• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про хід реформування житлово-комунального господарства Дніпропетровської області

Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства  | Рішення від 10.07.2003 № 31
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства
  • Тип: Рішення
  • Дата: 10.07.2003
  • Номер: 31
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства
  • Тип: Рішення
  • Дата: 10.07.2003
  • Номер: 31
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р І Ш Е Н Н Я
10.07.2003 N 31
Про хід реформування житлово-комунального господарства Дніпропетровської області
Відповідно до Указу Президента України від 19 жовтня 1999 р. N 1351/99 "Про прискорення реформування житлово-комунального господарства", постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2002 р. N 139 "Про схвалення програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2002-2005 роки і на період до 2010 року" та рішення колегії Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.07.2002 N 01 розпорядженням голови Дніпропетровської обласної ради від 05.04.02 N 79-р затверджена "Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2002-2005 роки", яка нині доопрацьована з визначенням необхідних обсягів та джерел фінансування, рівня основних показників, яких планується досягти в ході реформування галузі. Програмою передбачено створення рівних умов господарювання для підприємств різних форм власності, удосконалення тарифної політики, обладнання житлового фонду і підвідомчих підприємств приладами обліку енергоносіїв тощо.
Дніпропетровська область має потужний технічний потенціал для забезпечення споживачів житлово-комунальними послугами. Підприємства галузі області за перше півріччя 2003 року надали споживачам послуг на суму понад 514,0 млн. грн., що становить 11 відсотків від загального обсягу реалізації по Україні.
У рамках формування ринкових механізмів функціонування та розвитку житлово-комунального комплексу на підприємствах житлово-комунального господарства області запроваджується ряд заходів, спрямованих на удосконалення системи управління галуззю, стабілізації фінансового стану підприємств, підвищення ефективності використання енергетичних і матеріальних ресурсів, поліпшення якості послуг, зокрема: створено 99 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, у тому числі 35 об'єднань у першому півріччі 2003 року, у м. Дніпропетровську працює 515 будинкових комітетів;
зареєстровано обласну громадську асоціацію об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
запроваджуються комунальні картки та паспорти житлово-комунального господарства міста (району);
створюється рада заступників виконавчої влади міст і районів області, які займаються питаннями житлово-комунального господарства;
запроваджуються різні організаційно-правові форми комунальних підприємств, зокрема у водопровідно-каналізаційному господарстві передбачається створення регіональних підприємств з водопостачання та водовідведення, у тепловому господарстві - десять дочірніх підприємств із спрощеною системою оподаткування.
Проте колегії Держжитлокомунгоспу України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації зазначають, що нині не вдалося вирішити головного завдання створення фінансове спроможних, організаційно самостійних підприємств житлово-комунального господарства, суттєво зменшити питомі витрати матеріальних і енергетичних ресурсів, забезпечити належний рівень обслуговування споживачів.
Спостерігається постійне зростання дебіторської заборгованості підприємств, яка становила 19,5 % від загальної заборгованості по Україні (в т. ч. дебіторська заборгованість госпрозрахункових установ - 21,1% від загальної); не в повному обсязі виконується Програма оснащення наявного житлового фонду приладами обліку води і теплової енергії; незадовільними темпами проводиться реконструкція житлового фонду.
Розглянувши хід реформування житлово-комунального господарства Дніпропетровської області і враховуючи невідкладність та соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання та підвищення ефективності роботи підприємств житлово-комунального господарства, колегії Держжитлокомунгоспу України та Дніпропетровської облдержадміністрації
ВИРІШИЛИ:
1. Схвалити:
основні положення Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Дніпропетровської області на період 2003-2005 роки та на перспективу до 2010 року і рекомендувати внести її на розгляд сесії обласної ради;
досвід Дніпропетровської області щодо запровадження нових підходів у роботі експлуатаційних організацій у житловому господарстві та організації співпраці з населенням.
2. Управлінню житлово-комунального господарства Дніпропетровської обласної державної адміністрації:
забезпечити виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Дніпропетровської області на період 2003 - 2005 роки та на перспективу до 2010 року;
запровадити з 1 січня 2004 року в експериментальному порядку картки обліку доходів і витрат багатоквартирних будинків та посаду управителя житловим будинком;
вжити заходів щодо:
забезпечення у встановлені терміни виконання завдань Програми оснащення наявного житлового фонду засобами обліку споживання комунальних послуг, Програми реконструкції житлових будинків перших масових серій, Галузевої програми енергозбереження, Комплексної програми ліквідації наслідків підтоплення території в містах і селищах України тощо;
розмежування функцій замовника та підрядника з надання житлово-комунальних послуг і обслуговування житлового фонду;
створення спеціалізованого обласного управління інженерного захисту територій міст і селищ області від небезпечних проявів гідрогеологічних процесів, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.96 N 1369 та Комплексною програмою ліквідації наслідків підтоплення в містах і селищах України;
реструктуризації та погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги населенням відповідно до Порядку погашення реструктуризованої заборгованості та внесення поточних платежів за житлово-комунальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.03 N 976;
проведення суцільної інвентаризації заборгованості за спожиті енергоносії, житлово-комунальні послуги та послуги міського електротранспорту відповідно до п. 6 Протоколу наради у Прем'єр-міністра України В.Ф. Януковича від 28.03.03.
3. Рекомендувати міськвиконкомам та райдержадміністраціям:
вирішити питання щодо відшкодування збитків підприємств, спричинених неповним покриттям тарифами на житлово-комунальні послуги витрат на їх виробництво, фінансування видатків на ліквідацію наслідків підтоплення в містах і селищах області;
забезпечити виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 8 травня 2003 року N 145-р-ОЗ "Про додаткові заходи щодо поліпшення фінансового стану розрахунків за спожиті енергоносії підприємств житлово-комунального господарства" і довести оплату за спожиті енергоносії у поточному році до ста відсотків.
4. Державному комітетові України з питань житлово-комунального господарства:
забезпечити супроводження у Верховній Раді України проекту Житлового кодексу України, Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки";
внести в установленому порядку Кабінетові Міністрів України у 2004 році проекти Законів України: "Про теплопостачання населених пунктів України", "Про благоустрій населених пунктів в Україні", "Про порядок утримання та поводження з тваринами в населених пунктах", "Про міський електротранспорт";
затвердити Порядок формування тарифів на послуги централізованого теплопостачання, в якому передбачити механізм стимулювання заощадження енергоресурсів;
підготувати нормативні акти:
щодо запровадження договірних відносин між власниками основних фондів, підприємствами-виробниками (постачальниками) послуг, надавачами послуг та споживачами;
нормативи обмеження складових "інших операційних витрат" у структурі основних операційних витрат виробничої діяльності підприємств-монополістів у житлово-комунальній сфері;
положення про управителя житлового будинку.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників голів Держжитлокомунгоспу України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації відповідно до розподілу обов'язків.
Голова Державного комітету України з питань Г.М.СЕМЧУК житлово-комунального господарства Голова Дніпропетровської обласної М.А.ШВЕЦЬ державної адміністрації