• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок щодо розгляду скарги

Тендерна палата України | Висновок від 08.11.2005 № 16
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 08.11.2005
  • Номер: 16
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 08.11.2005
  • Номер: 16
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання Комісії
по розгляду скарг
при Тендерній палаті України
08.11.2005 N 16
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" від 17.10.2005 р. N 598 (вх. Тендерної палати України від 19.10.2005 р. N с-149/10-1) щодо порушень чинного законодавства при здійсненні Державним підприємством "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод" процедури закупівлі за державні кошти автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC).
Скарга ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
"... просимо Міністерство економіки України як уповноважений орган розглянути цю скаргу та визначити такими, що не відбулися, відкриті торги по закупівлі за державні кошти автонавантажувачів для ДП "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод", які були проведені 4 жовтня 2005 р.".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Скарга ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" від 17.10.2005 р. N 598 - 4 арк.;
2. Копія листа ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 19.09.2005 р. N 44/240-24 - 1 арк.;
3. Копія тендерної документації на закупівлю автонавантажувачів (DEWOO D20SC) - 5 арк.;
4. Копія листа ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 11.10.2005 р. N 44/240-91 - 1 арк.;
5. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій від 04.10.2005 р. N 73 - 3 арк.;
6. Копія протоколу засідання членів тендерного комітету щодо визначення переможця торгів по закупівлі автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC) від 06.10.2005 р. N 73-1 з додатком - 2 арк.;
7. Копія протоколу засідання тендерного комітету N 82 від 13.10.2005 р. - арк.;
8. Копія листа ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" від 10.10.2005 р. N 590 - арк.;
9. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 06.10.2005 р. N 44/240-43, адресованого ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" - 1 арк.;
10. Копія повідомлення ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 12.10.2005 р. N 44/240-64 - арк.;
11. Копія рішення тендерного комітету ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 14.10.2005 р. - 1 арк.;
12. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" - 7 арк.;
13. Копія листа ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" від 05.10.2005 р. N 576 - 1 арк.;
14. Копія технічного опису автонавантажувача від 05.10.2005 р. - 2 арк.;
15. Копія довідки про наявність навантажувачів на складі в м. Кривий Ріг від 01.10.2005 р. - 1 арк.
Згідно з частиною першою статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від 20.10.2005 р. N с-223/10 до Державного підприємства "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод" (далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні матеріали:
1. Копія договору поставки від 14.10.2005 р. N 122 П/Дн-05-381705 - 4 арк.;
2. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 06.10.2005 р. N 44/240-40, адресованого ТОВ "Зевс" - 1 арк.;
3. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 06.10.2005 р. N 44/240-41, адресованого "Принт ЛТД" - 1 арк.;
4. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 06.10.2005 р. N 44/240-42, адресованого ВКФ "Ол Трейд Плюс" - 1 арк.;
5. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 06.10.2005 р. N 44/240-43, адресованого ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" - 1 арк.;
6. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій від 04.10.2005 р. N 73 - 3 арк.;
7. Копія протоколу засідання членів тендерного комітету щодо визначення переможця торгів по закупівлі автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC) від 06.10.2005 р. N 73-1 з додатком - 2 арк.;
8. Копія тендерної документації на закупівлю автонавантажувачів (DEWOO D20SC) - 5 арк.;
9. Копія оголошення (N 13779 ТРЗ) про проведення відкритих торгів, яке було опубліковано в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 37(206)/09.2005 р. - 1 арк.;
10. Копія оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC), за підписом технічного директора - 1 арк.;
11. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" - 38 арк.
12. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Зевс" - 6 арк.
13. Копія листа ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 26.10.2005 р. N 44/240-109 - 1 арк.;
14. Копія звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів за державні кошти від 20.10.2005 р. N 73 - 2 арк.;
15. Копія листа ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" від 05.10.2005 р. N 576 - 1 арк.;
16. Копія розшифровки планових витрат ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" - 1 арк.;
17. Копія листа ДП "НВО "Павлоградський хімічний завод" від 07.11.2005 р. N 44/240-113 - 1 арк.;
18. Копія Державного контракту на виконання науково-дослідної роботи та дослідно-конструкторської роботи (НДДКР) від 11.11.2004 р. N 17-01/04 - 9 арк.;
19. Копія додаткової угоди від 14.09.2005 р. N 4 до Державного контракту від 11.11.2004 р. N 17-01/04 - 4 арк.;
За результатами розгляду скарги на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
Щодо змісту тендерної документації:
1. Тендерна документація не містить чіткої інформації щодо кількості автонавантажувачів, що суперечить ч. 1 ст. 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон).
2. Інформація про предмет закупівлі та його технічні характеристики, зазначена в розділі I "Загальна інформація про закупівлю" та додатках "Техническая характеристика" і "Дополнительные сведения к техническим характеристикам на автопогрузчик" до тендерної документації містять посилання на конкретну марку та виробника автонавантажувачів без зазначення виразу "або еквівалент", що є порушенням ч. 3 ст. 21 Закону. Таким чином замовником не встановлена можливість подання пропозицій стосовно інших виробників еквівалента даної продукції, що є дискримінацією по відношенню до учасників. В той же час, в оголошенні, яке було опубліковано в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 37(206) від 12.09.2005 р. було визначено предмет закупівлі - автонавантажувач (еквівалент DEWOO D20SC). Отже, інформація про предмет закупівлі зазначена в оголошенні ІАБ "Вісник державних закупівель" не узгоджується з вимогами тендерної документації.
