• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування окремих норм податкового законодавства

Державна податкова служба України | Податкова консультація від 30.10.2019 № 1106/6/99-00-04-01-01-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 30.10.2019
  • Номер: 1106/6/99-00-04-01-01-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 30.10.2019
  • Номер: 1106/6/99-00-04-01-01-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
30.10.2019 N 1106/6/99-00-04-01-01-15/ІПК
Державна податкова служба України відповідно до п. 52.5 ст. 52 Податкового кодексу України розглянула запит Підприємства стосовно отримання індивідуальної податкової консультації щодо застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.
У запиті Підприємство поінформувало, що в процесі провадження господарської діяльності придбаває пальне, яке використовує виключно для власних потреб. При цьому пальне зберігається на території Підприємства виключно в пересувних (не стаціонарних) ємностях: каністрах місткістю 20 літрів; бочках місткістю 200 літрів; ємностях місткістю 1200 літрів кожна.
Підприємство не має ліцензій на право виробництва пального, на право оптової чи роздрібної торгівлі пальним; не утримується за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; не належить до системи державного резерву; не має нафто- та газовидобувних майданчиків чи бурових платформ.
З урахуванням викладеного вище, Підприємство цікавить запитання: чи повинно Підприємство отримувати ліцензію на право зберігання пального?
Порядок ліцензування зберігання пального встановлено ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481). Зокрема, передбачено, що зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Відповідно до ст. 1 Закону N 481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико- хімічних характеристик.
Відповідно до ст. 15 Закону N 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального, місцях роздрібної торгівлі пальним або місцях оптової торгівлі пальним на які отримані відповідні ліцензії.
Враховуючи викладене вище, Законом N 481 встановлено вичерпний перелік умов за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом N 481 не передбачено.
Частиною третьою ст. 5 Господарського кодексу України визначено, що суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до пп. 52.2. ст. 52 Податкового кодексу України індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.