• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі регулювання цін

Державні інспекції України | Лист від 19.01.2005 № 32/3-10/82-1
Реквізити
  • Видавник: Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 19.01.2005
  • Номер: 32/3-10/82-1
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 19.01.2005
  • Номер: 32/3-10/82-1
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ З КОНТРОЛЮ ЗА ЦІНАМИ
Л И С Т
19.01.2005 N 32/3-10/82-1
Щодо повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі регулювання цін
Державна інспекція з контролю за цінами розглянула питання <...> і в межах компетенції повідомляє.
Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торговельних (постачальницько-збутових);надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції визначені у пункті 12 додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" (з внесеними змінами) на підставі статті 4 Закону України "Про ціни і ціноутворення".
Зокрема, відповідно до абзацу 29 пункту 12 зазначеної постанови обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації встановлюють:
граничні торговельні надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) на борошно, хліб і хлібобулочні вироби, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м'ясо птиці, ковбаси варені, молоко, сир, масло тваринне та олію;
граничний рівень цін на зерно сільськогосподарських культур: граничний рівень оптових та роздрібних цін на яловичину, свинину та м'ясо птиці:
граничні рівні рентабельності виробництва яловичини, свинини та м'яса птиці.
Відповідно до частини шостої статті 36 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" керівники підприємств та організацій незалежно від форм власності зобов'язані в десятиденний термін надавати на вимогу голови місцевої державної адміністрації необхідну інформацію у межах, визначених законодавством. На підставі частини четвертої цієї ж статті місцеві державні адміністрації мають право звернутися до власника підприємства, установи, організації чи уповноваженої ним особи щодо притягнення до відповідальності їх керівників у разі порушення ними законів.
Питання правомірності застосування підприємствами України оглядового листа Вищого господарського суду України від 26.07.2002 р. N 01-8/870 не входить до компетенції Держцінінспекції. Разом з тим слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 524 Цивільного кодексу України, який набрав чинності з 1 січня 2004 року, зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України - гривні. Крім того, на підставі частини другої цієї ж статті сторони можуть визначати грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті.
Що стосується питання застосування індексу інфляції, то відповідно до Методологічних положень щодо організації статистичного спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги) і розрахунку індексу споживчих цін, затверджених наказом Держкомстату від 03.04.2001 р. N 178, індекс споживчих цін характеризує інфляційні процеси в економіці держави і використовується для аналізу й прогнозу цінових процесів в економіці, перегляду розмірів грошових доходів і мінімальних соціальних гарантій населенню, вирішення правових спорів і виражає рівень знецінення національної грошової одиниці, тобто зменшення купівельної спроможності гривні, а не іноземної валюти. Таким чином, на думку Держцінінспекції, його застосування в інших випадках правомірно, якщо це передбачено в договорі або таке рішення прийнято судовими органами.
Перший заступник
начальника Держцінінспекції

О.Савицький