3. В розділі I "Загальна інформація про закупівлю" тендерної документації зазначено, що строки поставки складають "10 діб після підписання договору". В той же час, в п. 10 "Методики оцінки та визначення найкращої тендерної пропозиції" тендерної документації зазначено 2 критерії оцінки тендерних пропозицій для визначення найкращої тендерної пропозиції з встановленням питомої ваги кожного з них, зокрема, ціна тендерної пропозиції складає 90% та термін поставки - 10%, але відсутня методика присудження балів за кожним з цих критеріїв. У зв'язку з цим Замовник не має змоги винести об'єктивне та неупереджене рішення щодо визначення переможця торгів. Окрім цього, визначення критерія "термін постачання" взагалі суперечить вимогам розділу I "Загальна інформація про закупівлю", у якому чітко зазначено, що строк поставки товару - 10 діб після підписання договору.
4. Всупереч ч. 1 ст. 27 Закону пункт 8 тендерної документації не містить повного переліку підстав для відхилення тендерних пропозицій, а саме - учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7 цього Закону.
5. Відповідно до ст. 15 Закону Замовник може вимагати від учасників надання інформації щодо його відповідності кваліфікаційним вимогам.
В той же час, надання інформації та документів, визначених в пп. 1, 2 п. 9 тендерної документації не підтверджують кваліфікаційні вимоги учасників, а тому вимога з боку Замовника щодо надання вказаних документів є такою, що суперечить вимогам Закону.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 04.10.2005 р. N 73 на участь у відкритих торгах на закупівлю за державні кошти автонавантажувачів було подано чотири тендерні пропозиції від учасників, які запропонували різні марки навантажувачів, а саме:
- ТОВ "Зевс" - 2 автонавантажувача DEWOO D20SC на суму 199800,00 грн.; з терміном поставки 3 дні.
- ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" - 2 автонавантажувача MITSUBISHI FD25NT на суму 176288,00 грн.; з терміном поставки 126 днів.
- "Принт ЛТД" - 2 автонавантажувача на суму 215400,00 грн.; з терміном поставки 7 днів.
- ВКФ "Ол Трейд Плюс" - 2 автонавантажувача на суму 275094,00 грн.; з терміном поставки 56 днів.
Згідно з протоколом засідання членів тендерного комітету щодо визначення переможця торгів по закупівлі автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC) від 06.10.2005 р. N 73-1 та додатку "розгляд тендерних пропозицій щодо вимог тендерної документації для проведення оцінки" тендерні пропозиції ВКФ "Ол Трейд Плюс" та ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" були відхилені відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону, як такі, що не відповідають вимогам тендерній документації. Зокрема, термін поставки автонавантажувачів, який був запропонований ТОВ "Інженерна фірма "Імідж" (126 днів) перевищував термін постачання, зазначений в тендерній документації (10 діб після підписання договору).
Враховуючи вищезазначені зауваження, вимоги зазначені в тендерній документації містять двоякий та дискримінаційний характер та як наслідок призвели до неправомірного відхилення тендерних пропозицій учасників та визначення замовником переможця торгів.
Таким чином, в результаті недотримання Замовником вимог чинного законодавства під час здійснення закупівлі за державні кошти автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC), сума втрат державних коштів становила 23512,00 грн., яка розрахована за формулою:
?Збитків = (Ц перем. - Ц виг.), де:
?Збитків - сума втрат державних коштів на закупівлю автонавантажувачів, проведену з порушенням процедури, що призвело до неправомірного відхилення учасників з більш вигідними пропозиціями.
Ц перем. - ціна тендерної пропозиції, яку визначено найкращою.
Ц виг. - ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції, яку було неправомірно відхилено.
Отже, ?Збитків = 199800,00 - 176288,00 = 23512,00 грн.
Крім того, під час розгляду скарги було встановлено, що станом на 14.10.2005 року Замовником було укладено договір із переможцем торгів. Відповідно до наказу Міністерства економіки України "Про порядок розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 04.12.2000 р. у разі, коли на день одержання Міністерством скарги укладено договір про закупівлю, Міністерство не має повноважень приймати рішення за даною скаргою.
Рекомендації Міністерству економіки України:
Вжити відповідних заходів контролю, передбачених чинним законодавством України у сфері державних закупівель, за додержанням Замовником під час проведення процедури закупівлі вимог законодавства України щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Вивчивши всі документи, Комісія вважає, що правопорушення, які були вчиненні при здійсненні ДП "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод" процедури закупівлі за державні кошти автонавантажувачів (еквівалент DEWOO D20SC), можуть підпадати під ознаки злочину, передбаченого ст. 364 Кримінального кодексу України. Таким чином, відповідні матеріали передаються до Генеральної прокуратури України.
Комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті України не несе відповідальності за достовірність наданих на дослідження матеріалів.
Секретар Комісії по розгляду скарг
при Тендерній палаті України

Н.О.Баран