• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд звернення

Державне агентство земельних ресурсів України | Лист від 08.12.2011 № 19010/27/К3949-11
Реквізити
  • Видавник: Державне агентство земельних ресурсів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.12.2011
  • Номер: 19010/27/К3949-11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державне агентство земельних ресурсів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.12.2011
  • Номер: 19010/27/К3949-11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
08.12.2011 N 19010/27/К3949-11
Про розгляд звернення
Державним агентством земельних ресурсів України розглянуто Ваш лист щодо надання інформації про наявність (відсутність) земельної ділянки у Вашій власності та повідомляється наступне.
Чинним законодавством України надання довідки про невикористане право на безоплатне набуття земельної ділянки громадянином не передбачено.
Розпорядчих чи дозвільних документів стосовно надання зазначеної довідки громадянам при оформленні документів щодо оформлення права на безоплатну приватизацію земельних ділянок Держземагентством не приймалось.
Відповідно до статті 122 Земельного кодексу України (далі - Кодекс) та статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування" до повноважень органів місцевого самоврядування належать питання щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування для всіх потреб із земель відповідних територіальних громад. До повноважень органів виконавчої влади належать питання щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування для всіх потреб із земель державної власності у межах населених пунктів та за їх межами, крім випадків, визначених частинами третьою та сьомою статті 122 Кодексу.
Згідно із частиною першою статті 116 Кодексу громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, а саме пунктом 12 Перехідних положень Кодексу та статтею 122 Кодексу.
Статтею 121 Кодексу передбачено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності:
для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;
для ведення особистого селянського господарства - не більше 2 гектарів;
для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара.
Відповідно до частини шостої статті 118 Кодексу громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та висновки конкурсної комісії (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Згідно із частиною сьомою вказаної статті районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Також слід зазначити, що відповідно до частини одинадцятої статті 118 Кодексу у разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Перший заступник Голови А.М.Кадомський