• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо складання та підпису податкових накладних/розрахунків коригування юридичної особи уповноваженими особами

Державна податкова служба України | Податкова консультація від 10.12.2019 № 1809/6/99-00-02-02-01-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 10.12.2019
  • Номер: 1809/6/99-00-02-02-01-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 10.12.2019
  • Номер: 1809/6/99-00-02-02-01-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.12.2019 N 1809/6/99-00-02-02-01-15/ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо складання та підпису податкових накладних/розрахунків коригування юридичної особи уповноваженими особами та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах повноважень повідомляє.
ДПС у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом, законами України та іншими нормативно-правовими актами, на підставі яких контролюючі органи здійснюють свої повноваження.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений Кодексом термін.
Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм Кодексу та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. N 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 р. за N 959/30827 (далі - Порядок N 557), на підставі Договору про визнання електронних документів (далі - Договір), шляхом надсилання заяви про приєднання до Договору про визнання електронних документів (далі - Заява про приєднання до Договору).
Згідно з п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. N 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за N 137/28267, податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до абзацу першого ст. 19 Кодексу платник податків веде справи, пов'язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246(зі змінами) (далі - Порядок N 1246).
Відповідно до п. 10 Порядку N 1246 після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається КЕП посадових осіб постачальника (продавця).
Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку отримує засоби КЕП в кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг для такої особи та подає органу ДПС за основним місцем обліку (або за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) посилені сертифікати КЕП зазначеної особи. У такому разі електронні підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку:
КЕП посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної/розрахунку коригування;
КЕП, який за правовим статусом прирівнюється до печатки платника податку (у разі наявності).
Згідно з п. 11 розділу III Порядку N 557 для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до пункту 5 розділу III Порядку N 557) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі - Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку N 557.
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - КЕП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) і останньою - кваліфікована електронна печатка (за наявності) (п. 12 розділу III Порядку).
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.