністерство оборони України, Адміністрація Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Національне космічне агентство України), визначені поняття "базові та транзитні управління Державного казначейства".
Базові управління Державного казначейства - це управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, до мережі яких включені розпорядники бюджетних коштів, що розташовані на території іншого управління (транзитного).
Транзитні управління Державного казначейства - це управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, які включені до мережі розпорядників бюджетних коштів, розташованих на території іншого управління (базового).
У Порядку визначені особливості доведення мережі (розділ 2), відкриття асигнувань та їх розподілу (розділ 6). Доведення до транзитних управлінь мережі силових структур, а також відкриття та розподіл асигнувань розпорядникам, які обслуговуються транзитними управліннями, здійснюється через базові управління Державного казначейства.
Крім того, у Порядку визначені особливості складання звітності органами Державного казначейства про виконання державного бюджету (розділ 17) в частині виконання кошторисів розпорядниками коштів державного бюджету, які обслуговуються транзитними управліннями.
Транзитні управління Державного казначейства за асигнуваннями на здійснення видатків, які відкривалися через базові управління Державного казначейства (для силових структур), звітність про виконання державного бюджету в частині зазначених міністерств подають до базових управлінь Державного казначейства.
Базові управління Державного казначейства складають та подають звітність у загальновстановленому порядку та в установлені терміни до Державного казначейства України.
4. Конкретизовано процедури оформлення платіжних доручень, зокрема:
а) розпорядники та одержувачі бюджетних коштів мають право зазначати в платіжному дорученні дату валютування, яка повинна бути в межах одного бюджетного періоду та строку дії платіжного доручення (10 календарних днів із дня його виписки, не враховуючи день заповнення);
б) у полі "Призначення платежу" платіжного доручення мають зазначатися наступні реквізити:
- реєстраційний номер зобов'язання;
- код оплати;
- код економічної класифікації видатків бюджету.
Реєстраційний номер присвоюється засобами програмного забезпечення кожному бюджетному зобов'язанню відповідно до Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 р. N 136 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.08.2004 р. за N 1068/9667, який набуває чинності з 1 січня 2005 року. Реєстраційний номер проставляється на документі, що підтверджує факт узяття на облік бюджетного зобов'язання, або в графі "Примітка" Реєстру бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів (у випадках, коли документи розкривають плани оперативної діяльності чи специфіку органів державної влади, що забезпечують оборону або безпеку України).
Код оплати проставляється відповідно до довідника, який формується Державним казначейством України.
5. У Порядку більш чітко регламентовано процедури виплати готівки.
У Порядку передбачено застосування нової форми заявки, яка містить в собі інформацію, що потрібна як для видачі готівки, так і для перерахування коштів на вкладні рахунки.
При цьому, якщо здійснюється перерахування коштів у декілька установ банків, то у полі заявки "Установа банку" проставляються назви всіх установ, які задіяні у проведенні зазначених операцій. До органу Державного казначейства подається одна заявка та платіжні доручення в кількості, що залежить від кількості установ банків, які обслуговують ці операції. Суми платіжних доручень повинні дорівнювати сумі, зазначеній у заявці на видачу готівки.
Готівка на придбання продуктів харчування, медикаментів та здійснення інших видатків, які не можуть бути проведені безготівковою оплатою (крім видатків на отримання заробітної плати, стипендії, допомоги, видатків на службові відрядження), розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів видається на підставі заявки, але за наявності на це дозволу головного розпорядника. Дозвіл надається у довільній формі.
В Порядку регламентовано строки видачі готівкових коштів під звіт:
- на закупівлю сільськогосподарської продукції, продуктів її переробки та заготівлю вторинної сировини - на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт;
- на всі інші виробничі (господарські) потреби - на строк не більше двох робочих днів, включаючи день отримання готівкових коштів під звіт.
Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі й для закупівлі в населення сільгосппродукції та заготівлі вторсировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці цілі, може бути продовжено до закінчення терміну відрядження.
Відповідальність за цільове використання готівки несе розпорядник або одержувач бюджетних коштів.
6. З метою спрощення процедури Порядком передбачені дві форми штампів: "Зареєстровано та взято на облік" та "Оплачено" (замість трьох, як це було раніше). Штамп "Зареєстровано та взято на облік" містить в собі всі параметри, необхідні для забезпечення інформаційної та контрольної функцій.
Відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік" застосовується:
- при реєстрації затверджених розписів, кошторисів, планів асигнувань, планів використання бюджетних коштів, довідок про внесення змін до планових показників;
- при поданні до відповідних органів Державного казначейства платіжних доручень та документів, які підтверджують цільове спрямування коштів (договори на закупівлю товарів, робіт та послуг, акти виконаних робіт, звіти про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти, листи-погодження у випадках, передбачених законодавством, накладні, товарно-транспортні накладні та рахунки до них, рахунки-фактури, трудові угоди, заявки на перерахування коштів на карткові рахунки тощо).
Після проведення платежу на платіжних дорученнях, за якими проведено оплату, ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено".
З метою своєчасного запровадження у повному обсязі з 1 січня 2005 року Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. N 89 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 р. за N 716/9315, просимо довести роз'яснення, викладені у цьому листі, підвідомчим установам та організаціям.
Заступник Голови О.Чечуліна