• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо документального підтвердження достовірності здійснення господарських операцій на підприємстві, установі, організації

Головне контрольно-ревізійне управління України  | Лист від 18.01.2005 № 13-14/23
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.01.2005
  • Номер: 13-14/23
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.01.2005
  • Номер: 13-14/23
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.01.2005 N 13-14/23
Розглянувши лист, Головне контрольно-ревізійне управління України у межах наданих чинним законодавством повноважень повідомляє, що ст. 234-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП) розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язаних із порушенням законодавства з фінансових питань (ст. 164-2 КпАП, до яких належать і порушення зазначеної у зверненні Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.05.96 р. N 99, порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (ст. 166-6 КпАП), віднесено до компетенції органів державної контрольно-ревізійної служби (ДКРС).
Згідно з п. 1 Інструкції N 99 її дія не поширюється на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності. За роз'ясненням Міністерства фінансів України від 31.10.2000 р. N 053-29151 "Про використання довіреностей приватними підприємцями" відпуск цінностей фізичній особі не вимагає подання довіреностей у разі, якщо вона особисто одержує цінності від підприємства, організації, установи за наявності у неї паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, та свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, дані яких (номер, орган, що їх видав, і дата видачі) вказуються у документах, якими підприємство оформляє відпуск цінностей (накладна-вимога, товарно-транспортна накладна тощо).
Отже, відпуск цінностей за наведених вище умов не є порушенням Інструкції N 99, тобто веденням бухгалтерського обліку з порушенням установленого порядку. Оскільки в таких діях відсутній склад адміністративного правопорушення, осіб, що їх вчинили, не може бути притягнуто до адміністративної відповідальності.
До посадових та інших осіб суб'єктів підприємницької діяльності за відсутність бухгалтерського обліку або ведення його з порушенням установленого порядку та не в обсягах, визначених чинним законодавством, можуть бути застосовані заходи адміністративного стягнення, передбачені ст. 164-2 КпАП.
Для отримання роз'яснення щодо обов'язковості та обсягів ведення бухгалтерського обліку суб'єктами підприємницької діяльності можна звернутися до Міністерства фінансів, яке відповідно до ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" здійснює регулювання питань методології бухгалтерського обліку, оскільки ці питання не віднесені до компетенції органів ДКРС.
Відповідно до п. 15 Інструкції N 99 відповідальність за дотримання постачальником встановленого порядку відпуску цінностей за довіреністю покладається на посадових осіб підприємства-постачальника, які мають право підписувати первинні документи. Є обов'язковим дотримання положень вказаної Інструкції і для посадових або інших осіб суб'єктів господарської діяльності - покупців. Таким чином, до адміністративної відповідальності може бути притягнуто посадову або іншу особу, винну в порушенні Інструкції N 99.
Оскільки довіреність є первинним документом, яким фіксується надане уповноваженою особою (керівником) право на одержання цінностей, то в разі необхідності документального підтвердження достовірності здійснення господарських операцій на підприємстві, в установі, організації, що мали договірні взаємовідносини з об'єктом контролю, виду, обсягу та якості операцій і розрахунків (повноти їх відображення в обліку об'єкта контролю) органи ДКРС відповідно до Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженої наказом ГоловКРУ від 03.10.97 р. N 121 та зареєстрованої в Мін'юсті 24.10.97 р. N 497/2301 (зі змінами), застосовують такий метод документального контролю як зустрічні перевірки.
Одночасно звертаємо увагу на те, що п. 3 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності", на який посилаються у зверненні, визначає умови проведення позапланових виїзних перевірок, а не проведення зустрічних перевірок.
Заступник Голови С.Кіруца